Tolka min dröm, snälla!?
Jag drömde att vi var ute och åkte skidor, och vi hade hört att det fanns mycket vilja djur, så jag och mamma skulle underöka en backe först innan vi skulle åka i den. Vi började klättra uppför backen och plötsligt kastar sig mamma ner på marken och en älg kommer och hoppar ut från en klippa och landar olyckligt på naken och bryter den och dör. Den ligger ca 2 m från mamma. Mamma går fram för att inspektera och jag står ca 4-5 m bort. Då hör jag ett högt vrån och vänder mig om. Där står en stor brunbjörn på bakbenen och tänker attackera mig. Eftersom jagblev överrumplad och rädd så föll jag bakåt i snön och när björnen kastar sig över mig så lyckas jag på något vis sparka den på strupen så den chockas lite och får svårt att andas. Nu är både jag och björnen adrenalinpumpade, jag ser imna chans och rullar undan. Mamma skiker åt mig att strypa björnen (Ja jag vet inte varför…) så jag hoppar upp på ryggen på den och saxar den med benen runt halsen och håller för ögonen på den med händerna och stryper den långsamt tills den svimmar. Jag och mamma springer där ifrån så snabt vi bara kan och tar med oss hela grupen med skidåkare.
jag vet att den betyder nåt! Men vad?
Björn…stark som en björn… Björnar ska väl ligga i ide på vintern men den här var ute och rörde sig i snön…väck inte den björn som sover (jag bara spånar nu) Vilda djur… då tänker jag otyglad kraft, energi som är ursprunglig men otyglad som kan vara självdestruktiv.
Att du lyckade överrumpla björnen ser jag som något positivt - det krävde en enorm ansträngning men du lyckades rädda både dig och mamma från denna argsinta björn. Men i långa loppet kan du inte strypa björnen du behöver han/hennes kraft.
Är du arg? Har du ilska som behöver styras och kanaliseras till din fördel istället för att den sabbar för dig?
Antingen så undertrycker du ditt raseri så att den (björnen) angriper dig istället eller så kanske du släpper fram vreden och ställer till det för dig med utbrott.
Björnens kraft måse du erövra och tygla.
Älgen får nån annan tolka:)
Tack för den tolkningen! Den tål att tänkas på! :D
Fler får gärna försöka!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hakar på lite grann….
Bägge (vild)djuren blir oskadliggjorda via halsen. Älgen (som är Skogens Konung och står för mod och att gå dit man vill med lugna självsäkra steg, självaktning och att hålla huvudet högt) bryter nacken. Björnen får en spark på strupen och stryps sedan så den inte kan andas.
nacke.hals. andas in livsenergin…….=halschakrat som står för kreativitet, att finna ord och säga ut dem, att förstå och göra sig förstådd samt ofta att vara på sin rätta plats i tillvaron.
snö: frusna/vilande känslor, men med skidorna på fötterna kan du behärska det elementet, du är rustad. Du går uppför backen: du har börjat en klättring, tar steg framåt/uppåt men då kommer det vilda som du försöker tygla: på klättringen stöter du på motstånd, inte minst ifrån dig själv.
Spännande dröm!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tack för den tolkningen! :D ja det var en häftig dröm, jag kände mig lite tuffare och starkare när jag vaknade men även lite förvirrad…