Till er medium
Nu är jag igång igen med mina smarta frågor:
Kan ni få meddelande från andevärlden till någon av oss på forumet utan direktkontakt med den det gäller? Lite "trådlös kontakt" fniss…
Och om ni kan få det, förmedlar ni det då eller låter ni det vara? Det kan ju bli en faslig massa kontakter att förmedla eftersom vi förökar oss i snabb takt här på forumet.
Puss Å

Javisst funkar det med "trådlös" kontakt haha.Ofta när jag läser inlägg,efter nån mening så börjar bilder dyka upp.Andar som finns därhemma hos någon och busar runt.Det ser jag meddetsamma.Ofta finns något de vill framföra,det kommer ju samtidigt.Och att vidarebefodra,ja det händer….Även om många på Forumet vill veta,så tar det extremt mycket energi att ta in det som kommer.Och jag ser helst att personen sitter framför mig,öga mot öga då budskap förmedlas.Men är det av det "lättare" slaget,med en gnutta humor,och lite dråpliga episoder,då kontaktar jag den som skrivit inlägget personligen.Det har hänt ett flertal gånger här.
ÅÅååå jag som har en liten pojke omkring mej hela tiden som jag inte vet vad han vill….
Kan du se, jag vill så gärna hjälpa honom!!

Jag säger som Ewa, visst funkar det på distans men det känns bättre att ses öga mot öga. Och det förekommer som Ewa skriver men det tar man privat för man vill nog inte ha det skrivet på ett forum där alla kan läsa och många gånger är det ganska känsliga saker som man får fram.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag förstår och högaktar er för att ni håller det privat. Det bevisar att ni är seriösa och inte har behov av att glänsa.
Jag tycker också, för er skull, att det är bra att ni håller ner det här på forumet. Det har nog en förmåga att växa sig riktigt stort och arbetsamt för er.
Vill nu också tillägga att jag städat (plockat lite…) hela nedre våningen i mitt hus, ja kanske inte hela men varjefall 3/4. Jag känner mig oerhört stolt över mig själv som avstod från forumet i en timme.
Lördagskram Å
Hej Morsan1 och alla andra. Vet inte om du vänder din fråga till mig, jag är ju tok ny här på sidan och "bara" tränande medium. Men jag är av den åsikten att man ska jobba öga mot öga när man jobbar med människor och så mycket känslor som medium faktiskt jobbar med. Man vet aldrig hur sittern reagerar och att inte vara på plats och kunna hjälpa till anser jag är oansvarigt, men det är ju bara vad jag tycker. Därför väljer jag att bara jobba öga-mot-öga, hur andra gör är upp till dem. Men jag har hört andra säga att man måste ha kontakt på något sätt, det ska enligt den teorin t.ex. inte fungera med mobiltelefon, men bra med vanlig telefon…

Tack Manthrax för ditt svar och välkommen till forumet som saboterar ordningen och rutinerna i ditt liv men som ger dig så oerhört mycket glädje! ;)

#5 Kan bara säga att det där med telefoner stämmer inte i mitt fall. Jag har tidigare arbetat väldigt mycket över telefon och för mig har det inte varit någon som helst skillnad på vanlig telefon eller mobil, det funkar lika bra :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack Morsan1, det är en underbar möjlighet att få otroligt mycket teoretiskt träning att hålla på och tjata med folk på forum :-)
Spännande Elisabeth. Det ska jag hälsa min vän som tränar via telefon :-)
Kan inte det variera från medium till medium??
Jag skulle gärna testa att försöka "förmedla" någon besökare till forummedlemmar, tror att det kanske skulle vara ett bättre bevis för mig (personligen) att det är ett budskap från andra sidan och att jag inte läser av personen som fysiskt sitter framför mig.
Å andra sidan har Manthrax en poäng när han säger att man aldrig vet hur sitter reagerar och att man bör vara på plats för den sakens skull.
Hur man än vänder sig så sitter ändan bak…. tål att fundera på…
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.
hej. Jag har läst er diskussion och undrar över en sak. Det är en händelse som skedde när jag var i 4 års åldern kanske. Jag kom inrusande till min mamma och sa att jag såg någon som stod i vindstrappan. Men när mamma följde med stod det ingen där, men jag sade att denne någon gått sin väg.. Själv minns jag inget av det här. Är det någon som kan svara på vem det kunde vara och varför? Kramar

Hej …har läst dessa inslag, och vill gärna flika in med att jag arbetar på distans. Jag har inga problem om det ringer någon över linjen och vill ha råd och hjälp. Jag använder mina kort och mitt clarvoyanta seende då jag arbetar. Jag har medial vägledning, där jag känner in personen på distans.
Jag arbetar ju även med privata sittningar, gruppseanser, meditationsgrupper och över telefonen. Aldrig några problem.
Det är roligare att arbeta öga mot öga, men jag hjälper gärna över linjen på distans också.
Naturligtvis så kan jag få till mig en del genom datorn eller telefonen när man är i kontakt med någon, men man ska aldrig säga något om inte personen själv frågar och vill ha hjälp. Det är viktigt att man arbetar seriöst och respekterar alla männsikor. Det är inte alla som vill ha reda på saker. Jag jobbar alltid så, att de som vill ha min hjälp… söker själv upp mig ! Då vet jag att de är redo och öppna för budskapen att gå vidare.
Vänligen MariaJ.-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Hej MariaJ!
Tycker det var bra skrivet, och riktigt tänkt av dig, för det är ju så att när man tar klienter så söker dom ju sig till än, och förhoppningsvis så blir det bra sittningar, men det finns ju ingen garanti för det.
Kram/Roger 
Hej MariaJ!
Tycker det var bra skrivet, och riktigt tänkt av dig, för det är ju så att när man tar klienter så söker dom ju sig till än, och förhoppningsvis så blir det bra sittningar, men det finns ju ingen garanti för det.
Kram/Roger 

Jag har inget emot att om någon ser något om mig att få det berättat via privatmeddelande här.
Det tar jag i så fall emot med stor tacksamhet.

Jag säger detsamma som #14. Är det någon som ser något om eller omkring mig så tar jag tacksamt emot det i ett privat meddelande.
Varma hälsningar/Perla
Loreena:
Jag skulle gissa på att var en ande som ville visa sig innan du tappade möjligheten att se dem. :-)
Fdtr:
Om du hittar någon som är erfaren sitter så skadar det kanske inte att ställa upp kontakt via ett forum. Träna och prova när alla parter är förberedda och medvetna om det ser jag inte som några problem. Problemen tycker jag kommer om man sen bara jobbar över internet eller över telefon.
Men det jag absolut är emot och som jag ser som bevis för att de inte är ett seriöst medium, är när någon på helt eget bevåg hör av sig till andra på forum och talar om att de har kontakt med någon på andra sidan. Jag har läst i andra forum där en person rakt ut skrev ett inlägg och påstod sig ha kontakt med trådstartarens döda barn, och jag höll på att sätta kaffet i halsen. Det var dessutom en jävligt dålig och vag beskrivning. Men det är ju bara vad jag tycker och det är naturligtvis upp till var och en hur de väljer att leva sina liv och verka med sin medialitet. På mitt forum åker sådana personer dock ut med huvudet före eftersom jag tycker det är respektlöst mot sittern och andevärlden. Jag anser inte att man tar ansvar för sina handlingar när man beteer sig på det sättet och att man inte har någon respekt för sina förmågor. Jag gissar att om man beteer sig så och verkligen är medial, så tror jag att andevärlden snart vänder en sådan person ryggen. Men det är ju bara min åsikt :-)

Tyvärr så visar ju verkligheten att andevärlden är kvar och jobbar med ett medium så länge som mediumet är tillgänglig för dem. Mediumets privata åsikter eller livsföring har ingenting med saken att göra. Det är en utbredd missuppfattning att andevärlden bara tar kontakt med dem som är rena i sinnet.
Varma hälsningar/Perla

Inlägg 14 och 15…Jag tror inte att något medium som jobbar seriöst skulle skriva i ett forum om en annan människa. All information som ni får från andevärlden är värderlig för er, och inte för andra på tex ett forum att spekulera i.
Det kan oxå komma upp saker som ni inte tror ska komma, och som lämnar ut er på ett fel sätt. Bra att man då kan skicka det i ett personligt meddelande.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Jag tror inte heller det om ett seriöst medium men jag kanske uttryckte mig en smula klumpigt i mitt meddelande.
Det jag menade var att jag att om det är någon som vill berätta om något som den får till sig om eller omkring mig så tar jag tacksamt emot det i ett privat meddelande.
Varma hälsningar/Perla

#19 Jo, det är så jag menade också med att jag tacksamt tar emot i ett privat meddelande om någon ser något omkring mig.
Kan ju vara något som kan vara till hjälp för mig.

Oki. Varför inte beställa tid för privatsession hos ett duktigt medium eller medial vägledare ? Bara ett råd, om ni känner att ni skulle behöva lite vägledning eller komma i kontakt med er andliga vägledare.
Lycka till !
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Tack för rådet.
Hej. Jag undrar om någon av er känner till Richard Holster? Han fungerar som medium i Finland men är bosatt i Sverige. Undrar bara vad ni anser om honom och hans trovärdighet? ågra av mina väninnor har varit i kontakt via telefon med honom och jag måste säga att jag tyckte att han var lite klumpig.. Vet inte vad ni anser, men han hade till exempel sagt åt en som vid tillfället hade ett förhållande att han inte var den rätte och att de skulle vara en tid tillsammans innan hon hittade en annan.. Hon började ju tänka jättemycket på det här efteråt.. Visserligen tog det här förhållandet också slut och hon hittade en annan.. men jag tycker att ett medium kanske skall lämna bort viss information.. Det kan ju få folk att börja grubbla och göra val bara på grund av det de fått höra… Jag skrev åt honom en gång i nyfikenhet angående min skyddängel och är lite fundersam om jag skall tro på hans svar. Jag tror nog att han ser saker, men kanske inte vet hur han skall lägga fram dem??

Tackar för rådet.
Varma hälsningar/Perla

#9 Jag skulle gärna testa att försöka "förmedla" någon besökare till forummedlemmar, tror att det kanske skulle vara ett bättre bevis för mig (personligen) att det är ett budskap från andra sidan och att jag inte läser av personen som fysiskt sitter framför mig.
Du får gärna testa på mig om du vill. Men gärna då via min sida här på forumet. Funkar det är jag dock villig att berätta för er andra om det funkat.
Mätt och glad Åsa
Ps: Det blev jättegott! Varmaste rekomendationer. Ds
Du får gärna testa mig också ,det skulle vara intressant.

Jag står fast vid vad jag skrivit tidigare och "säger" som # 25 och # 26 - den som vill får gärna testa sin förmåga på mig och berätta vad hon eller han får till sig i ett privat meddelande.
Varma hälsningar/Perla
Den som vill får gärna testa sin förmåga på mig med, om det är möjligt.. Om er förmåga räcker ända till finland..
Inlägg 25-28, jag bokmärker tråden och kanske använder er som försökspersoner
framöver eftersom ni är med på det.
Alla kanske inte har så stor chans att öva med personer de inte vet något om. Man kan ju sitta ute i tassemarkerna och ändå ha kontakt med hela världen via nätet så då kan ju läsning på distans vara ett bra sätt att öva.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Fdtr
Jag hoppas du får tid och lust att prova för det skulle vara så kul och intressant att se vad du får fram om mig. :)
Varma hälsningar/Perla
Ja jag ställer oxå gärna upp och är försökskanin!

jag ställer med upp som försökskanin. Men vill ha svaret via pm. / Sofie