Insider
15 februari kl. 22.00 på TV3 handlar Insider om spålinjer. Värt att titta på och granska!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det måste man ju se. Såg Insider förra gången när Aschberg var till Jörgen Gustavsson.

Jaha det var här jag skulle ha skrivit. Hur var det blev han avslöjad som bluff eller…?
Tyvärr så minns jag inte. Var in på Ylva Trollstiernas hemsida och där står det om Insider om att hon ska vara med.

# Insider ville framhäva Jörgen som bluff men det var så mycket som de hade gjort som de inte visade, det hade klippts bort det helt enkelt. Han blev totalt lurad av de. Så man undrar ju hur de ska framställa bluffar när de bluffar i programmen…
Elisabeth
Det är oseriöst att lura till sig vad man kallar för fakta.Men ibland kan man också förstå att man försöker -alla i branchen är inte seriösa och det handlar mycket om pengar.
Ibland tycker jag också att artiklar ,böcker olika inriktningar,kurser blir för mycket-man måste kunna sålla bort själv vad man tror på och inte tror på…..

#5 Håller fullständigt med dig. När man läser böcker så kan det vara bra att läsa flera inom samma område och ta till sig lite från varje bok som man själv känner är rätt och tror på och framför allt så behöver man inte följa allt som står. Det skrivs ofta att si och så SKA man göra. Ett exempel inom tarot så står det att ingen annan FÅR röra din tarotlek och du ska INTE köpa din lek själv, måste få den av någon m.m. Man bör följa det man själv känner är rätt och inte följa en författares regler.
Elisabeth

Hmmmm,och just ikväll som jag inte kan se.Är det någon som kan säga när reprisen går????/Ewa

Ja då har man sett insider… Andre Dimitrij har jag försökt att sätta åt i flera år. Jag har fått tagit hand om personer som mått så fruktansvärt dåligt efter att haft kontakt med honom och blivit ruinerade på stora summor pengar. Det är personer som var på väg att ta sina liv. Det är fruktansvärt att han fortfarande håller på. Han lurar ju folk och förstör deras liv. Jag har ofta funderat på hur många av hans klienter som valt att ta sina liv. Hoppas att det var väldigt många som såg inslaget och förstår vad han håller på med nu.
Det var dåligt inslag angående tarot, förstår att Ylva blev besviken, det var ju trots allt hennes elever. Men Ylva har skinn på näsan och visade sin styrka hos Aschberg!
Att se in i framtien med tarot kan man ju göra men allt är ju vägledning då var och en bestämmer själv i slutändan vilken väg man ska gå osv. Man ser de olika alternativen precis som Ylva sade i inslaget. Sen finns det säkert många på alla dessa linjer som är duktiga men det finns också mycket som är oseriöst vilket är tragiskt för det drabbar de vill arbeta seriöst med det.
Mitt råd är att höra om rekommendationer vem man ska ringa när man ringer en tarotlinje för det kostar ju mycket pengar och det gäller att hitta någon seriös. Många linjer har presentationer på hemsidan där det ibland finns foton. Läs om dem och känn efter om det är någon som känns rätt att kontakta.
Elisabeth

#9 ja fy vilken lurendrejjare!!
-Blir vansinnig på alla som utnyttjar andras olycka för att själv få pengar.
Tyvärr verkar ingen polisanmälan gjorts.
Såg på Insider igår. Blev så fruktansvärd arg på denne Andre. Hur kan en sån människa få finnas inom denna bransch?? Han måste bort så han inte förstör flera liv.
Tack för att just du, Elisabeht, som har ett stort hjärta av godhet och kärlek, kunde ta hand om och hjälpa dessa människor som blev utsatt av honom.
Tur att Ylva är tuff.

#10 Han har blivit polisanmäld några gånger men han verkar ju inte ha fått något påtagligt straff vilket han skulle behöva och jag vet att det förekommer några fler som utnyttjar på liknande sätt. De förstör så otroligt mycket för många sårbara människor som mår dåligt.
#11 Jag tror att vi alla ska ha hans namn som varning, det är det enda som kanske hjälper?! Ja Ylva har skinn på näsan hon!
[
](http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZS) href="http://smiley.smileycentral.com/download/index.jhtml?partner=ZSzeb112_ZS&utm_id=7920" rel="noopener noreferrer" target="_blank">
Elisabeth
Ja dem kunde inte ha valt någon mer passande person att ha med ang tarot än Ylva! hon säger vad hon tycker och anser på ett mycket bra set!
Men Herr andre kan nog alla se vilken bluff han är, bara hans sett att prata ang hans förmågor tyckte jag var oseriöst.
Sen vilka som är seriösa och seriösa är nog mycket svårt att avgöra tror jag, är man bara ute efter pengar och makt så är det så klart oseriöst men vill man bara väll och gör så gott man kan och uttalar sig på ett diskret men bra set men kanske ändå inte har så mycket träffar så kan man vara seriös ändå, men jag tycker att ska man kalla sig medium eller "spåtant" eller så så tycker jag att man ska vara träffsäker i det man säger.

Var det Andre Dimitrij som påstod att folk hade cancer och att han kunde bota dom?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#14 Ja det var han.
Elisabeth

Hemskt att nån ens kan komma på att lura folk på det sättet!
_**/Mvh Anne
Torsdagen den 5 April, Insider, TV3.
Tarot-test med 100 000 kronor i potten
IT-gurun och visionären Christer Sturmark sätter 100 000 kronor på spel i säsongens sista Insider. I ett direktsänt test ska en av tarot-konstens främsta auktoriteter i Sverige, Ylva Trollstierna, försöka pricka minst tolv av femton dolda boktitlar för att vinna 100 000 kronor.
Christer Sturmark, ordförande i föreningen Humanisterna, är en av Sveriges mest kända skeptiker när det gäller det övernaturliga. I ett tidigare Insider-program, 15 februari 2007, möttes Sturmark och Trollstierna i debatt om övernaturliga frågor. Sturmark frågade då Trollstierna om hon var villig att testa sin förmåga, och hon antog utmaningen.
Testet kommer att genomföras under vetenskapliga former och har analyserats av statistisk expertis.

Härligt har väntat på att få se detta!
_**/Mvh Anne

Snälla,var med och påminn om detta program närmare den 5 april,för jag kommer med all säkerhet att glömma bort det.Så snälla där ute,påminn mej!!Tack på förhand/Kram Ewa

#19 Jag håller på med en artikel där alla tv-progam kommer att stå som i en tablå, så att ingen missar dem :)
Elisabeth

Vilken tur att vi har dig.

Tack,Elisabeth!!