Kanalisering -hjälp!
Hej!
Jag har nu varit på mediumkurs vilket har gett mig otroligt mycket! Psykometri och att öppna upp mig till andevärlden var något som jag tydligen hade extremt lätt för. Däremot har jag jättesvårt att få någon information från dom som är på "besök". Jag känner så otroligt väl att dom är där och det går snabbt för mig att få kontakt, men hur ska jag göra för att få information? Hur kan jag öva? För mig är det bara helt svart, bortsett från att dom bokstavligt talat nästan står och bankar mig i huvudet för att få prata. Otroligt frustrerande!
Fick faktiskt kontakt med min farmor i mitten av kursen, men då kände jag bara av hennes energi och parfym som blev otroligt tydlig. Hur får ni information? Hur ska man tänka/inte tänka?
Hjälp! =S
I början på min andliga resa som började i höstas, hade jag papper och penna till hands och när jag kände som du bad jag den vars närvaro jag kände att ta min hand och skriva. Kan säga att det kom mycket gott ur det även om det kräver att du slappnar av och låter "handen gå" utan att du aktivt styr vare sig stavning eller hur handen går. Det kan hända att du skriver med en annan handstil än dig egen så bli inte rädd om det händer.
Hur man ska eller inte ska tänka, tja det är just det. Ha inga tankar utan var öppen och nollställd:)
Får du själv känslan av att du är blockerad? Kan vara så att du vill så gärna, skapar dig omedvetet/ medvetet föreställningar om hur det ska/ inte ska vara eller så kanske du stressar kring det här att det inte funkar så du går i baklås eller hur jag ska uttrycka mig….
Hur som, lycka till!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Kalastips du kom med skogshumblan att använda sig av automatskriften
Den kan man nog komma långt med som tränande medium.
#0 Ofta blir vi blockerade av att vi så innerligt gärna vill ha information och då slår det stopp men väl man kommit på hur dom informerar oss så brukar det sitta i ryggen.
Bilder och kännslor är det vanligaste ibland uppfattar jag en svag röst vid örat men det är sällan och något jag är under utveckling med.Men kännslor bilder och symboliskt språk är det vanligaste samt dofter vi kan känna igen.Lukten piprök då var det en piprökare tex:-)
Kan ge ett kort exempel.Besökte en familj som haft aktivitet och det första som slår mig innanför dörren var en äldre farbror som visade sig i mitt "inre".Med den bilden beksrev jag hur jag såg mannen och han pekade ständigt på sitt knä samtidigt som jag fick ont i mitt knä vilket jag förmedlade till dom boende.Han visar även mig en stege rest mot huset och stegpinnarna var avbrutna vilket symboliskt denna gången var att han rasat ner och skadat sitt knä.
Får kännslan av att han var kopplad till Frun i huset och gick över med magsmärtor vid 80 års ålder där jag åter igen upplevde hans smärta i min mage.Henry eller Henrik var namnet jag plockade upp och det visade sig vara Fruns far som hon så väl kännde igen.
Vad jag försöker är att helt koppla undan mina egna tankar och besöker jag en plats vill jag inte veta något innan mer än att det är aktivitet.På så sätt kan jag lyssna på direktinformationen,dom bilder och kännslor som dyker upp just här och nu och sen inte göra om informationen utan förmedla det som opåverkat och spontant dyker upp just nu.
Svårigheten med mediumskapet kan vara att ibland kommer en massa tokig information som vi lätt tänker att nä det kan jag ju inte säga.Har mött detta många gånger men fått lära mig att det är inte jag som ska förstå utan dom som besöker mediet.Att ta till sig nu och här bilder våga säga vad man ser och under kurserna gör ju inget om man kommer fel men väl man fått den rätta "knycken" som Melker i Saltkråkan inte hade när han skulle starta båten då sitter det och man blir förvånad över hur enkelt det faktsikt är.
Lycka till!
Tack så jättemycket för era svar!
Jo, jag är ju väldigt medveten om att jag blockar mig själv precis som ni säger. Och det värsta är att jag känner det själv och då blockar jag mig ännu mer.
Önskar att det hade kommit lika lätt som med psykometrin. Då bara flyger orden ur munnen på mig och jag tänker inte efter det minsta. Men så ska jag försöka få fram information genom kanaliseringen och så blir det bara tvärstopp.
Känns precis som du säger Navajolady att om jag bara får till det rätta knycket så kommer det förmodligen bara flyga ur mig som psykometrin. Men det gäller att komma över den där himla blockeringen… Ska testa med automatskriften. Har faktiskt fått tips från min farfar (som är på andra sidan) att vi ska kunna just det.
Kanske är fel person att skriva det här, för jag har en dipp med korten, men…
Kanske är det så att vissa saker vi "utsätts"för i kurser och utvecklingar inte är "vår grej" men något vi ska prova på för att veta hur det funkar och kanske också bli påminda om att vara ödmjukt tacksamma för det vi har & kan? Jag tror inte att alla är bra på allt, oavsett i "vanliga" livet eller i det andliga. Vi är som ett stort pussel- alla har sin egen form och behövs för helheten:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#0 Ler lite gott inombords,du har fått tips från din farfar på andra sidan att ni ska kunna utföra automatskrift,men vännen där har du kommunikationen, du förstår vad han vill din farfar
där satt den den rätta "knycken" samma knyck egentligen som med psykometrin det finns så tydligt med dig och du kommer att klara detta galant om inte lovar jag att äta upp min hatt