Min lilla bod :)
Jag återkommer senare få se vad jag kan snappa upp, ska fixa lunch nu!
Jag är inte så van än men det jag känner är att det är en man, ca 170- 180 cm lång som bott på din "gård" tidigare, kanske många "ägare" sen. Kan inte säga exakt årtal men han har levt inom de senaste 19-20 åren.
Känner jag rätt så ogillar han det nya för han anser att han än lever och "äger" stället. Unga kvinnor som inte är gifta är inget han tycker är bra och så kommer du dit och börjar styra om! Det är något främmande i hans värld och därför känner du motstånd. Han menar inget illa eller ont och kommer inte fysiskt eller psykiskt skada dig mer än såhär. Prova att prata med honom och förklara hur det är och hur du ser på saken. Han vill förstå men kan inte om inte du hjälper honom.
Kan ha varit så att Boden var hans "snickeboa"- en plats där han fick vara själv och ingen vare sig fick eller vågade komma in i och störa.
Ni som är mer vana, rätta mig mer än gärna för då kan jag utvecklas och lära mig.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#1 Vad snällt av dig!
# 2 Va spännande :) Att de ogillas att jag gör om, har visats tydligt. Känner också att de e en man, men kommer inte längre!
Som sagt prova att prata och tala om för honom att du äger stället och bor nu och tala om hur du vill ha det. Får han stanna om han inte stör dig, ska han gå eller hur du nu vill. Har gjort det själv en gång och det funkade. Känns som att "han" kommer lyssna.
Lycka till!
/ Skogshumblan
#4 Har försökt att förklara att jag bor här nu & att de är nödvändigt att rusta upp boden, men inte funkat riktigt.
Tror du använt lite för milda tongångar och ordalag. Lite mera pondus, sätt ner foten och gör klart för honom att nu är det DU som stampar takten och vill han inte dansa din hambo så varsågod och lämna boden!
Som jag skrev känns det som att han är från en kultur( tid) då kvinnor, speciellt unga och ogifta, inte var något som togs hänsyn eller andra notiser om….
/ Skogshumblan
Tro mig, efter sista gången jag va där inne va jag verkligen arg & förbannad.. först är det som en ytterdörr på boden, den stänger man med ett hänglås, går bara att göras utvändigt av dörren, sen så är det som en liten "hall" & en vanlig dörr in. Den vanliga dörren stänger jag alltid,när jag gått in..men ytterdörren kan jag inte stänga inifrån, så den fick va uppe.. Jag börjar måla & pyssla där inne.. & känner att jag har en gubbe med mig, muttrar & klagar känns det som att han gör.. så då talade jag lugnt med honom.. Men sen när jag va klar & skulle gå ut.. är den yttersta dörren låst,har ingen aning om hur, ingen annan än jag var hemma. Men hänglåset va på & där sat jag å tog mig inte ut.. fick ringa & vänta på att min sambo kom hem. Å då va jag väldigt arg & bestämd i mitt tonläge under den tiden jag va där inne :)! Men jag får försöka tala med honom igen kanske :) Sambon har lagt golv där nu, & han märker inte alls av gubben i boden!
Ingen mer som har lust & ork att känna in något?=)