Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 8156 ggr
Mirjami-78
0

Autism

Min store son han bla. Autism. Jag har även märkt att han drömmer sanndrömmar och är medial och vissa saker kommer klockrent. Kan han vara mera känslig just pga. sin Autism??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Tror jag hört den nånstans…att de som har autism är mer känsliga än andra och kan öppna sej och känna av.

Mirjami-78
0

Kan nog vara så då…..

Skogshumblan
0

Absolut tror jag! Hoppas han får hjälp att hantera det så han kan stänga av och värja sig om han vill.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Mirjami-78
0

#3 Jag brukar prata med han om bla. den andra sidan så att det är inget han behöver bli rädd för och jag tror inte att han tycker att det är jobbig för då säger han till.

Skogshumblan
0

Skönt att han har stöd av er:)

/ Skogshumblan

Mirjami-78
0

#5 Jag själv ser det som mycket viktigt eftersom mina föräldrar inte förstog mig när jag var lite och medial.

[Jeremina]
0

Mirjami….jag tänker i bilder när jag pratar med min grannes son som är autistisk och inte pratar alls. Jag brukar drömma om honom när det har hänt något speciellt med honom, hans mamma säger att hon tror vi har en speciell kontakt.

Jag kommunicerar på samma sätt som jag kommunicerar med mina djur! Mitt svar är att jag tror att de är närmare det mediala, ja!

Mirjami-78
0

Det där är intresenat Mina. Jag tror med att min son har mera kontakt med andra sidan än vad kanske andra barn har. Kanske borde jag testa det där med tankar och bilder då….Flört

[Jeremina]
0

Testa det Mirjami….grannens pojke visste att jag skulle komma med nybakade bullar en gång så han stod och väntade på mig och lyste upp då jag kom och tog påsen och gick och åt..jag blev glad då!

eggebanroth
0

Det stämmer autiska barn o vuxna kan fokuresa till en enda sak , tusen gånger bättre än andra. Det är det positiva med den. Det är ju ingen sjukdom. Den varierar oxå mycket , miljön påverkar mycket . Därför har autismen ökat mycket på senare tid.

Mads
0

# 0 Jag skulle tro så, kanske inte om alla autister men många. Jobbade inom dagligverksamhet i många år med ungdomar och vuxna funktionshindrade bl.a och där var en autistisk kvinna som för det mesta inte sa mycket men om hon väl pratade så rätt var det var så kom något så klockrent och det hon sa stämde alltid eller så hände det sedan.

# 10 Varför skulle autismen ha ökat den senaste tiden pga att de skulle vara mer öppna för det mediala ?

Amor Vincit Omnia

tarotlasse
1

Helt klart på erkar autismen och andra Neuropsykiatrika handikapp 

Att lägga märke och komunicera med andevärlden.

Dom är inte mer mediala en andra men hjärnan fungerar annorlunda.

För många med neuropsykiatriska handikapp går efter första tanken och analyserar inte vad det är utan går på det första som dyker upp.

En  person utan detta handikapp tänker efter vad var detta och slår ofta bort det som en fantasi vilket inte en person med autism gör.

Samma sak med t.ex ADHD där man är impusliv och har koncentrations problem där är det också första tanken som dyker upp som man tar till sig innan man börjar tänka efter först.

Har själv ADHD vilket kan ställa till många problem i min vardag men när jag jobbar medialt så är det bara en fördel och har nog mycket lättare en många andra att lita på min första tanke som dyker upp innan det logiska tänkandet säger att det inte är så.

Lasse

Mads
0

# 12 Intressant inlägg, tack för att du delar med dig Lasse :)

Amor Vincit Omnia

eggebanroth
0

Varför autismliknande symptom ökat är väl inte helt klarlagt. Men stora boven tycks vara miljön som sagt. Det är ju som Lasse säger; man fångar den först rena tanken innan man hinner tänka, det är  a andra sidan på gott  o ont.

Men på det mediala en stor fördel. jag skulle nog tippa att Tarotlasse är en av dem duktigaste riktiga medium. Fins väl inte så många andra i sverige , Dem som skriker högst på tv o andra medier ger jag inte mycket för.

Mads
0

# 14 Ok, jag trodde du hade en teori gällande ökande autism relaterat till medialitet pga av det du skrev.

Vilka medium som är bra eller dåliga i Sverige är ju inte aktuellt i denna tråd känns det som men jag är övertygad om det finns fler än Lasse :)

Amor Vincit Omnia

PernillaS
0

är ett barn med tex autism ett kristallbarn??

[Jeremina]
0

#16 Jag känner två stycken som är autistiska och samtidigt är kristallbarn enligt deras kunniga föräldrar.

PernillaS
0

17# vad är ett kritallbarn. Jag har tydligen ett sådant.

[Jeremina]
0

Pernilla…jag är inte så kunnig i det men ska prata med min granne som vet allt om det. Då kan jag återkomma med svar från en expertGlad

Playja
0

#18… PernillaS!  Glad

Det finns fullt med sidor på nätet om kristallbarn men hjälper dig lite på traven med en länk till en artikel inne på Utomjordiskt. Den kanske kan vara läsbar och ge lite info? *ler*

[mossquinnan]
0

Har ju åxå adhd,men jag har svårt att lita på min första starka intuition,just dels för att tanken och känslan är så impulsiv..

vad säger du om detta Tarot-lasse..!

Ska man verkligen lita på sin intuition när man har adhd?

Jag har alltid gjort det förut,men en vacker dag kom en person och slet bort den för mig,och jag min dumma nöt trodde på allt denne person sa..och det förstörde mycket..jättejobbig period.

Är kristallbarn och sk starchild samma sak?

Har fått höra att jag själv är en *starchild* hihi..lite gulligt så där.

[mossquinnan]
0

Ser att det såg lite stolligt ut min fråga till dig Tarot-Lasse.

Såklart man ska lita på sin intuition..men när den kommer så där pang på i våra adhd hjärn mixtrar så kanske man borde lugna ser sig menar jag och tänka efter innan man dömer på 2 röda sekunder:-))

Dömer tanken och filtrerar ut den som en sann känsla.

haha hoppas någon fattar vad jag menarSkäms

[grinda]
0

Jag tror jag fattar vad du menar…det handlar väl om att lära sig ut skilja ut impulsen som kommer från intuitionen, (magkänslan instinkten) från förutfattade meningar som dömer ut utan att känna in först.

Tänk att någon försökte få dig att sluta använda din intuition…man häpnar…Det är ett övergrepp - tur att du fimpat det rådet!

Tänk att man inte kan låta människor få vara olika och istället "dra nytta av" olika egenskaper och styrkor. Men om man inte ens kan fatta att ett barn som går i skolan faktiskt är en tillgång men som behöver en annan form av undervisning, så skapar man så mycket lidande som sätter sina spår…

Hoppas att vi kan skapa en mer lyhörd intelligent  värld som tolererar och uppskattar olikheter.

Skogshumblan
0

Grinda, så kloka ord! Jag håller helt med. Oavsett om man har diagnos eller ej så måste man lära sig lägga de egna tankarna åt sidan och ela tiden arbeta på att lära sig känna skillnad på vad som är vad i allt.

/ Skogshumblan

[mossquinnan]
0

grinda tack du förstod verkligen vad jag menadeKyss

Det kändes lite som ett övergrepp åxå..det förstörde inte bara för mig själv utan för en annan åxå..därför gjorde det så ont *L*

Men visst lärde jag mig en läxa..det ska gudarna vetaCool

[grinda]
0

#24 Tack:) Jo visst jag håller med, det handlar verkligen om att lära sig urskilja - det är väl därför vi är här på jorden…

#25 Man lär sig ibland den hårda vägen - det ska verkligen gudarna vetaKyss

[mossquinnan]
0

Måste ju bara fråga gooa Egge om detta med intuition:-)

Du som är medium och så..

Hur tolkar du din första känsla/intuition..

Och hur känner du att den är sanningen för dig?

[mossquinnan]
0

"putt"

tarotlasse
0

Du ska gå på första tanken och intelugna ner dig det är när du lugnar ner dig och tänker efter som det blir fel. Ju mindre ditt eget logiska tänkande är med och styr dessto bättre resultat får du.

Lasse

Magi-cat
0

#23 så sant grinda, klokt och vackert sagt!

Autism kan förstås vara väldigt olika och bero på en mängd olika saker. En bra bok som nyligen kommit ut är "Autism - en sjukdom som kan läka"! av Harald Blomberg. Det är Föreningen Nya Tidens Barn som ger ut den. Mycket tänkvärt i den! Inte bara om autism, utan flera s.k. neurpsykiatriska diagnoser.

Han arbetar bl.a. med ändrad kost och rytmisk rörelseträning.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[mossquinnan]
0

#29 tarotLasse tack det är nästan exakt dom ord jag ville höra:-))

Därimot kan jag känna lite knas tankar ang ditt inlägg #24 skogshumblan.

Oavsett diagnos eller inte så  måste man lägga vissa tankar åt sidan..!!!

Det kan göra mig irriterad..För…

Det är just detta som är en adhd/diagnostiserad  människas största problem!

Tankar..och åter tankar.

Men jag förstår din tanke..önskar min hjärna bara kunde urskilja detta fenomen *S*

Annisangel
0

#31 Åh jag känner så väl igen mig själv i dig också, tankar och tankar som snurrar och spinner… Men jag tror nog att det behövs såna människor också som tänker annorlunda/ovanliga/omöjliga tankar, det blir roligare liv då!

Mina vänner skrattar gott åt mig ibland och mina "knäppa" tankar. Kanske för att deras logiska sinne säger "nej det går ju absolut inte" och slår ifrån sig… Jaja, det logiska sinnet kan verkligen ställa till det!!

Kram på erKyss

Många Goa Kramar

Annisangel

[mossquinnan]
0

Men hejjj gooa Anni har du fått din älskade lilla bebis nu :-))))

Vad vart det..kille el tjej ?

Ja det är många som skrattar åt mig med för man *stollar* till d ofta..slänger ur sig saker utan att tänka sig för hihi.

Men jag har ju tom börja undra om *vårt tänk*  är d som ig är normalt.. alltså själva tänkandet..absolut inte agerandet..fast även det i bland *S*Nä nu vart jag jobbig..glöm det :-)Tyst

Mirja hur är din goe son när han är autistisk..går man lite in i sig själv då man har denna diagnos?

..antar att d finns djupare varianter åxå av autism..men vet inte så mycket om diagnosen.

Kram från mig meKyss

[grinda]
0

#31 Jag uppfattade det som hon menade att man måste lära sig skilja på intuition och förutfattade meningar och att det gäller inte bara folk med ADHD. Men jag förstår vad du menar… hur svårt det är med tankarna och alla intryck som ska urskiljas. Usch det är ett helvete för skolbarn som ska tvingas sitta still och koncentrera sig när bara det känns som om "hjärnan kokar". (Min sons beskrivning).

Och sedan en beskäftig vuxenvärld som tror att om dom bara ställer ännu hårdare krav så kommer det bli bättre. Det var rena tortyren för min son.

Thyra4
0

Min dotter 46 år har på senare år fått diagnosen ADHD med inslag av autism. Hon har alkoholproblem men är nykter sedan 9 år. För 10 månader sedan fick hennes dotter en dotter (alltså min dotterdotterdotter) Denna lilla varelse har varit såå medveten hela tiden. Alltid är ögonen med och när hon var ca 3 mån togs ett kort av min dotter och den lilla. De låg i en säng och tittade på varandra. När jag såg bilden kändes det direkt att "De fastnade i varandras ögon". Det här händer lite då och då ännu, men det är bara med min dotter och pappan.

Lilltjejen är och har alltid varit väldigt glad och social. Älskar dem alla.

[mossquinnan]
0

grinda ja såklart att hon menade det *L*

Tänkte då jag skrivit att ojj nu dömde jag ut för fort och kunde inte indirekt förklara hur jag kände:-))

Och ja just krav är skitjobbigt då man är i min ålder åxå..det går inte ihop..utan då blir man istället typ handlingsförlamadRynkar på näsan

Thyra vad fint det låter..fastnar i varandras ögon :-)))

Måste vara en riktigt fin känslaKyss