Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 5696 ggr
Merlin-pappa
0

Mobilen ,,,,,

Är det vanligt att mobilen får fnatt??

Att den själv ringer upp någon i registret, eller något annat mysko? Vad tror ni?

Vi ett tillfälle ringde min mobil upp min handikappade dotter. Tänk vilken duktig mobil jag har, men ack så korkad! Till saken hör att dottern telefon var bortslarvad av henne, så det var utsiktslöst att få ett svar av henne … F ö så svarar hon ändå aldrig i telefonen …. Men mobilen ville annorlunda ….

Vid ett annat tillfälle ringer OKÄND upp mig, utan att en enda signal hörs. Annars kan det vara någon med dolt nummer, men då står det just DOLT NUMMER ….

Vad tror ni om detta `??

Vänligen ….

chik
0

ja faktist så har min Mob ringt.

en vänina (står ju vem som ringer) Men när jag svarade så var det ingen där.

O hon påstod att hon inte hade ringt.

O det stod ju som inkommet numer…På natten var det..

Skumt.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[mia-38]
0

Jag har med vart med om detta.
Min mobil hade tydligen ringt min pojkvän som satt bredvid mej,,
han frågade om jag hade ringt han nyss…men varför skulle jag det när jag satt precis vid han?
På min mobil syntes det inte att jag ringt..men på hans stod mitt nummer….

Mysko…

[mossquinnan]
0

Har vart med om detta många gånger..ofta kan d hända när mobilen ligger i väskan eller jackan eller något annat..

Men håller med om att det är lustigt om mobilen bara *ligger* utan att något kan komma åt knapparna..

eller touchen..ObestämdFast iofs finns det så mycket teknik med alla dessa sateliter..så jag blir inte chockad om även dom får fnatt:-)

Alla energier bränner väl hål på allt snartTyst

Merlin-pappa
0

#2"

Just det hände mig och häx:ex:et ….

Fyra gånger ringde hennes mobil upp min mobil eller hemtelefon innom loppet av en minut. Ännu underligare blir det att det hände tre gånger till, efter det. Och då fyrra gånger per gång!

Så sammanlagt var det (4 x 4) 16 gånger. Alltid var det hennes mobil som ringde upp. En av gångerna skickade den dessutom ett ljudmeddelande …. Synnerligen mysko!!

Bjoern
0

Mobiler är som datorer, inte alltid helt beräkneliga. Dessutom är det ju alltid nån nisse som har suttit och programmerat din telefon och alla kan och gör fel ibland.

[Starman]
0

Har du en sk "smart phone" så kan det vara någon som hackat sig in i den.

Merlin-pappa
0

Nej, det är bara en vanlig Sony Ericsson. Nu, en gammal trött "kamrat" …

[Starman]
0

Kan ju vara så att den spårat ur på något sätt om den är gammal. Hade en mobil innan min nuvarande som ibland skickade tomma sms på till synes eget bevåg, och min nuvarande verkar inte ha särskilt gott minne gällande vilka ord jag använder mest när jag skriver med T9, och vissa ord jag programmerat in försvinner trots att jag inte tagit ur batteriet, så teknik är ju inte alltid att lita på om man säger så. :)

- S

[mossquinnan]
0

Vad tror du själv goaste Merlin -pappa..?

lojna
0

Tror nog att vi inte kan lita på tekniken.Utan att det kan ringas o låta i mobilen.

Merlin-pappa
0

Mobilen var maximalt två månader gammal, men det var inte min mobil som fick fnatt, det var ex:ets mobil som behagade skämta med oss … Hennes mobil vet jag inte hur gammal den var.

#9# I och med att det var den mest gåtrulla människa jag någonsin råkat ut för, d v s häx:ex:et så är alla tänkbara förklaringar möjliga, tekniska fel, något övernaturligt, eller annan förklaring. Men då hon var inblandad, så överväger jag den övernaturliga förklaringen ….

Sen törs jag inte gissa längre ….

Mirjami-78
0

Jag tänker så här ang. detta hela. Om det är tangentlås på mobilen och den ligger ex. på ett bord så ska den INTE kunna ensam ringa någon. Har alla fall jag inte varit med om upplevt…..Så ja jag tycker med att det i så fall är underligt.

Har man däremot haft mobilen i jackfickan utan tangenlåset på så kan man ju komma åt knappar, men är tangetlåset på så är det sällan den kan både låsas upp ensam samt att den ringer upp någon.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Merlin-pappa
0

#13# De gångerna mobilen fick liv, så låg den på bordet, utom räckhåll för oss … Kusligast var när hennes mobil var kvarglömd i en låst kyrka. Halv fyra den natten, så ringde mobilen upp mig fyra gånger ..På kvällen innan hade den gjort likadant, fast då var klockan någon minut över åtta på kvällen. Även då var det tomt i kyrkan …. "Damen" hade glömt sin mobil vid orgeln, då hon var en hejare på att spela orgel …. 

Om jag hade sjungit i kyrkan, hade jag förstått att eventuella kvarglömda andar hade blivit tokiga i kyrkan …

[mossquinnan]
0

Ja det håller jag ju med dig om pia:-))

Fast jag kan även tro att allt skit dom sänder upp i atmosfären  kan få fnatt och spela mobiler och annat ett riktigt sprattTyst

chik
0

Pia.Så har jag varit med om…Fast min tog foto…

Merlina-P #13-Haaaaa…

För några dagar sedan så fick min sambo sms från min mob.Den sände i väg ett gammal sms..Fast när vi tittade på min mob, var det inget sänt från den..

Detta meddelandet hade nog hängt i etern-låst sig…O så helt plötsligt så ramlade det ner…Ett medelande som jag hade sänt en vek innan o det hade sambon fått.

Tekniken gör nog lite som den vill…

Fast man vet ju inte.Kan ju vara någon som vi inte ser som vill ha lite skoj…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Merlin-pappa
0

Jo tekniken lever sitt eget liv den med.

För något år sen skickade en kompis två olika sms. Det ena kom fram sju gånger, och det andra nio gånger … Man kan väl säga att jag tyckte då att tekniken var lite VÄL tjatig …

Mirjami-78
0

Joo det där med att man skickar SMS och det inte kommer fram förrrän senare har jag varit med om. Det kan handla om dålig nätkontakt bla. och så fasnar det någon stans så det är helt normalt tror jag.

Men håller fort. fast vid min teori att jag tror inte en mobil kan ringa ensam upp någon bara så där, men ja jag kan ha fel, men nja…..Obestämd

Merlin-pappa
0

#17# - Jag håller på din teori …

Mirjami-78
0

#18 Skrattande

mimmit
0

teknikens under! :) MEN, en vän till mig, som bodde själv, fick ett telefonsamtal till sin mobiltelefon när hon var ute… från sin hemtelefon. lite konstigare!

Sigrun
0

Nja jag har haft en gammal ericsson mobil (ja just det på den tiden det hette ericsson),  som rätt vad det var kunde ringa 112 bara utan vidare när den låg på bordet.

När jag upptäkte det så försökte jag alltid avbryta och det gick inte alltid så då slet jag ur batteriet.

[asamaria]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För snart 3 år sedan gick min mobil sönder efter att någon hållit på med den. Den hade lustiga små gnissliga ljud för sig ett antal veckor. Har varit med om att bli uppringd flera gånger från någons ficka typ. Det senaste som hände för ett antal veckor sedan är att jag hade skickat ett sms till en person jag börjat att lära känna. När jag kommer ner på morgonen så har någon skrivit ett exakt likadant sms med smiley och allt, men utan att ha skickat iväg det tack och lov. Hur skulle jag ha förklarat detObestämd

Mirjami-78
0

Asamaria…..Ja det hade nog kunnat bli liiite svårt det där och få personen med att tro att det var din mob. själv och inte du.Obestämd

Ewepewe
0

Detta hände mig också, det ringde på min sambos mobiltelefon utan att jag ens hade rört den. :S

Har aldrig hänt något liknande innan eller efter det, av vad jag vet iaf :)

[asamaria]
0

Mirjami..eller hur. Han är inte så medveten om såna här saker heller så det hade blivit till att hitta på nåt smart som förklaringGlad

Jag hör ju när de håller på med datorn och så och troligtvis var det här mitt i natten. Blev väldigt full i skratt när jag såg smset och väldigt tacksam över att det inte skickats iväg. Puh, typTungan ute

De babblar en del strunt mina andar men är rätt snälla i alla fallGlad

[kkj85]
0

de hakar upp sig o ringer som när anden går genom näsan o ut.