Vad kan detta vara?
När jag mediterar händer det ofta att jag efter bara några minuter upplever att det är någon eller någonting som styr mitt huvud. Det kan bli så att huvudet går från sida eller som att någon för runt mitt huvud som när man mjukar upp nacken. Det går mycket långsamt ocg försiktigt och jag är verkligen helt avslappnad och har inga spända muskler så vitt jag kan känna.
Första gången detta hände blev jag rädd men nu har det hänt så pass måmga gånger att jag börjar fundera på vad det kan vara eftersom det inte verkar vara en slump att detta händer?
Någon som har några tankar eller svar på vad detta kan vara?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Läste detta för ett tag sedan, och tom googlat lite på det men inte hittat ett tillräckligt vettigt svar. Men jag funderar på om det kan vara någon fysisk reaktion på det andliga tillståndet om man kan säga så. Ungefär som att vissa troende får till sig tungotal när de ber. Inte riktigt så kanske, men något åt det hållet. Så länge det känns bra antar jag att allt är okej.
MVH
Black-Fox
Jag tror som #1 att det kan vara en fysisk reaktion på det andliga tillståndet. Ofta när jag mediterar stående och fyller mig med ljus, så brukar min kropp svaja och rotera. Tror det är en energi som orsakar det. inget farligt.