Föredetta mentalsjukhus
Förra veckan var jag och hälsade på min kompis i hennes skola.
Den ligger i stockholm. Skolan var tidigare ett gammalt mentalsjukhus.. Mycket faschinerande!
Vi gick ner i källaren och dom verkar inte ha brytt sig om eller ansträngt sig speciellt mycket för att fixa till där nere så vi hittade en massa coola saker. Där nere var det en grymt obehaglig stämning och jag kände mig iaktagen. Antagligen så var det bara inbillning. Men men, här är lite bilder från våran lilla upptäcksfärd

Det ger starka och obehagliga känslor. Man vet ju hur mycket de har fått lida både psykisk och fysisk misshandel därinne.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ooohhh vilka obehagskänslor det kommer över mig…känner mig skagig i kroppen…nästan kallsvettig i händerna *fyyy*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Hej, håller med er om att ett stark obehag infinner sig på bilderna ser många olyckliga människor, framförallt en ganska ung kvinna med mörkbrunt och långt svart hår som inte fått vila utan irrar omkring med skräck och ångest i blicken, förknippar namnet Ann med henne. Vill uppmana alla här som vill skicka andligt ljus till henne. Snälla med våra gemensamma krafter så kan vi skicka ljus till detta mörker.
Jag vet att jag är bra!
För gud gör inget skräp!!!
//Roger
Puttar upp den då det känns aktuellt med att skicka ljus omgående vänner
//Roger
Jag ser ett ansikte strax nedanför glödlampan i bild nr 5!! Ruskiga bilder rent ut sagt, men känner riktigt obehaget som sitter här i väggarna…Helt klart ska vi sända ljus till kvinnan som irrar runt som Roger säger…

Ja usch och fy vad många ansikten,,det ser jag med nu..
jag ser ett ansikte på bild 5 jag med!!Eller så är jag dum i huvudet och det finns inget…
#19 jag ser det jag med. Två ljusa ögon och en "något" gapande mun, ellerhur?
Det är lustigt, till och med jag som är en sån skeptiker känner mig obehaglig när jag ser på bilderna. Jag ser inga ansikten men det känns inte bra att se på dem iallafall. Riktigt obehagligt.

Jag ser inga ansikten så här på direkten, det brukar jag inte göra på era bilder heller men den vita hunden ser jag klart och tydligt! Läbbigt ställe

Fyfan vad läskiga bilder! 

usch,, riktigt obehagligt… kände mej nästan illmående….
Här i Helsingborg fick min pijkvän jobba som vakt på gammla psykhemmet Sankta. Där var han tvungen att gå med enbart ficklampa i kilometer långa tunnlar under byggnaden. I rummen där fanns fortfarande sängar, sträckbänkar och andra hemska saker kvar.
Det värsta var att om han tappat bort sig fungerade inte hans radio där nere heller. Han berättade att man verkligen mådde dåligt där nere.

det kan jag förstå.. jag hade inte vågat… 
Jag bor själv i ett före detta mentalsjukhus, en asylbyggnad för dömda psykpatienter, manlig "stormavdelning". De senaste tre åren har jag förnummit en man som rör sig i lägenheten nattetid. En gång stod han vid min säng. Jag har aldrig sett honom, men han var ett "känslospöke". Ett medium som jag var hos på privatsittning bekräftade att hon såg en man. hon sände honom in i ljuset, det gick på nolltid. Hon sade att han har bott där. Folk i området talar om honom, men jag tror att hon hade fel på den punkten. Området har legat tomt nästan ett decennium innan byggnaderna där gjordes om till bostäder. Jag frågade en guide på Psykiatrihistoriska museumet om guiderna där hade talat om någon speciell fånge där jag bor, men han som jag frågade visste inget om någon sådan. Däremot betättade han att han och hans barn hade bott i den allra äldsta byggnaden i sjukhusområdet. I vindsvåningen där hördes knackningar som var skrämmande. Efterforskningar visade att den byggnaden hade brunnit vid mitten av 1800-talet för att en "fånig" kvinnspatient hade slarvat med elden. 24 personer brann inne.
usch,bilderna ger mycket obehagskänslor.

Ja man ryser verkligen! Blev helt frusen av mig. Usch

hua, så rysligt ställe!
för mig är det 2:n och 3:an som ger mest obehag.Särskilt 2:an
Jag har själv bott på ett gammalt nerlagt mentalsjukhus i sju månader. De var ombyggda studentbostäder men väldigt otäckt. Jag sov mycket dåligt, blev hängig, trött, sjuk och kände min förföljd i vissa rum och vågade inte sova med lampan släckt på natten (vilket jag alltid gör i vanliga fall). Där fanns också Orber som uppenbarade sig i varje rum och på varje fotografi som togs. Nu har jag dock flyttat därifrån men blir illamående varje gång jag tänker på stället, så jag kan förstå lite över hur du känner det. Fast kanske var det bara inbillning för min del, då man vet att det har varit ett mentalsjukhus där tidigare?

Fy. vilka kusliga o obehagliga känslor jag får, när jag tittar på bilderna….den första är klart värst….usch ja !
Förstår vilket otroligt lidande det finns i byggnaden som har fastnat både i tak o väggar….

#33 …och de ser annorlunda ut.
Har markerat allat jag hittade, skulle man sitta nog länge skulle nog hela bilden vara markerad :P

obehagligt ställe..
på en av bilderna är den väl en orb?
Fruktansvärt ställe, Lotta!
Tack för att du reagerade och skickade över bilderna till oss, så hjälpen kan komma.
www.betweenworlds.se
Brrrrr…
Jag klapprar tänder.
Minns min skolgång som inte heller var trevlig.
Jag gick min treåriga gymnasieutbildning på Vipeholmsskolan i Lund, som har varit ett gammalt mentalsjukhus, faktiskt ett av Sveriges största.
Man ville inte vara ensam på kvällarna i de långa ödsliga korridorerna. Fy sjutton.
Här är ett citat från "Susning.nu"
Vipeholm var ett svenskt sinnessjukhus utanför Lund. På senare tid uppmärksammat för en år 1947-1949 föga etiskt bedriven undersökning som bevisade att socker orsakade karies.
Här är en länk till er som vill veta mer.

jag mår jätte dåligt av att se bilderna och känner ett litet tryck i huvudet när jag ser dom….
Min skola har varit en militär skola och ett mental sjukhus, och gångarna under skolan är inte trevliga. Finns även ett rum i taket i mitt nuvarande klass rum som dom använde för att låsa in besvärliga patientar och det säga att en gång glömmde dom en utav dom så han dog… Och i det rummet ovanför har det aldrig varit någon, Så jag och ett par kompisar har bestämmt att vi ska försöka gå upp dit :)
När jag öppnade bilden på stegen gick det rysningar genom hela ryggen ända upp i håret, men kände inget av de andra bilderna trots att de såg otäcka ut.
Håller med roger
Fy 17 vilken yrsel, det bara snurra. var det möjligen en skola på kungsholmen du var på ? Gamla Rålsjukhuset

Jag blir så ledsen, usch!!! Jag skickar lite sol, ljus och värme + omtanke 

Hoppas det hjälper!
Malin

Usch så läskiga bilder, mår illa… Tänk all ångest som man känner.. genom alla dessa människor…
Coolt men samtidigt läskig att vara därinne xd
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fyy!!! det var det värsta jag sett det knöt sig i bröstet,denna kvinna #12 talar om ser jag springa där nere,helt skräckslagen i en vit dress,hon är livrädd,känns som hon har fått mycket stryk och varit med om många hemska saker,jag måste verkligen ge er en eloge för att ni inte sprang där ifrån,det hade jag gjort och då är jag inte rädd för det övernaturliga,men detta stället kan man kalla helvetet….ruggigt…starkt av er att vara där nere….
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag blir yr i huvudet av att se de där bilderna, konstig i öronen. Ansikterna är inte trevliga att skådA
Fy så minniskan har behandlat sin näste