När är vi ensamma?
Har funderat på en sak ett tag. Man kan ju kommunicera med andar genom att sända tankar och det sägs ju att man får budskap genom drömmar. Dessutom finns väl ens vägledare alltid vid sin sida? Men kan andarna alltid höra vad vi tänker eller se vad vi drömmer (inklusive dagdrömmar)? Och det är ju inte så himla käckt att ha andar som ser en näck eller när man besöker toaletten.
Det känns ju lite jobbigt om man alltid är iakttagen. Min fråga är alltså, när är vi helt för oss själva?
Bra fråga-vi får sova med kläderna på.jag har också undrat faktiskt.Kram/galder

Ha ha, det får vi göra!
Blek och glåmig, ingen vacker syn direkt!

Hahaha ni behöver inte vara oroliga! Andevärlden respekterar oss och dem brukar inte vara med överallt hela tiden ;)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Samma här-men unik…
dom kanske har solglasögon på.
Det är ju en himla tur för hur skulle det vara om man låg i sängen och gjorde något :) och man ser plötsligt en man som står brevid och tittar på. 

#5 Hahaha Då vill man nog inte ha publik!
Elisabeth
#5 Sluta göra det du tänker på-ifall att nån står där.Hahahaha

vad hemskt…vet andarna allt om en ?kan dom läsa varenda tanke som vi har?
Måste få lägga mig i här i detta skojfriska diskusionsämne….tror nog att andevärlden struntar fullständigt i våra "köttsliga vanor" he-he--De är nog bara intresserade av det "känslomässiga" kan jag tro…Eller….???? Kan man va riktigt säker på det??? De kanske är nyfikna och smygtittar när vi minst anar det..
#8 Nu får vi tvätta tungan med tvål…Hahahah
Det är tur att andarna själva har upplevt och gjort saker så dom förstår att vi behöver lite privata stunder också på en dag. Tror inte heller att dom ville att vi skulle titta på dom.
Hur är det -har andarna kläder på sig????
Annars vill nog alla bli ett medium om dom inte har kläder på sig.

#12 Anden är en själ - en energi men kan materialisera sig och visar sig i den form vi var vana vid att se dem när de var i livet och jag har faktiskt aldrig mött någon som har visat sig naken :)
Elisabeth

hahahah galder jag tror inte att dom springer omkring nakna..vad har dom på sig tro?Kläderna som dom begravdes i?nej dom har nog på sig det dom själva vill ha på sig..nåt favoritplagg kanske.Jag tänker mig att min man har sin rock på sig som han älskade mycket har bara fått till mig det..
#15 jag tror också dom väljer vad dom gillar bäst.Min bror var ju naken när han dog-för han låg i badet,förlåt men jag blir lite fnittrig vid tanken-att dom skulle visa sig nakna…

Tur att andarna gillar att man skrattar …och har roligt.. ärligt elisabeth…hur ser dom varann då?

#17 Andevärlden känner igen varandra genom deras energier.
Elisabeth

jamen alltså ser m,an ut i andevärlden som man gör här..om jag dör vid 90 kommer min man att komma då och va ung och snygg och jag gammal och grå..nyfiken på det där…kan man krama varann..ta på varann du vet ser man ut som en människa när man vandrar runt där i paradiset eller är man bara typ en orb *L* som flyger runt…vad tror du?
#19 Jag har läst att alla är ca 30 år på den sidan-då var jag snygg.(1885) Så det passar mig utmärkt…Men hur är det för barn och ungdomar blir dom ca 30 år får väl dom en chock stackarna.

Ja nu fick jag en syn….tänk om man fick ett "hugg" av en trevlig man, och man går hem till någon av oss för att "vänslas lite",och då man håller på lite sådär,ja ni vet,och helt plötsligt kanske man länkar med hans farmor…hur skulle det tas tror ni…hmmm ja höörödu,ursäkta jag avbryter men jag har din farmor här….hon är 1.65 gråhårig,84 år ca etc vill du ha ett budskap??
Jag tror att jag sen fick vara ensam

hahah asgarvar…hahahahaha…

svärmor står där på sängkanten hahahah…
Har du kontakt?
Känner du på dig vad som ska ske?? Ser du händelser?? Hör du att någon talar till dg?? Känner du bara en känsla som du inte kan förrmedla för stunden?? Lukt , smak?? Kanske en dröm som du inte kan släppa?? Någon som ringer/hälsar på som du vet vemdet är??

#21 Hahaha ja då skulle du säkert bli utan manligt sällskap
om han inte är medial förstås och har humor ;)
Elisabeth

Tack för era inlägg, har fått mig ett riktigt gott skratt på jobbet!!! Men hur är det med tankar och dagdrömmar/drömmar, kan dom höra och se dessa när dom vill?

Underbar tråd och humor, som gav mig många goda skratt.
Ni är ett härligt gäng här.

Jag är absolut ingen expert men jag tror att dom oftast bara kan se och/eller höra våra tankar om vi är öppna för det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag skulle gärna vilja skriva lite om mina erfarenheter. Jag har heller aldrig sett en naken själ /ande, men har upplevt att en kom med bar överkropp..och det var i sej ett budskap till en person på sittningen. Jag har vi några tillfälle för ca 8 år sen upplevt en obehaglig känsla av att vara iaktagen, så jag ville inte klä av mig på kvällen innan sängdax. Idag ber jag dom bara att gå om jag känner att det står någon. Jag har också upplevt att de stannat utanför rummet och inväntat till jag ber dem komma in…så nu är det inga problem.
Det finns mycket humor och skratt på andra sidan, och ibland blir man så full i skratt på privata sittningar då man inte tror sina öron…om vad de vill förmedla. Härligt !
När det gäller våra tankar, så är de inte i våra tankar..om vi accepterat att de får ta del av våra tankar så gör dom det..men inte annars. Dessa själar som vi har kontakt med, och som kommer igenom av kärlek och i endast gott syfte…respekterar oss mycket. Vi har ju redan tillsammans med våra vägledareär bestämt att dom ska vara där,,, och när de ska komma in i livet.
Vänligen MariaJ :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Med handen på hjärtat:
Om jag vore en ande så skulle jag självklart vara den fluga på väggen som jag så många gånger velat vara!! Skamlöst kanske men sån är jag. Ha ha ha

Vårkramar Åsa

Händerna på täcket alla vänner den dagen jag går över på andra sidan ;)

Du verkar att var en varm själ, så hos mig är du välkommen.
/Roger

Tack för inbjudan! Du får äran att stå först på listan.
Det får bli våran
/Roger

Morsan !
Mej får du oxå besöka,så mycket du vill,för jag lär väl förbli ensam

Morsan, undrar hur många flugor på väggen man har …. Känner mig inte så romantisk ikvälll
Jösses vad jag har garvat idag, ni är ju helt suveräna alla!! Önskar att det funnits en möjlighet att träffas.
Ni är underbara! Vilket gäng! Men ett av inläggen fick mig att fundera litet:
Helst av allt vill jag kunna kommunicera med andevärlden, för att kunna förmedla budskap o hjälpa andra i sorg, vet själv vilken tröst detta ger. Så läste jag Bountys inlägg om farmor som kom o hälsade på i "kramkalaset", är det så att vi kan få kontakt och se andar i sådana stunder utan att vi ber om det eller bara när motparten är öppen och själv vill ha kontakt?
Har övat någon gång med andra för att kunna länka eller kommunicera och det har fungerat ibland men kan man sitta framför någon som är ovetande om vd man gör och få en kontakt till honom eller henne? Blev rörigt det här, hoppas ni förstår
monabella

#37 Andevärlden kan komma fram när som helst, även när man inte är förberedd. Då är det oftast för att de ha något som dem vill framföra till personen. Men de respekterar oss och våra liv så de brukar inte komma fram i sådana "kramkalas" ;)
Elisabeth

Ni som "ser" kan ju vara trygga i det här med händerna på täcket! Ni ser ju för sjutton dom som smyger i sovrummet!! Värre är det med mig som inte ser ett skvatt. Jag skulle kunna ha hela terracotta armén i sovrummet utan att märka det. Hjälp….:S
Glad lördagskväll på er alla

Håller med dig Morsan, snacka om turnoff….

#39 Du kan nog vara trygg du med i sovrummet ;) Du får väl säga till dem att sovrummet och badrummet är privat område, om dem ska hälsa på så får dem vara i käket t.e.x. :)
Elisabeth

Kan dom ta hand om disken, jag tänkte om dom ska vara i köket kan dom väl göra lite nytta!!! Ha hah ha

#42 Hahaha ja jag har också sagt till dem några gånger att om dem ändå är i hallen kan de ju ställa ordning skorna också :) Men det verkar som att dem inte vill göra det, men i vissa spökhus både diskar dem och städar men aldrig hemma hos mig:( Men dem kan ställa till med andra besvär, här gömmer dem saker hela tiden och man blir GALEN på det ibland ;)
Elisabeth

Det är fantastiskt! Det är verkligen otroligt häftigt. Jag är svag för de här "fysiska" kontakterna. Grejer som byter plats, en vind, smekning över kinden. Det känns så vackert.
Men jag har ju också hört om knuffar, rivmärken och nyp. Men jag sorterar bort dom och lyssnar på de vackra. Även om de andra är lite spännande de med……
Är det vanligt att ni känner ren fysiskt närvaro? Att någon rör vid er?

#44 Ja det händer ganska ofta :)
Elisabeth

Jag tror att andar nog är som dom var när dom levde. Jag hade i tonåren en kille som var väldigt intresserad av kvinnor (utan kläder mest) Han tog sitt liv vid 45 års ålder. Hans föräldrahem köptes av ett par några år efter att han och hans föräldrar dött. Frun i huset berättade för en väninna till mig att det var nåt konstigt i huset. Bla att någon alltid stod och tittade på henne när hon duschade och när hon klädde av och på sig. Hon talade också om andra saker som var så typiskt för den här killen så jag som känt honom visste direkt vem som "spökade" Jag tyckte det var kul att han är en kvinnokarl fortfarande.
Nu måste jag ju bara säga det att aktiviteten i vårt hus framförallt äger rum i sovrummet…. hehe det där lämnade ju utrymme för tolkning! Ja ja men så här är det, att våra gäster har liksom dragit sig undan när det börjar hetta till. Jag har ingen aning om var de tar vägen men de står i alla fall inte kvar vid sängen.
#47 Har du kollat under sängen,hahahahah
Undrar vad gubben skulle tänka då. När han är romantisk och jag helt enkelt dyker ner under sängen för att leta spöken! Det är nästan skilsmässovarning på den!

Hahaha jag kan nästan se det framför mej…
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Alltså… jag vet inte varför, men oftast ser jag färger som rör sig, eller rent av ansikten just när jag sitter på toa… Undrar varför =0) *fniss* Men som ni då förstår hoppas jag ju verkligen att de inte ser en som man är just då