Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 3452 ggr
[scared666]
0

Fundering

Hej,jag har tänkt på att alla som är synska tex Terry E,lena R och medlemmar här,kan inte dom se vem som mördade Palme? eller funkar det inte så? (bara en fundering) Mvh Stefan

yamher
0

även om någon av oss skulle ta reda på det eller veta det så är det inte alltid lätt att tala om det, med tanke på all skepsis så får man väll rent vetenskapligt dessutom bevisa att det stämmer….

Alis volat propriis Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
yamher
0

Det finns garanterat mediala som kan ta fram svaret det tvivlar jag inte ett dugg på men alla mediala vill inte gå ut i rampljuset o tala om det. Många har inte behovet av det och kanske finner det mer givande att själv stilla sin nyfikenhet. Allt som händer i framtiden ärinte alltid för oss att veta. Stora katastrofer ska inte alltid förhindras. Då slår det tillbaka på ett eller annat sätt som sjukdomar osv.

agneta-43
0

Jag tänker som yamher, många är skeptiker. Det märker nog vi alla som upplevt saker som vi velat dela med oss av eller de gånger vi fått varningar om saker i vår närhet. Det blir humningar, suckar eller kommentarer om att det bara är påhit, det finns i din fantasi mm mm. Sedan krävs det ju som sagt bevis som måste komma fram, det räcker inte med att någon kan se vem det var som begick mordet tyvärr. Sedan kunde det vara bra om polisen kunde använa medium i utredningar Glad eller?

Nu vet jag ju inte om det finns någon som har förutspått vem som mördade Palme eller förutspått naturkatastrofer eller andra katastrofer. Däremot var det ju hmm är det Saida (kan inte stava namnet) hon heter. Hjälp mig minnas som förutspådde/sa att Palmes mördare kommer i dagen då ytterligare ett mord sker/ska uppklaras.

Medarbetare på Druid & Shaman 

yamher
0

ja, vad är själviskt? Det kan du inte svara på eftersom alla gör inte sin röst hörd?!

Vad hjälper det att tex få reda på att en båt ska gå under? vem skulle tro på mig då? Hur många hade inte skrattat mig rätt upp i ansiktet? Och när det sen sker så skulle jag vara självisk?

Och om jag skulle kunna ha stoppat färjan, då vet vi inte vad som händer istället. När det e dags att kila vidare så är det, och katastrofer och krig hemska men vad vet vi om det skulle drabbas ännu värre om det skulle gå att stoppa.

Även om jag skulle ställe massor av frågor så är det inte säkert att jag får svar för att jag har rätten att stoppa något? Om det skulle vara meningen att allt ska kunna stoppas så borde de göra det från andra sidan?! Ibland kanske de påverkar oss mer än vad vi tror? Mannen som sprängdes innan han nådde fram till de folkrika gaterna i stockholm, kan någon ha påverkat där?

Vi vet inte så mycket om det, vare sig vi är vetenskaps män eller mediala

[dandamimm]
0

Ibland kan det vara svårt att varna bara av den enkla anledning att man får för lite förinformation. Jag drömde om sunamin varje natt veckan innan den 26 dec -04 men förstod inte vad jag såg. Stora vågor, massa döda och tyvärr såg jag mest svenskar. Detta gick inte ihop för mig eftersom jag med min dödliga-mänskliga intelligens inte kunde förstå var eller vad det var jag såg. Fick inte ihop översvämningskatastrof med sverige…

Sen är det väl tyvärr som du säger yamer att "vem skulle tro på mig?, även om jag förstått vem jag skulle kontakta. Vad skulle hända? Förmodligen skulle jag aldrig komma förbi telefonväxeln…

//Danda

helenahi
0

ja så tror jag också, det som händer har orsaker som vi inte förstår, det går inte att stoppa för att en del ser, det skulle vara ett stoppande i tid och otid:) och vi skulle inte ändå veta om det var nödvändigt. När våran tid är slut här på jorden, så kan det ske på väldigt olika sett, alla dör inte stilla i sängen…

tro hopp och kärlek…

tro hopp och kärlek...

sven-g
0

Varför skulle dom tro ett medium när dom inte tror på ögon vittnen.

Jane-Lyzell
0

Först och främst måste de annhöriga eller polisen be en medial göra det med - och vi vet ju vad dom anser om medium, de flesta!Obestämd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
0

jag har ingen skyldighet som helst gentemot någon att tala om naturkatastrofer etc.

Jag är här på jorden för att lära mig något och klara av mitt liv. Jag är inte skyldig någon något som helst. Det finns inga som helst krav på ett medium att stå till tjänst till alla andra bara för att bespara lidande som du tror. Det är otroligt tragiskt när olycker händer och jag önskar att ingen behövde dö på hemska sätt men vad är det för skillnad på en jordbävning och en mass mördare? Ska jag leka Gud vem som har rätt att leva och vem som inte har det?? Det finns anledningar till att vi inte kan förhindra katastrofer.

Vad tror du händer med jorden och oss om allt skulle förhindras? För det första har naturen ett utmärkt sätt att lösa sina egna problem. Svält, sjukdomar är nödvändigtvis inte bättre.

Precis som en skogsbrand är fruktansvärd så behövs den för att skapa nytt liv.

Jane-Lyzell
0

12 tror du skriver i fel tråd om din inlägg är riktad till mig!? om inte så ber jag om ursäkt!

yamher
0

nej, absolut inte Jane utan till defendor.

Jane-Lyzell
0

14 okayGlad

yamher
0

ja, det var denne jag svarade :)

yamher
0

nej, det har jag inte skrivit att jag kan jag skrev bara att jag har ingen skyldighet att varna alla (hur man nu skulle klara av det med all misstro)

yamher
0

den finns säkert en skara som kanske hade följt det och om jag hade önskat syssla med det o inriktat mig på det så hade det varit något jag hade satsat på, att förutse o pricka in sånt.

Jag skulle aldrig gå ut efteråt över vida världen o tala om att jag hade vetat om det innan (det skulle vara helt sjukt), då håller jag med dig att det skulle vara mer sport av mig o säga det officielt innan.

Jag skrev oxå att vi vet inte vilka konsekvenser vi får ta om vi skulle förhindra vissa saker att inträffa (det´e omöjligt att veta, jag vet, men konsekvenser kanske blir tio gånger värre).

.jag skrev att jag har ingen plikt som medial att jobba med den sortens siande.

Navajolady
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sen är det ju så enkelt att medium inte alltid blir tagna på allvar.Att väga för och emot vad man ska säga kan vara svårt och ofta känner vi in olika händelser men måste vara väldigt säkra på vår sak innan man ropar högt vad man sett.

Vet att det finns medier som ibland hjälper polis tex men om ett medium sponatnt ringer upp någon myndighet och säger nu sjunker en båt på fredag eller nu sker en tsunami frågan är hur mycket på allvar skulle denna synska person tas.

Tsunami kan ju inte ett medium förhindra men en båt skulle kunna stoppas förutsatt att mediet bir taget på allvar.

Men som yhamer skriver håller jag med om, man har inte skyldigheten utan vi får vackert lära oss leva med det vi får till oss och vi är här för att lära och kan ömöjligt stoppa allt elände som händer.Naturen och universum sköter om detta på bästa sätt och vi ska inte kliva på som några Gudar och göra oss märkvärdiga.

Om du TS fick ett bud av ett medium att inte köra en viss väg en dag skulle du ta det på allvar eller skratta personen rakt upp i ansiktet, där har vi ett dilemma hur gå till väga och bli betrodd om en sån stor sak som att stoppa ett fartyg eller flyg.

Det är inte helt lätt men i USA är det ganska vanligt att polis anlitar medium i jakt på tex en mördare.