Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3003 ggr
sumpi
0

spöken

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej jag undrar om det är så att minnen kan sätta sig i möbler,som stör energierna i hemmet….humör,krämpor…tex…Låter kanske lite konstigt men jag har ett skåp hemma som jag känner mig dålig av….

Sedan har min sambo som aldrig trott på d övernaturliga börjat känna av saker,kan man komma i kontakt m ngn,jag tror mig veta vem det är,min sambo har aldrig träffat personen i fråga,men säger saker som han inte skulle kunna veta…är jag knäpp eller kan det vara på detta viset?

är tacksam för svar…

[grinda]
0

På din första fråga: ja energier kan absolut sätta sig i saker…man kan rena dem med olika knep solljus (man tar ut skåpet på gården), rök från salvia, havssalt etc Ju tyngre energi desto mer arbete med reningen.

fråga två:Det verkar som om folk börjar bli mer och mer känsliga överallt och börjar känna in energier och andar - så det kan nog vara på detta viset.

Kram 

Grinda

Denna kommentar har tagits bort.
sumpi
0

Tack för ditt svar.. :) är det ngn som tror att andar som inte är "snälla" kan göra att man blir sjuk,på olika vis,detta angående vitrin skåpet jag har hemma…Min sambo som är så lik min far i sättet,(jag o pappa hade ingen bra kontakt),om jag ska vara ärlig skulle jag aldrig valt min sambo innan min fars bortgång,på grund av våra oenigheter,kan det vara så att pappa också fastnat för min sambo:)…

[grinda]
0

För att vara lite drastisk. Kan du inte skicka vitrinskåpet på tippen och dumpa sambon. Ditt liv är mer värt än att du ska behöva leva med någon du inte trivs med.

Personligen tror jag att andar som inte gått över ordentligt (det behöver inte vara så i ditt fall) påverkar människor med sin energi. En deprimerad ande kan göra en deprimerad osv…därför bör man ta hand om sig själv på bästa sätt och skydda sig mot negativa människor. Det spelar ingen roll var energin kommer ifrån från sambon eller din pappa huvudsaken är att du gör allt för att slippa ha energin hängande i hasorna. Den som sätter gränser och väljer att ta hand om sig själv klarar sig bättre.

När jag behövt rena min energi brukar jag sätta mig vid vatten en sjö en bäck vid havet - jag ber en bön om rening och det har inte hänt en enda gång att  det inte gett omedelbart resultat.

sumpi
0

Det är inget fel på min sambo…oenigheterna hade jag med min far då han levde men idag förstår jag att det nog var en ensam själ som försökte ha en tuff yta…Min sambo får medelande från min far från andra sidan…när han är ensam hemma händer det saker han blir rädd för,ngn slänger saker i golvet…jag kopplar det till pappa för det handlar om saker som har med havet att göra (min pappa var sjöman)…men min sambo är så snäll mot mig och våran lilla familj,men har haft ett tufft liv,precis som min far,och fått en viss attityd utåt sett,som han inte visar i hemmet…honom skippar jag inte för allt i världen…kanske är det så att jag ska lära känna min far genom honom…

[grinda]
0

Okay då missförstod jag dig helt. Jag trodde när du sa att du aldrig skulle ha valt honom att du ångrat dig. Ber så om ursäkt för min drastiska kommentar.

[walkinbeauti]
0

Håller med grinda där att visst kan energier följa med möbler speciellt om dom har några år på nacken och funnits i olika hem med olika humör och temperament.Salvian är suverän och jag fick lära mig något nytt av grinda att använda solljuset.Tack för det tipset, ska praktiseras någongång Glad

Ibland kan det även vara så att en ande är fäst vid en möbel speciellt om den är gammal och jag fick tippset av ett medium i USA att handlar man antika saker känna in hur känns energierna, känns det positivt  eller får man en motbjudande kännsla inombords.Är det en jordbunden ande så kan den hålla fast vid ett föremål och då känner man in andens kännslor.Dom som gått över i ljuset brukar normalt släppa jordiska ting men det finns säkert undantag överalt.

En sak som slår mig ,kan skåpet du pratar om ha någon anknytning till din pappa om han haft det eller så då kan det vara honom du känner in.En liten spekulation från min sida bara eftersom jag mött just sådana situationer.

Just nu är det kraftiga energier i omlopp och det du beskriver på sambon är inte alls omöjligt,många öppnar upp sig nu och även dom som aldrig tänkt tanken andlighet står förvånad över att dom plötsligt ser och hör saker.Jag tror dessa energiförändringar och nya dimmenssioner har att göra mycket med 2012 vi öppnar upp för en ny tid och ett nytt andligt uppvaknande vilket jag personligen tror på en positiv förändring av världen Glad

[grinda]
0

#8 Tack själv för dina tipsGlad

sumpi
0

Tack båda två…och Grinda det var nog jag som skrev lite luddigt…är lite ivrig ibland :)…skåpet kommer från min mormor som var långt ifrån en bull mormor,hon slogs o var allmänt elak,detta sa jag när hon levde också,det har drabbat både min mamma då hon levde,och en till av mina syskon…och så minstingen (jag)…hon tyckte om dom hon ville resten var hon så elak man bara kan vara mot…ändå klädde jag henne efter hennes död…kanske jag ville att hon på något sätt skulle komma och säga förlåt,men inte tvärtom det strålar mörk energi om det vackra vitrin skåpet…hua!!!

pappa tror jag har kommit för att se att jag har det bra och för att vi ska försonas,i varjefall hoppas jag att det är så….

kram till er och tack än en gång :)

sumpi
0

Är det sant som jag hört sägas att energier "sätter" sig lättare på människor med handikapp!!!….jag undrar eftersom jag lider av epilepsi,och är rädd att mörka energier ska fastna hos mig…jag har sett och hört mycket sedan barnsben…därför är jag rädd att mormor fastnar hos mig och att det gör mig sjukare…kan det bli så!!!

[grinda]
0

#10 …och jag läste lite slarvigt är också ivrig;)

Även om din mormor var elak i livet så är hon nog inte de nu (däremot kanske hennes negativa energier blivit kvar), folk brukar ju ångra sig när de går över och jag tror absolut din pappa vakar över dig.

En liten tanke om epilepsi:

Heliga Birgitta anses ju ha haft epilepsi…och att det skulle förklara hennes syner. Kanske är det så att epilepsi också kan vara något som gör en människa mer mottaglig för det mystiska.

Såg det här om som skrivits om Hmongerna ett folksslag i Kina Vietnam & Thailand:

Epilepsi är en sjukdom som som är välkänd bland hmongerna men som de har ett ambivalent förhållande till. Även om de ser det som alllvarligt tillstånd så tror de samtidigt  att epileptiker har större kontakt med det gudomliga. Epileptikerna bland dem brukar ofta bli shamaner.

"In The Spirit Catches You and You Fall Down, author Anne Fadiman describes the difficulties faced by a Hmong family with an epileptic daughter. Epilepsy, an illness well known to the Hmong, is regarded with a certain ambivalence. They recognize it as a serious condition, but also believe that epileptics have greater access to the divine. In fact, Hmong epileptics often become shamans. Fadiman tells of a girl whose parents felt that the doctors gave her "too much medicine" while her doctors condemned her parents as noncompliant."

I

[walkinbeauti]
0

# 11 Absolut inte att handikappade drabbas av några mörkare energier istället är många med ett fysiskt handikapp mer öppen och mottagliga.Dessutom är andevärlden väldigt mån om dom som behöver lite extra hjälp och söker gärna upp sjuka eller dom som lever med någon form av handikapp som tex epilepsin.

Det sjuka är väl då istället dom som försöker sig på att med vetenskapen dumförklara dessa människor,sånt gör mig arg då dom inte alls vet vad människorna ser hör och upplever.Men mörkare energier den tror jag inte på,mer kännslighet absolut Glad

[grinda]
0

"Absolut inte att handikappade drabbas av några mörkare energier istället är många med ett fysiskt handikapp mer öppen och mottaglig"

Vill bara instämma med walkinbeauti!

Känsligheten gör bara att man upplever mer…kanske sådant som andra missat. Det kan vara en tillgång (även om man kan tycka det är jobbigt).

[walkinbeauti]
0

# 14 Flört så enkelt tror jag det är och av omtanke!

sumpi
0

Tack söta ni…Och Grinda det var intressant information,när det gäller mormor har ni säkert rätt,juset är väl lika med kärlek så vem vet hon har kanske fått vetskap om vad det är…men skåpet måste bort för jag tror också att det fastnat "dåliga" energier i det…när det gäller pappa önskar jag att han är här,min mor o jag hade så bra kontakt så jag tror att hon inte är hos mig längra utan hos ett av mina andra syskon som behöver hjälp…Jag har sett döda människor sedan jag var liten,men blir lite avundsjuk på min sambo som aldrig kännt av ngt,nu har fått en känsla av närhet….

Tack i varjefall för era svar,mycket intressant ämne….

önskar er en fin dag Glad