Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1026 ggr
helenaK
0

BERGET...MEDITATION MED TERRY EVANS!

Tänk dig att du står på en äng.Öppna dina sinnen.Se dig omkring och ge dig tid att känna och uppleva dofter när du känner dig redo att lämna ängen,går du till en grind och öppnar den.Se till att du stänger grinden ordentligt efter dig.En stig kommer nu att visa sigoch du följer den full av tillit.Lämna aldrig stigen för några andra utflykter.Stigen leder dig till en flod.När du har kommit fram till den stannar du en stund och tar in dom känslor den erbjuder.Gå sedan längs med flodbanken tills det att du kommer till en bro.Och använd den för att ta dig över floden.När du har kommit över bron har du höjy ditt medvetande med en nivå.

Fas2 Du har kommit över floden och tar tid på dig för att anpassa dig,du lyssnar på dina känslor och studerar omgivningen,när du känner dig lite säkrare  lämnar du bron och går mot ett berg.som du antingen hämtar från din egen fantasi eller hämtar från verkligheten.Det spelar ingen roll.medan du går till berget tittar du på landskapet och tar till dig av dess energi.Vid bergets fot tar du en paus och ger dig åter tid för anpassningDu har nu nått en andra nivå av förändrad medvetandetillstånd under resan.

Fas3.Klättringen börgar.En del av dig kommer att börga känna tvivel eller hämningar,men om du koncentrerar dig på att nå bergets topp ger det den beslutsamhet du behöver.Ta tid på dig i börgan av klättringen.Berget kommer att visa speciella färger,på vissa ställen kommer du kanske att uppleva att stigen blokeras av ett stenblock,kanske kommer du till en bergvägg,som verkar omöjlig att klättra över.Frips då inte av panik ,koppla bara av och be fantasin att erbjuda en annan väg.Du kommer inte att bli besviken.Kom ihåg att i den här meditationen ska du inte skynda dig Det är viktigt att ta det lugnt.Toppen kommer inom synhåll.När du väl är framme ska ska du en en gång ge dig tid och ha  tålamod.Visualisera en bekväm plats att sitta eller att stå på där du har överblick över omgivningarna.Ta in skönheten i det du ser och bli en del av det storslagna du upplever.Du har nu nått den tredje fasen på resan in i ditt inre medvetandes rike.

Fas4.

För att nå den fjärde fasen måste du böja ditt huvud bakåt och titta upp mot himmelen.Tänk dig,med en känsla av ödmjukhet och kärlek att händer sträcks ber från himmlen.Ta tag i händerna och tala om för dom att du litar på dom.och låt dom ta dig vart än de önskar.Du kommer nu uppleva en kännsla av att lyftas uppåt genom molnen och in på det astrala planet.Medan du är där kommer du att erbjudas många olika upplevelser,ungefär som när du drömmer.u kanske möter människor,upplever vackra platser eller träffar på saker som går utöver  vad ditt rationella jag kan förstå.Du har ännu inte kommit så långt på din resa  att du kan förstå allt som visas dig.Det är viktigt att du inte försöker lyfta från berget annat än när du håller i händerna.Ett alternativ som ibland används är att du låter dig inneslutas i ljus,Händerna ger alltid det beskydd och den vägledning  du behöver när du befinner dig på den här nivån.Kom ihåg att händerna symboliserar ditt högre jag och du genom att erkänna deras önskningar  vet att du har fått kontakt med de andliga dimmensionerna.För att stänga dig gör du bara om proceduren baklänges .Du ber händerna sätta tillbaka dig på bergstoppen.och tar samma väg ner för berget igen När du står på ängen ser du till att grinden är stängd bakom dig.Du är nu tillbaka på din normala medvetandesnivå.

helenaK
0

Detta har jag skrivit av från Terry evans bok berget-Vägen till frihet. hoppas att det är till glädje för någon där ute…

tatty
0

Man tackar,Jag ska testa meditationen sen.Kul att testa något annat……

Kram Tatty

Elisabeth-J
0

Tack Helena! Berget är en jättetrevlig Meditation Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lightworker
0

Denna gör jag nästan varje dag. Härlig med mycket upplevelse. Går nu en kurs där vi gör denna Meditation, var där igår. Sedan tolkar vi varandras meditationer. Mycket bra då vet man vad man ska arbeta med i sitt liv.

helenaK
0

jag tänktye att man kan ju dela med sig av vad man läser osv elisabeth som man tycker är intressant tror att det är bra att prova på olika meditationer.jag tex har jettesvårt med blomknopparna fick då ett tips av en som sa tänk dig att du går igenom fält i chakrans färger alltså först röd-orange-gul-grön el rosa-ljusblå-mörkblå och lila funkar det lika bra eller måste det va blomknoppar?

Elisabeth-J
0

#5 Nej det måste inte vara blomknoppar. Det kan vara tyglappar, fält som du skriver, ballonger… ja det man känner är lättast för sig själv så det kan vara vad som helst i dessa färger.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Cherokee
0

Tack Helna!
Jag ska testa detta, jag håller på att gå en kurs som Avspänningspedagog. Bl har vi avslappning och Meditation.
Vi får själva prata in Meditation och ljud.
Och testa på våra skolkamrater. 
Så den här ska jag testa. Jag brukar meditera till Iris Hall.

Kram Elisabet

helenaK
0

lycka till cherokee!!!!

lightworker
0

Funderar på att köpa terrys meditationsskiva på svenska. Nu undrar jag om någon har den och isåfall är den bra??

helenaK
0

jag har hört att den ska va bra tänker i alla fall införskaffa den men i så fall på Engelska tänkte jag..

lightworker
0

Va bra. Jag börjar att bli trött på att tänka vägen i mitt huvud nu. Bättre att bli guidad i meditationen. Då får jag uppleva och få till mig mer saker.

helenaK
0

Tror jag med faktist…jag måste ha musik på tex annars börgar jag tänka på annat ..jag gilar att meditera till Mozarts musik det finns en skiva som heter Mozart meditation…