Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 8721 ggr
PernillaS
0

osäker ang medium lögn??

har en fråga jag grunnar över.

Om jag har varit hos ett medium och hon säger att jag har den och den guiden och ängln vid min sida.

Om jag en går till ett annat medium och hon säger en annan sak.

Sen när man skriver här får man ett annat svar . Vem ska man då tro på ??

Är det då en lögn eller känner dom olika saker och får kontakt med olika.

Kan man tro på det dom säger

[mia-38]
0

Hej PernillaS

Tyvärr finns det medium som inte är så seriösa.

Jag har haft tur då jag hittat seriösa sådana. Var hos tre stycken under kort tid och alla sa likadant. Och de var oberoende av varandra.

Säger alla olika så har du nog tyvärr gått på en nit.
Och sen får man ju ta det lite med en klackspark.

Visst kan de få kontakt med flera olika…men spådommarna ska över lag inte skilja sej så mycket.

Skogshumblan
0

Säger som Mia, det finns rötägg i alla branscher.

Det jag går på när jag får till mig information, via andra eller andar, är att jag känner efter intituitivt vad som känns bra och inte samt på om det jag får till mig är "nytt" eller om andra sagt samma.

Den känsla jag får av dig nu är att du är djupt osäker och lyssnar utåt på andra människor istället för inåt på dig själv. Du vet :)

Om du ska gå till medium/ seanser etc så kolla upp på olika forum och sajter vad som sägs där om personen, inte bara personen i frågas hemsida.

Vad säger din magkänsla dig är också en bra grej att känna in.

Var skeptisk och ifrågasätt. Hamnar du hos oärliga medium så säg till dem och kräv pengar tillbaka om du redan betalat ( vilket man inte ska göra innan man fått avtalad grej levererad).

Hoppas det vänder för dig så du kan släppa oron du har nu.

Kramar

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

PernillaS
0

#2 det va bara en känsla jag fick att det inte kändes äktaRynkar på näsan

har hittat en annan tjej som min kompis rekomenderar ska nog prova henne. Carina Kuntsi. vet någon något om henne??

Din känsla stämmer jag är väldigt orolig just nu, söker något som kan ge mej trygghet och svar !men vet inte vadObestämd

[mia-38]
0

Jag vet inte om ett medium kan ge dej trygghet och rätta svar på det du vill ha svar på.

Du måste själv finna din egna trygghet. Det kan inte ett medim ge dej.

Men jag hoppas du får svar på dina frågor.
Kram

Skogshumblan
0

Menar absolut inget illa nu men sluta jaga och leta svar via andra. Jag får en känsla av att du egentligen själv VET men inte vågar tro dog själv.

Någonstans finns en lista på rekomenderade medium här inne.

Annars kan jag rekomenderar att gå in på Terry Evans hemsida och se om du via hans lista på personer som antingen går eller gått hans utbildning hittar någon i din närhet.

Så skulle jag själv ha gjort, sökt via erkända sajter och mediers elever.

Som sagt. Lycka till! Allt gott önskar jag dig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Mads
0

# 0 Jag tycker att du redan har fått så kloka svar här så jag har väl inte mycket nytt att tillägga. Som sagt så finns det så bättre och sämre i mediumbranchen precis som inom andra yrken och det kan verkligen vara en svår djungel att hitta rätt i. Ett bra tips är att höra med andra som besökt ett medium just om hur denne var osv för att lättare sortera ut.

Sen ska man ju aldrig fullt och fast gå på vad någon annan säger utan i grund och botten sin egen tro och inre känsla.

Amor Vincit Omnia

Hellas
0

Ett seriöst medium informerar inte sin sitter om hur guiden ser ut eller namn osv.
Enda gången man eventuellt skulle kunna göra det är om sittern VET vilka guider hon/han har omkring sig.

Det finns annars inget bevis i att förmedla information om guider, det enda det leder till är att klienten får en låst bild av hur guiden ser ut….en bild som kanske inte ens stämmer.
Kontentan av det hela blir att hon/han kommer missa sin guide när denne kommer på besök.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
0

3 lita på din känsla den visar dig vägenSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lillyboll
0

"Är det då en lögn eller känner dom olika saker och får kontakt med olika.

Kan man tro på det dom säger?"

Eftersom alla säger olika så har ju någon (eller flera) av dem uppenbarligen fel. Hur ser du själv på det här? Är det någon som ljuger eller kan det vara så att vissa helt enkelt inte har de förmågor de tror sig ha?

Hur ser du själv på att du får helt olika svar beroende på vem du frågar?

Glad

sven-g
0

Det som kallas guider, hjälpare, änglar, kan vara lite lurt. Därför att vi har flera runt oss, så inte så konstigt med lite olika svar. Tror nog att det finns kan tänkas 1-3 medium av hundra som kallar sig så.

Navajolady
0

Kan instämma med dig där sven g och något jag själv ytterst sällan gör är att plocka fram guider för just guiderna kan vem som helst sitta och svammla att du har den eller den med dig.Anser att guiderna ska vi komma underfund med själva och om ett medium sitter hela sittningen med guider då har du både dålig bevisföring och ett medium som inte riktigt kan sin sak.

Hade en förfrågan senast i går om guider och till en början när jag svarade så sa jag att guider ska vi själva komma underfund med men just i detta fallet  framträdde två starka energier som inte gav med sig och mot min egen regel berättade jag om det jag fick till mig men var tydlig med att vi bäst själva finner våra guider eftersom vår egen ande känner igen dom.

Just detta med att vi alltid har en huvudguide men andra kommer in vid olika skeenden i våra liv gör det svårt att exakt säga vilka vi har med oss.Men som TS skiver så känndes det inte bra och då skulle jag lita på den kännslan för tyvärr finns bluffen därute men även medium som gör ett fantastiskt jobb.

Men mig bär det emot att under medial rådgivnig prata guider jag tycker sittern ska få ut mer bevisföring än så,en bevisföring om att man har kontakt med dennes anhöriga och i detalj kunna beskriva dennes liv död,bostad ålder sjukdom mm.Men det händer att guiderna kommer igenom så starkt som igår och då brukar jag kunna ge lite info men en sittning ska fokusera på anhöriga som sittern verkligen kan känna igen och inte enbart handla om våra guider samtidigt som jag ändå inte säger nej till en guide som gärna vill komma igenom och är bevisföringen i övrigt stark så sittern kan känna igen det man säger då tycker jag att guiderna också ska få säga sitt.

Ibland kommer ju en kommunikation med en guide som kan ge livsråd till sittern och som ger mig information i dennes liv som jag omöjligt kan känna till då har vi också en bra bevisföring och en guide som är mån om att få ge sina råd till sittern vilket är viktigt då vi jobbar så nära våra guider.Dom är ju till för tt hjälpa och måste ju då få säga sitt.

Så här handlar det om att väga för och emot,visst guiderna ska naturligtvis komma till tals och dom är smarta nog att då ge sittern det sittern känner igen men har vi enbart ytligt prat då tror jag ofta att mediet sitter och svammlar en massa goja.Men som gårdagen bjöd på slapp jag inte undan utan dessa två ville absolut komma igenom och det skedde via PM och var ingen medial rådgivning utan enbart en guide fråga och dessa två var underbara starka humoristiska som gav mig två namn jag hade svårt att ta till mig och inte visste om jag skulle skriva till personen men hur det var ville personen veta och hur det är kan ju detta vara deras namn men lät för mig väldigt roligt så jag fick ett dilemma hur göra,,,berätta namnen eller vara tyst.

Berättade på begäran men den som frågade får ta det för vad det är,kanske kan denne känna igen något och då har ju dessa guider haft sitt syfte att komma igenom och det är ju viktigast av allt.