Ansikten
Jag har kommit in en period igendå jag så fort jag lägger mig och ska sova ser en massa ansikten. Det är ofta inga som jag känner igen men det brukar betyda att jag kommer att få mer påhälsning från den andra sidan än jag haft på ett tag.
Brukar ni se ansikten när ni blundar?
Jeremina Ja ibland för mig men kommer i håg ett spciellt tillfälle men då mediterade jag. Det dök upp ansikten på några ur min familj men mitt i allt ett på en äldre kvinna som jag inte kände igen.
Så fort jag lägger mig och blundar i ett kolsvart rum så kommer massor med saker upp i huvudet på mig, ungefär som om jag drömmer men jag är fortfarande medveten. Jag tycker att det är ganska jobbigt, då det oftast är ganska otäcka saker, som en man som står med öppen mun och ut kommer en vålnad och mannen säckar ihop, eller någon som skriker som en galning. Finns också lugna såna här "drömmar", såg en byrå med en massa fotografier på, på folk jag inte känner. Men frågan är vad är dessa drömmar? Ibland blir jag knäpp på dem och önskar bara att jag kunde få ligga ifred i mitt mörker utan dem.
#0 Jag har som du Jeremina olika perioder då jag ser en massa ansikten innan jag skall sova….anstränger mig för att känna igen dessa ansikten men de är främmande varje gång…..Det slutar alltid med att jag somnar när jag försöker, undrar vart jag hamnar när jag sover?
" Var nära naturen - var när dig själv "
Känner också så när jag ligger i sängen och blundar,de svämmar över vet fakty inte hur jag ska få någon kontroll så mycket man ser..hela tiden.
Härligt att det är fler än jag, det är ganska mäktigt 
Indiania…..vart hamnar vi? 
Jag brukar bara se delar av ansikten…t.ex en näsa, ett öga, munnen, ett öra. Det är mycket sällan som jag har sett ett helt ansikte och om jag ser mera, så ser jag ofta huvudet bakifrån. På senaste tiden har en man med kragen uppdragen och med en hatt…men jag ser honom bara bakifrån eller i profil. Jag funderar vad det beror på att jag inte ser ansiktet helt och rakt framifrån??
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
GH..jag tror att det kommer så småningom att du ser hela ansiktet eller hela individen.
Jeremina - Ja, jag hoppas det. Nu är det nästan som ett pussel eftersom jag bara får detaljer….ingen helhet!
Värmland"
Jag ser ansikten ibland och då oftast många vid samma tillfälle, det är alltid okända människor. Jag har undrat lite över vad det kan vara men har inte gett fenomenet någon större uppmärksamhet, jag har nog mest trott att det beror på hjärnans funktioner på något sätt, att hjärnan liksom förbereder sig för vila och slappnar av och att man då får någon form av hallucinationer, men det är bara en tes.
Jag kan också se ansikten när jag ska gå lägga mig, ofta ingen jag känner. Jag kopplar bara bort dom genom att titta på tv 
#9 Jag kan komma ihåg att jag inte alltid har sett dessa ansikten utan det har kommit under min mediala utveckling. En del kanske skulle tro att det är hjärnan som slappnar av.
#10 Tittar du på tv då? Det har jag inte testat då jag brukar vilja sova och jag brukar somna efter en stund.
Är det nån som har samma tendens att se ansikten och hela figurer när ni är bakis?
Det brukar hända mig och jag ser det så tydligt…precis som om jag hade sett en film innanför ögonlocken. Men förmodligen så har väl detta med alkoholen att göra…nåt kemiskt ämne som på nåt sätt "framkallar" bilder?
Värmland"
#11 Jag brukar somna till tv:n 
#12 Jo, jag har haft så ifall jag druckit för mycket. Det är säkert nåt kemiskt ämne i alkoholen som gör det.
Tyvärr, inte jag GH då jag inte dricker alkohol längre. Det du ser kanske inte har med alkoholen att göra men å andra sidan så är det väl troligt.
Jag kan se ansikten med när jag lägger mig för att sova, jag har nog inte kopplat varför eller var de kommer ifrån. Däremot har jag många gånger frågat mig varför jag inte kan se mamma, mormor,morfar och Ubbe där. Bara massa okända ansikten som kommer och går, ibland är de skrämmande andra gånger inte. I natt såg jag en med horn och höll på att fara upp och sätta mig vid datorn igen, men stålsatte mig att ligga kvar så jag bad denne försvinna. Det var otäckt för den kom tillbaka om och om igen och jag kände mig hotat så jag började tänka på kärleken till alla mina nära och kära så intensivt jag bara kunde och tillslut somnade jag.
Hoppas jag slipper se den igen och vad kan det vara?
Medarbetare på Druid & Shaman
Använder varken droger eller alkohol men ser ofta både ansikten och hela manifesteringar oavsett om jag lagt mig eller är uppe fullt klarvaken om dagen.Men ofta då vi lagt oss kopplar vi av och då kan dom lättare få tillgång till våra sinnen.Ofta i både dagsljus och kvälls är det mycket energiklot och blixtar som far förbi,samt skuggor.Så det är inget ovanligt att du TS ser detta snart kommer du upptäcka att du även uppfattar detta utan att blunda:-)
#12 Ja det där känner jag verkligen igen, jag har aldrig sett ansikten så tydligt som då. Man kan ju önska att det beror på att alkoholen på något vis gör en känsligare men det torde nog vara tvärtom, att alkoholen bedövar och blockerar en och att ansiktena man ser är en kemisk konsekvens av gifterna som lämnar kroppen (eftersom det sker under bakfyllan) . Men konstigt är det - hur skapas ansiktena och för min egen del är det helt obekanta ansikten. Fascinerande.
#17 ja, det är fascinerande och som du säger så är det en massa obekanta ansikten som dyker upp och jag kan även se ungefär som hela scener som spelas upp…precis som en film innanför ögonlocken
Värmland"