Varför kände jag så?
Tror jag valt rätt kategori åt detta ämne…
Det är som så här att igår innan lunch kunde jag inte sluta tänka på min svåger. Brukar inte tänka så mycket på honom annars. Detta pågick en stund. Det blev skarpare och skarpare tills jag inte kunde hålla mig från att ringa, trots att jag visste att han var på jobbet.
När han svarade på mobilen frågade jag hur det var med honom. "Inte så bra." Svarade han. Han hade nyss skadat sig, och skulle strax iväg till vårdcentralen.
När vi slutat prata började jag fundera på vad det var som fick mig att tänka så intensivt på honom just då. Är det min egna förmåga, Guds, änglars, eller vad?
Ska tillägga att detta är inte var första gången jag får sådana här känslor om att något är fel, och långt ifrån det enda jag upplevt. Känns både skrämmande och spännande.
Vet ni vad detta kan vara för något?
MVH
//"Den svarta räven"
Det känns som ni har ett särskilt och starkt band mellan er, ett sådant band som gör att du är mottaglig för din svågers känslor eller så.
"Ska tillägga att detta är inte var första gången jag får sådana här känslor om att något är fel, och långt ifrån det enda jag upplevt." Menar du till din svåger eller är det till fler personer? Skulle vara kul och intressant att få höra om de andra upplevelserna med.
Jag kan berätta att jag hade ett sådant band till min yngre syster förr, tyvärr har saker och ting hänt som jag tror är orsak av att bandet klipptes av… Jag vet inte men vi kände samtidigt att "nu måste jag ringatill…" När jag lyfte luren var hon där och samma åt andra hållet, jag ringde och plötsligt är syrran i andra änden fast ingen signal kommit fram… Jag visste även då min kära mor hade en depp period, det knöt sig i mitt bröst, jag ringde och japp det gick inte att få henneprata, hon svarade bara enstavigt "ja" eller "nej".
Jag ser det som att du har en gåva att känna av andras stämningar och händelser
Hoppas du trivs med din gåva
Medarbetare på Druid & Shaman
Tack för förklaringen.
Det var första gången som jag kände på mig något om honom.
Annars så har det hänt att man drömt en del. Drömmer mycket, men vissa sitter i envisare på något vis. Som den gången jag drömde att pappa var med i en olycka som han kunde dött utav. Istället skadade han benen i drömmen och klagade en del.
När jag vaknade kände jag att något inte var som det skulle. På förmiddagen ringer min man och säger att en kompis pappa dött någon gång under kvällen/natten som passerat. Jag ringer då min pappa som kände kompisens pappa. Då berättar han att han har ont i knät. Skumt. Det var en extra händelse ur mitt liv. Listan kan bli lång så kommer ta händelserna bit för bit. 
Vad häftigt att kunna känna på sig saker egentligen. Detta med att lyfta på luren i det skedet som du och systern hade gjort är inte något som händer bara sådär. Samma sak med din mamma. Man blir bara så paff när det händer. Känner på mig att vi kommer kunna ha många härliga diskussioner.
Det är nog så som du säger att banden mellan personerna spelar roll. Har ett ganska starkt band med min svåger. Han blev som den storebror jag alltid önskat mig men aldrig haft.
Tack än en gång för det lugnande svaret att det är en gåva. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kul att kunna ge någon en förklaring, sedan kan jag ju inte säga att du fått en gåva, utan att jag tror du har en gåva.
Så otäck dröm och sedan få bekräftelse av pappa om drömen, att han verkligen hade ont i ett knä. Det var tragiskt för din pappas vän som inte klarade sig
.
Jag ser fram emot fler lässtunder och diskussioner 
Kram
Medarbetare på Druid & Shaman