Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1267 ggr
helenaK
0

Onda andar!!!

Nu är jag uppriktigt sagt ARGSkrikandes Fick ett telefonsamtal för en stund sedan från min kära syster som är med i Livets ord och går deras bibelskola (hjärntvättad enligt mig med en massa dumt bara )Hon var såååå upprörd..dom ber för mig dagligen i gruppen för i mitt hus finns det onda andar ..och jag utsätter mina barn för direkt livsfara..Sluta genast lät det och be om guds fårlåtelse..för vad? ska jag be om förlåtelse för att min man kommer till mig??för att jag ser och upplever saker eller fattar ingenting..jo du sa hon det är jävulen som lurar dig nu…så du menar att när min man kommer till mig så är det jävulen i hans skepnad eller vadå?jag trodde jävulen var en ond en ..tror inte han vill sitta här och visa kärlek i timmar .förresten finns det ingen jävul sa jag.Då sa hon att jag var postförbjuden hoss henne för jag lever i ondska och sånt vill hon inte ha i sitt hem.har ringt min mammma ochså och beklagat sig att jag är hjärntvättad av onda makter..jag gav en present till hennes dotter som fyllde år i februari..harry petters senaste bok…vilket liv det blev…för sånt fick hon inte läsa om trollkarlar och häxerier…men sagan om ringen är helt okej den tittar hon på ofta..vad är det för skillnad??I alla fall har jag onda andar i min lägenhet.. fy vad ledsen jag blev.-Jag blev ledsen hon har lever i den här tron..Inget jag kan göra åt men jag tycker synd om henne..Gråter

Elisabeth-J
0

Mitt råd är att inte lägga ner så mycket energi på det. Se det istället att det är hennes tro och du har din. Man behöver inte ens prata om det med varandra, då kan man umgås och ha trevligt ändå. Men visst är det tråkigt när man får höra sådana otrevliga kommentarer. En i min familj gick och läste hos Jehovas vittnen och först tyckte jag det var jättejobbigt när det predikades att så säger dom på deras möten och så ÄR det. Men jag sade till henne att jag har min tro och du din, jag är inte intresserad av din tro så ska vi umgås i fortsättningen så pratar vi inte om det. Det fungerade otroligt bra och vi har trevligt och roligt när vi träffas. Men igen, det är synd om barnen som inte får välja själva, men jag vet att det finns många som gör det längre fram i livet, som vågar bryta sig loss och gå sina egna vägar.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

love_bunnies
0

jag tror inte på gud och så,i min skola är det bara muslimer och när dom frågar om jag tror på gud svarar jag nej så blir dom värsta förvånade!!Jag bryr mig inte vad dom tycker dom kan vara bra vänner endå:)

EwaKristina
0

Det är bra.man skall inte tvinga sig till något.Och som sagt,vänner kan man vara ändå……..

love_bunnies
0

Exakt!!*Ibland frågar de vem skapade världen!Vet väl inte jag,inte gud  för vem skapade gud då??

Carina.S
0

Men Gud är väl ingen gammal människolik gråskäggig gubbe som sitter uppe på ett moln och tittar ner på oss jordevarelser, och hyttar med fingret och "dömer" oss vad vi ska göra "rätt" eller vad vi gör "fel"….Nej,den biten fixar vi bra själva kan jag lova… och det som kallas Gud är all denna kärlek och andlighet som vi alla har inom oss, som tyvärr har blivit totalt snedvridet genom olika religioner eller olika kyrkliga samfund…Sann Gudstro   (Läs Kärleken till livet), innebär inte att man måste ha en massa dogmer och regler för hur man ska hantera sin "tro" eller vad man nu vill kalla det…Att få ha möjligheten att få vara medial, att få kunna leva i samklang med andevärlden,,ja det borde ju vara ett privilegium för alla..Jag tycker nästan synd om dem som förnekar andevärldens existens, för då förnekar de ju också sina "levande" medmännsikor här på jorden..för vi är väl alla andar egentligen, fast i mänsklig skepnad…

# 4 Min filosofi runt det du undrar över: Vem skapade Gud?…Ja, vi männsiskor har inte alla svaren på de stora frågorna här i jordelivet..utan jag tror att vi kommer att få ett större svar i ett större samanhang på allt detta när vi går över i andevärlden…för där finns nog den mesta upplysningen vad gäller såna här frågor…för sålänge det finns olika religioner, med olika syften. så finns det ju minst lika många svar på denna fråga du ställde…men i o m att jag anser att det vi kallar Gud, är en enorm stor kärlekskälla, varifrån vi alla kommer ifrån..och den har nog funnits i eoner…ja, vi vill ju gärna ha en början och ett slut på alltting..men i andevärlden och det som kallas "Gudsriket" där existerar inte tiden…

helenaK
0

så rätt carina det tror jag ochså…synd bara när barn inte får välja själv..

Carina.S
0

#6 Ja, visst är det..Jag lider verkligen med de barn som råkar ut för sånt här…men det måste väl vara någon meding med det också i deras egen livsplan…Fundersam

Maryissa
0

Håller också med om att det är synd när barn inte får välja själva av vad de ska tro, och t.om tvingas eller skräms till att tro så och så.
Själv är jag uppvuxen i en frikyrko församling, och jag blev från det jag var liten skrämd för helvetet.
Så jag var hela tiden rädd för att göra något fel, t.om. tänka fel.
Kommer ihåg när jag vaknade på nätterna med skräck att nu hade Jesus kommit och hämtat alla men jag var ensam kvar.
Och varje kväll innan vi skulle sova, så knäböjde vi barn tillsammans med mamma och bad och grät till Gud och bekände våra "synder"
Nu när jag ser tillbaka på det så tycker jag att det är ju faktiskt psykisk barn-misshandel.

Carina.S
0

#8 ja, det har du så rätt i att det är en typ av barnmisshandel..Helt otroligt at detta får förekomma i våran s.k. "upplysta" värld vi lever i….Fundersam

dilba
0

Jag pratade häromdagen med prästerna i vår församling där jag bor….jag är nämligen inte religiös men skulle gärna vilja vara! Jag frågade dem hur svenska kyrkan ser på andar och spöken. De svarade att det aldrig pratas om andar i kyrkan MEN de förnekar heller inte att de finns, för andlighet är ju en förutsättning för hela tron! Detta kanske är tänkvärt för din syster Helena…eftersom nu livetsord utger sig för att vara en kristen församling!  Men de har ju gjort sig kända som såna tossingar iofs. trodde att de lugnat ner sig…har jobbat med flera livetsordare och de har varit helt ok…kanske att de ändå beter sig knäppt på det personliga planet!

loreena
0

Hej!

Jag minns hur min skolfröken berättade om djävulen för oss, när vi gick på första klass.. Jag sade bestämt åt henne att jag inte tror på nån sån gubbe! Men sen var jag livrädd i alla fall. Inbillade mig att han skulle kika in på mig genom fönstret när jag skulle sova..

Jag tror på en högre makt. En god, varm, mäktig sådan. Som Brian L Weiss skriver, om Mästarna. Då får folk kalla det vad de vill. Gud, Buddha osv osv.. Allt handlar om den samma. Och jag tror inte på nån Gud som hytter med pekfingret och straffar oss, utan det man gjort får man på något vis försöka göra bättre i nästa liv.

Maryissa
0

#11 Jag tror ungefär som du också.
Att det finns en högre makt och sedan får folk kalla den vad de vill. Det handlar ändå om detsamma.