Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 5331 ggr
jujjis
0

vad betyder detta?

När jag var liten bodde jag på Gotland. När jag hade tid, vilket nästan var jämt, så cyklade jag till ett ställe som heter Fridhem. Där får jag ro, lugn och kan tänka fritt. Det är mitt favorit ställe på hela jorden. Jag fullkomligen älskar den platsen.

Det finns ett stort gult hus där med vita knutar. Vackert men har samtidigt alltid känts lite mystiskt. Jag vet hur det någorlunda ser ut där inne. Men jag har aldrig varit inne i huset.

För ett tag sedan, blev min farfar sämre och samtal om att ärva kom upp. Då min älskade farmor redan gått bort. Hon var mitt allt och inget efter henne ville jag ärva..Tills nu, nu har jag fått för mig att det är en prydnad sak jag vill ha.

Ni alla känner säkert igen den. Den är av vit gips, en lite pojke som tittar upp på en hund. "Kan du itne tala" heter den. Och jag fullkomligen älskar den. sa alltid när jag var liten att det var jag och min farmors hund :)

På Senare tid har jag forskat lite lätt i vem som bodde i det där vackra huset på Fridhem. Det var en prinsessa Eugenie. Hon levde under 1800 talet. Läste vidare om henne hon hade även byggt och startat den skola som jag gick i under hela min tidiga uppväxt.

Tro det eller ej men hon har även gjort denna vackra staty…

Det jag vill komma till är att jag börjar mig kunna se en röd tråd..Och jag har fått dille på att jag vill veta ALLT som går att veta om henne :)

Vad är första tanken som dyker upp hos er efter att ni läst detta?

Skogshumblan
0

Att du tar din intuition och längtan på allvar vilket är positvt när det stärker dig och gör dig gott:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[dandamimm]
0

Min första tanke är att du kanske har haft någon kontakt med henne, prinsessa Eugenie, när hon levde.

En annan tanke är ju att någon, när du var liten, berättat om anknytningen för dig. Men att du inte minns.

Jag skulle gjort en regression eller mediterat över ämnet för att se om jag kunde hitta något.

Lycka till // Danda

jujjis
0

#1  Sant. Vilket är precis det jag jobbar på nu. Att gå på min intuition :)

Tack för att du fick mig att se det på det sätt :)

#2  skall helt klart försöka få ett svar under medation :) Kan bli intressant. Då jag hoppas att de ljus jag har runt mig vill förklara. Iaf ge mig ledtrådar, så att jag får komma på det själv :) Oftast är det ju så det fungerar. Iaf för mig :)

skall bli spännande :)

tack för tipset!

puuush
0

Min första tanke är att hon kanske är din andliga vägledare.

Jätte häftigt att det är så många sammanträffanden mellan dig o henne Glad