Konstigt strykjärn
Detta är en jättekonstig fråga men jag har funderat över det många gånger. Nästan alltid när jag ska stryka så står ångan mycket lägre än vad jag hade ställt in den senaste gången. Jag ställer den nästan på högsta eftersom jag tycke det är enklare men när jag ska stryka nästa gång är den flyttad till medel.
Det är bara jag i familjen som stryker så ingen annan rör strykjärnet, jag kommer inte emot knappen när jag ställer undan järnet utan det är alltid ändrat.
Jag har fått för mig att det är min mormor som gör detta som visserligen är död. Hon strök mycket hos oss och gillade det. Men jag vet inte. Egenligen är den ett sådan liten sak men jag har funderat är det, varför det är så. Eller drar knappen tillbaka av sig själv.. (självinställande strykjärn..:)
Be om ett Tecken. Säg rakt ut i luften att du gärna vill veta vem som är där och be dem visa dig på sätt du förstår. Exempelvis kan det funka att du har papper och penna till hands och ber personen du tror finns hos dig ta din hand och skriva. Slappna av och låt handen skriva det som kommer. Jag vet att det kan kännas läskigt eller fånigt men vågar du övervinna de känslorna så har du gjort ett försök.
För mig funkade det. Jag skrev små ledtrådar somnjag sen lurade ut vem det var utifrån. Glimtar av minnen som sa mig saker.
Lycka till!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.