Underlig dröm.
Hej!
Jo, inatt så drömde jag något väldigt underligt. Jag var i kulturskolan , skulle spela fiol ( som jag gör i verkligheten). Jag kliver in i hissen med 5st okända ungdomar som tydligen var mina vänner. Men det konstiga är att hissen åker inte lodrätt uppåt , utan vågrätt från sida till sida , och såklart så fastnar hissen , men ändå inte. Hissen sitter fast mellan två lokaler. Den liksom åker fortfarande vågrätt mellan dessa två lokaler. Ena lokalen är upplyst, och dit ska vi , medan den andra är totalt mörk och läskig. Hur jag ser det är för att hiss dörren öppnas och stängs. Min " okända " kompis som tydligen hette Oskar ber mej och en annan brun hårig tjej att försöka " putta " undan hissdörrarna så att de står helt öppna. OCh just i det ögonblicket kändes det som om jag var tvungen att välja , ville jag till den ljusa lokalen eller den mörka? Tillslut lyckades jag och tjejen få upp hissdörren och jag tar upp fiol fodralet och går ut med " vännerna ". Sen vaknar jag.
Det som tär mej är då ögonblicks valet mellan Den mörka och den ljusa lokalen….
Tacksam för svar..
Hej! Har luskat lite i din dröm och kanske har ett svar på vad den betyder.
Hissen skulle kunna betyda ett förflyttat fokus. De olika rummen skulle kunna symbolisera två olika möjligheter inom två olika områden i ditt liv. Det ljusa rummet - något du känner till mer, eller något som är nytt och spännande. Det mörka rummet - nåt du känner dig mera osäker på, eller som är gammalt och kanske jobbigt att hålla på med. Men att båda -som sagt var- är en möjlighet för dig.
Att fiolen var med vet jag inte om det spelade så stor roll, men kanske betyder det att du oavsett vilket val du gör kommer att ha en viss trygghet. Antar att fiolen symboliserar något du kan, och att det följer med oavsett vart du tar vägen.
Hoppas jag lyckats med att uttrycka mig någorlunda begripligt, och att det kan vara till hjälp.