Altternativmässan i sthlm...
…dit åker jag om en liten stund :o)
Det ska bli väldigt spännande och intressant!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Önskar dig en trevlig dag på mässan! Skriv gärna och berätta sen vad du har varit med om idag :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ja och här sitter man i byhåla där inget händer och så får man läsa här om alla evenemang som ni ska ut på,ha en underbar dag…..väntar med spänning på din berättelse. Själv ska jag ta en promenad med vovven,vi ska busa och ha jättekul,sen kommer det att slappas hela dagen.
Här sitter man med en svullen hand ;( Min honkatt löper, så jag gav henne P-piller i går, det ville hon inte ha så hon bet mig i fingrarna, visste inte att jag hade såå mycket blod;)
Skall vara här inne idag och läsa läxa, jag går på Hunduppfödareutbildning som SKK har i sin regi, den utbildningen tar några år, utanför så är det ett ljuvligt vårväder;)
/Roger 

Nu så :o)
Det var helt klart en upplevelse och sååå skönt att få kunna gå där ensam utan någon med mig som störde så jag kunde få gå där i mina egna tankar.
Jag var där i nästan 4 timmar tror jag :o)
Det var 3 mässhallar och jag började med att gå runt i alla hallarna och rekade vad som fanns…jag gick nog 10 varv runt i varje hall under dagen och hittade något nytt varje gång.
Det var väldigt många olika massager man kunde prova om man ville…aurafotograferingar med tydning…en zigensk spåtant (det stog så på skylten)…nässköljning…handtydningar…medium…tarottydningar
…shaman från amazonas…försäljning av div salvor och drycker etc etc.
Jag hade en uppgjord plan för vad jag var ute efter, annars känner jag mig själv och kan dra iväg på tok för mycket :o)
Jag köpte 5 stenar och det blev inte alls dom jag hade tänkt ut hemma…jag kände inte för dom när jag väl var på mässan…det blev en Tigeröga, en Sodalit, en Ametist, en Jade och en Blå Aventurin.
Jag har hört att håller man stenen i vänsterhanden och blundar och faller frammåt så är stenen rätt för dig, faller man bakåt är den inte rätt…den enda stenen jag föll bakåt med var Ametisten.
När jag valde mina stenar stog jag väldigt länge och tittade och klämde och kände, kändes inte stenen rätt i min hand blev den inte vald (jag gick inte på hur vacker den var eller vilken färg den har när jag valde).
Stenarna fick även en vacker påse att ligga i :o)
Sen köpte jag även en drömfångare som även den valdes med stor omsorg. Jag gick förbi den säkert 5 gånger innan jag bestämde mig för just den…den tilltalade mig mest. För mig symboliserar denns färger det onda och det goda…ljus och mörker…och silvertråden är den silvertråd som går genom livet.
Vidare i min "shoppingkorg" la jag rökelser (önskar jag hade tagit fler paket upptäckte jag när jag kom hem och provade en) och en blomma att ställa min rökelse i.
Jag hade velat köpa en skiva oxå men pengarna tog slut så den får jag beställa från nätet :o)
Jag avslutade mitt besök med att ställa mig i ett hörn för en snabb "uppkoppling" innan jag satte mig i stolen hos ett medium. Hon heter Ann-Marie Hedin och verkar vara en helt fantastiskt mjuk person. Under alla mina varv i mässhallarna så sållade jag bort en efter en av alla medium men varje gång som jag gick förbi Ann-Marie fastnade jag…jag drogs liksom dit :o)
Hur som helst…innan min rump hunnit nudda stolsdynan frågade hon mig om jag har en nära kontakt med en Linda, sen ändrade hon sig direkt och sa nej en Lena?
Det visade sig att det trädde fram en person som ville att jag skulle förmedla ett budskap till Lena. Efter att ha pratat med Lena igår om det så visar det sig att det är hennes bästa väninna som ville få fram ett budskap och jag var där och kunde ge den…vilken känsla *jätteglad*
När kontakten med henne var borta fortsatte Ann-Marie med sittningen och allt hon sa stämde. Det här var första gången för mig och jag satt nog mest med ett fascinerat leende hela tiden. Av de 12 (tror jag det blev) korten så var det minst 5 av dom som tryckte på att jag borde lita på min intuition och utveckla min medialitet. Även Ann-Maries guider/andekontakter avbröt henne gång på gång om just det…hur läckert känns inte det :oD
Är det någon som känner till Ann-Marie…hon verkar vara en väldigt mjuk person…som sagt jag drogs till henne och alla andra medium tilltalade inte mig.
Hon reste dig upp efteråt och gav mig en varm kram med orden om att hon inte hade kramat någon annan kund under de här dagarna men var tvungen att ge mig en kram.
Nu har jag ännu mer att spara pengar till :o)

den rökelsen du köpt doftar alldeles underbart …jag var tyvärr inte på mässan
hade önskat att jag kunde gå ..

Den drömfångaren hade jag också fastnat för.
Låter som en bra dag på mässan, bara en massa positiva och bra upplevelser.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Ingen som känner till Ann-Marie Hedin ? 

#11 Jag känner tyvärr inte igen det namnet.
Elisabeth

"#11 Nej.inte jag heller,men otroligt kul att det blev en så bra"första gång",för dej i ditt möte med ett Medium.Grattis!!

#14 Då är det speciella energier i din drömfångare! vad fin den är!
Elisabeth

Jag tillverkar drömfångare och ingen blir lik en annan och det är så häftigt när man gör dem och samtidigt för över olika energier som sedan hamnar hos personer som behöver just det som jag har laddat dem med.
Elisabeth

Den där rökelsen säljer jag i min affär, och den gula sorten som jag gillar mest. Den är något mildare i doften.
Jag vill också gå på mässa! :(

Vad synd att ingen kände till Ann-Marie…hon var väldigt trevlig och mjuk i sin framtoning…utbildad hos Iris Hall.
Jag kommer säkert besöka henne igen, hon bor inte alls långt ifrån mig…då kan jag meddela hur det var…så här spontant känns hon som någon att rekomendera…men jag ska garanterat beska henne igen för, det blev ju så begränsad tid hos henne på mässan.

#17 Harmonimässan i Stockholm brukar vara sista helgen i september också, den är varje vår och höst.
Elisabeth