Sett rök/dimma
När jag kör bil till och från jobbet så ser jag nån slags rök eller dimma precis vid ratten.
Först trodde jag att bilen hade börjar brinna…men det gjorde den ju inte.
Det kommer bara lite men så pass mycket att jag hinner se det.
Har hänt ett flertal gånger nu..
Vad kan det vara?
Är det vid något speciell plats det kommer alltid?? Tänker ex. nära en kyrkogård eller liknande??
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Näää…det kan komma närsom helst. Och alltid bara en gång.
Vad konstigt. För om det skulle vara fel på bilen skulle det nog märkas och inte bara försvinna så där…
Nä man tycker ju det…Och det är inte när jag andas heller…sån dimma det blir när det är kallt…för det kommer alltid när det är varmt i bilen….Mysko…
Ja verkligen mysko….
Hej mia-38!
Tycker inte alls att det är mysko;) Har nog inte med bara bilen att göra..Tror att du upplever detta fenomen även då du inte kör bil;) Får en modersgestalt runt dig som ett starkt beskydd.
Känner att dina tankar far ibland åt det negativa, oftast handlar de om dig själv och det du tar utifrån. Håll de drömmar du har och skit i andra!
Kram
Tack Iliam…
Det kan vara så att jag även har den här dimman runt mej ibland…fast då ser jag den inte.
Och visst har jag negativa tankar ibland som tar en del energi från mej.
De kommer när jag är trött och hängig.
Kan nog helt klart vara som Iliam skriver…..
Du ser den säkert annars med som Iliam skriver och jag tror även som Mirjami att ibland kan det markera vissa ställen som du besöker eller åker förbi.
Vad det kan vara för dimma, kan jag bara gissa.
Det kan ju vara en nära anhörig som ger dig beskydd …. (en liten gissning)
Hemma hos min syster trodde de att det brann när dett formligen välde in rök i dörrspringan under dörren i hallen. Hon sprang upp och öppnade dörren men det var inget, de hade inte ens rök ur skorstenen ute. När hon sedan gick tillbaka och satte sig hände samma sak en gång till, men fortfarande ingen rök utanför. Det luktade heller ingenting. Det var flera personer som såg det här eftersom min syster hade besök av vänner.
Var uppmärksam på styrsystemet. Kanske du skulle göra en koll så att allting är ok. jag får också en känsla av att det kan vara något med det elektriska, ett varsel alltså.
Säger som GunillaR, kan vara ett varsel.
Jag fick ett varsel igår då jag hörde ett brummande ljud som inte min man hörde och idag stannande vår värmepump. Det kan bli problem när det är så kallt men i morgon kommer Servicetekniker.
Varsel behöver alltså inte handla om människor eller hemska saker men kallt blev det 
Tack alla.
Jag ska vara extra uppmärksam när jag är ute med bilen i fortsättningen.
Kram
Jag har upplevt samma sak vid några tillfällen.
Men det har alltid varit inomhus. Det är som ett litet moln fast
det är tunnare. Det rör sig sakta i sidled och alltid i takhöjd.
Och det har inte varit solsken som gjort att jag kunnat se
allt damm som far omkring.
Så jag undrar också vad det kan vara.
mia - dimman som du beskriver kan vara ett första Tecken på en ande som försöker materialiseras. Men det är ju kanske inte så lämpligt i bilen när man kör
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ghost…Man tycker ju de kan vänta tills man kommit hem iallafall..hahahaha
Haha…ja precis, mia!!
Min syrras väninna hade faktiskt ett spöke i bilen. Hon kände tydligt att någon satt i passagerarsätet och spöket brukade vrida upp volymen på stereon och envisas med att ratta in P1 och lite annat bus. Troligen var det spöket som hon hade i huset som följde med i bilen.
Nåt som var rätt komiskt var att hon sa att det brukade vara iskallt i bilen när spöket var med och det var en jättebra AC i sommarvärmen
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Har hört att när man ser en eldsvåda kan det betyda en förändring,men vad betyder det när man ser rök.Jag har också sett rök(Den är rörlig ) flera ggr.När jag sovit och håller på att vakna så visar sig röken.Sist var den framför mitt ena fönster och en stor bukett röda blommor stod i fönstret.. (Jag har ingen sån bukett) Jag tänkte på en varning och drog snabbt ut elementet . Tänker att det kanske kan betyda något annat ????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Jag kom att tänka på att ibland kan man se dimma på vägen och när man går igenom det så är det oftast väldigt kaltt just där, men när man är igenom det då blir det normal temp. igen.
Jag har också sett en dimma men det var inne i en jordkula jag hittade av en slump när jag var ute och gick för ca 2 år sedan jag lyckdes fånga det på bild på mobilen efter några sekunder var dimman borta, jag kände av en närvaro i jordkulan men f.ö. inget. Tyvärr gick mobilen sönder och bilden försvann med den annars hade det varit roligt att haft den kvar.
Har du kvar bilden? :)