Tankeöverföring
Hej,
Jag har vid flera tillfällen förut varit med om att när jag t.ex. promenerat runt i stan, och önskat jag skulle träffa en viss person så efter en stund har den personen kommit gående.
Eller önskat och tänkt på någon så har den personen ringt.
Visst är det mysigt !
Ja det är det! Jag upplever det ofta med mina nära…tex farmor, min bästis min syster. Jag går och tänker på dem och plötsligt ringer telefonen. Det är urmysigt….däremot händer det också ibland att jag drabbas av oro för någon och jagar upp mig totalt tills jag fått tag på personen i fråga och oftas är det ju inget allvarligt, det kan vara en förkylning eller så. Men visst har det också hänt att det varit värre än så. Jag skulle gärna vilja lära mig att tolka det där så man slapp bli så uppjagad.

Och som du berättar har jag också t.ex. drabbas av oro för någon och det kan vara ganska jobbigt.
Jag skulle också vilja lära mig att tolka mina känslor bättre.

Maryissa, det hände mig senast för en timme sedan. Jag önskade "låt mig träffa någon så jag mår gott utav" när jag var på väg till affären och vem kommer om inte en god vän som jag pratade med en stund med och jag mådde mycket bättre efteråt. Tankens kraft är enorm därför måste man vara försiktig med vad man önskar sig och vad man tänker på.

Vad mysigt det du mosterMimmi berättade.
Jo, det verkar som om tankens kraft är stor, större än vad man tror.
Och som du skrev är det nog också bäst att vara försikt med vad man önskar sig.
men visst är det mysigt att det funkar, och speciellt när man behöver det, eller när någon annan behöver en.