Fysiska fenomen/bordsdans
Hej! Jag heter Susanne o jag ville bara fråga er läsare o även då Elisabeth J om ni varit i kontakt med fysiska fenomen som t ex bordsdans? Elisabeth, hur pass vanligt är det förekommande med detta? Jag undrar även då när det gäller automatskrift och bokstavsbord. Jag vill gärna höra hur vanligt det är och om folks erfarenheter av detta. Men jag vill framförallt veta hur vanligt det är med fysiska fenomen ibland er seriösa medier?
Hej susanne är ingen medium eller nåt. bara en vanlig hantverkare.
men har kommit i kontakt med sk bordsdans. Blir kontaktad till ett möte temat var just bordsdans. Deltar med lite humör till det hela. Håller fingrarna på det runda bordet . Man ställer frågor i turordning, sedan väntar man på svar. Det är enkel procedur. Svar jag erhåller visar sig vara sanna. Det som förvånar mig mest är att svaren är som dolda tankar i mitt undermedvetna. Men som jag inte törs ta tag i.
MvH Janne

# Jag har varit i kontakt med fysiska fenomen på många olika sätt. Man ska inte hålla på med det innan man vet hur man ska hantera kontakterna för det är vanligt att det kommer fram negativa kontakter. Det gäller även för automatisk skrift.
Under åren har ju "anden i glaset" varit och är populärt, särskilt bland undomar. Det kan få oerhörda konsekvenser om man leker med sådant innan man kan behärska och hantera det.
Jag tror att det är många personer som provat / provar på fysiska fenomen men jag vet inte hur vanligt förekomman det är. Jag tror däremot inte att det är så många som utövar det i sin verksamhet men jag vet om några som gör det. Men som sagt, man ska vara väldigt försiktig.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Hej igen, tack för intressanta svar. Jo, Elisabeth jag blir särskilt lite nyfiken på vad du säger att du varit med om fysiska fenomen på många olika sätt. Vill du berätta? Har du själv deltagit i bordsdans och vad vet du om skyddsreglerna kring detta? Intressant att läsa om din story. Vilka lärare har du gått för Elisabeth? Jobbar du heltid med detta? Mvh Susanne

#3 Jag har deltagit i bordsdans, har gjort Anden i glaset, ouijaboard bl.a. Jag har provat men det är inget jag vill rekommendera. Det finns nog inga särskilda skrivna regler men man ska kunna stå i bra kontakt med sina guider och andevärlden och kunna hantera kontakterna.
Jag har inte gått för några jordiska lärare förutom en helgkurs en gång. De som jag lärt och lär mig av är mina guider och andevärlden.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Oj vad jag har åsikter å frågor idag *s* men .. Varför är det så att när det gäller anden i glaset… ouijaboards å dyl så säger nästan "alla" att det inte är något att rekommendera?
Hej Lara K. Det är ju så att det är så starka krafter man har att göra med som kan orsaka mer elände än glädje om man itne vet "trafikreglerna" för andlig kommunikation. Talar av egen erfarenhet, då jag experimenterat mycket i början av min mediala bana. Jag fick stränga tillsägelser om detta av det numera bortgångna mediet Kurt Svensson från Billesholm då jag besökte honom i början av min "karriär" inom det mediala. Jag trodde inte att det var så starkt som det är. Jag öppnade mig för fort o drog in en massa entiteter som inte hade mitt högsta goda i avsikt. Jag såg syner som var otrevliga o fick andra obehagligheter. Jag vart så rädd att jag tog kontakt med ett lokalt medium som bekräftade detta samt hjälpte mig att bli fri från det. Hon sa att jag skulle avhålla mig från mediala aktiviteter o jorda mig en tid för att sen gå utbildningar som lär mig att styra detta. Lära mig vett o etikett mmm.
Idag vet jag med säkerhet vad jag kan o inte kan o passar mig nog för att ge mig ut på saker som kan skada mig o andra . Vad gäller bordsdansen så har jag gått en kurs i det o fick lära mig vikten av att ha en stark kontakt med det goda. Det är viktigt att känna skillnaderna o framförallt att be en bön till gud innan. Jag min mor o min syster har endast haft glädje skratt och lyckotårar av detta. Vi har på detta sätt även hjälpt en del andra att nå en kontakt med anhöriga. Vi har kombinerat med bokstavsbord. Det är bra då anden ska verifiera sin identitet o svara på konkreta frågor. För oss påminner detta bord lite som en telefon till himlen. Vi har o har haft en oerhörd nytta av detta för att "ringa" vår anhörige i praktiska frågor såväl som existensiella frågor. För oss är allt dettta ett sanslöst mirakel. Min styvfar Paul som jag talar om, som är på andra sidan , trodde inte på detta då han var på jorden o ibland retade han mig för mitt intresse. Jag kan säga att idag är han jättetacksam o superglad för att jag höll ut ändå för nu har han sån nytt av detta+ även att hela vår familj nu använder detta media. Det är första gången jag offentligt talar om detta för vi/jag har varit lite rädda för hur reaktionen skulle kunna bli. Ja, för oss är detta "löpsedelsnyheter". Har funderat på om alla kan öva upp detta? För oss funkar det jämt o sätter guldkant på tillvaron + är en trygghet utifallatt nåt skulle hända nån av oss… man vet ju aldrig hur länge man går här på jorden…. En person kan man ju aldrig få tillbax i kött o blod, men bättre detta än inget alls. Sen får jag ju säga det att kommunikationen med den anhörige blir expanderad då denne sitter på annat perspektiv om man så säger…
Det påminner om quijabord men skillnaden är att vårt bord gjorde vi själva samt det urviktiga med bönen+ avsikten då. Vi har även fått lära oss känna in utifall det är nån från astrala världar som kommer in o att skydda oss. Det ära Ann-Charlotte Oksanen i Örebro som lärt oss detta. Ett välrenomerat medium som gått både på Ramsbergsgården o Arthur Findlay i England. Som sagt vi har endast haft glädje av allt detta o anser oss ha kontroll. Vi kan varmt rekommendera Ann-Charlottes kurser o service. Kunskap är viktigt vad man än ska göra, jag ser det som att ska man ge sig ut i trafiken så tar man först körkort så man lär sig reglerna får rutin o sakkunnigledning för att skydda både sig själv o andra. Min läxa var som sagt dyrköpt o därför tjatar jag på andra som frågar mig om vikten av säkerhet o kunskap.
Med quijabord som jag ju testat i yngre dar så bjöd man in vem somhelst från kosmos o då man ber om vem som helst så kan det ju bli nån som inte har så goda avsikter alla gånger. Detta kan skada oerhört. Jag har hört folk som blivit redigt sjuka frått psykoser o annat otrevligt för att de hållt på o leka med dessa krafter. Det är nog därför du hör "alla " säga att de ej rekommenderar detta. Jag hoppas du inte är en av dom , som ju jag var, som måste se saker själv för att tro det… alltså behöva bränna dig själv med detta. Får du tillfälle nån gång så gå på en mässa o delta på en bordsdans där nån kunnig håller i det, då ser du själv hur starka krafter det är… Jag önskar dig+ alla andra lycka till med allt.
Vårhälsningar från Susanne med familj både här o på andra sidan…. tummen upp!
På Englagård görs det bordsdans på den mediala utvecklingskursen, någon som har gått där?
Jag har varit med om en variant av bordsdans som definitivt botade min skepsis. Det skedde på en kurs med två välrenommerade medier.
En god stämning, sång och skratt och ett mindre sidobord som en grupp deltagare och ett av medierna höll sitt pekfinger på. Plötsligt rör sig bordet. Kan garantera att det inte var någon manipulation för jag var en av deltagarna med fingret på bordet. Men det var inte nog att bordet rörde på sig/stampade, utan helt plötsligt galopperar det bort mot andra väggen i rummet, det var bara att försöka hänga med utan att släppa taget med fingret.
Garanterat häftig upplevelse och garanterad verkan för att få skeptiker på andra tankar.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.
Jag skulle så gärna vilja testa det!!! med någon mer erfaren såklart….
Ingen i Kristianstads trakten som har ett??
jaså? Jag trodde det skulle vara ett trebent och att det var ngt speciellt med dem…? Hur fungerar det då?
Hej, åh va kul med detta intresse. Kan säga att man kan ta en klaffstol av trä, det använder vi ofta. Men som sagt ska ni göra deta så för gud skull be en hjärtinnerlig bön först . Så hrä gör vi. OK "Vi ber att få tala med…… och att detta sker med högsta gudomliga beskydd, klarhet o glädje, ifaderns o sonens o den helige andes namn… amen" o samtidigt så har man hjärtat o goda avsikter med. Inte göra det för att testa eller skoja… lika attraherar lika i universum. Har läst lite av vad Elisabeth skriver, o jag försått att man nog ska ha en viss erfarenhet av detta först…? Själv har jag ju en för mig säker kontakt i min egen känsla o själ . Haft många träffar med min guide samt då min styvfar…. Det märkliga med detta är att de som varit här o deltagit har fått en förhöjd kontakt själv…. samma var det när vi träffade Ann-Charlotte. När våra grannar kom in o deltog så fick de själva en slags initiering o har idag öppnat för andra sidan. Lite svårt att förklara i ord så här på internet men så sker faktiskt. Bor ni i närheten av Landskrona så visst kom hit så får ni vara med! (Jag hoppas det inte blir folk storm för det, hahaha) Har hört att vissa använder trebenta bord men vi kör med vad som finns. Vi använder oss av ja o nej svar samt annat alternativ. Vi ber Paul ibland att luta stolen o bordet på högkant så det halvsvävar, det är rätt fantastiskt. VI/jag känner redan vid bönen att energin kommer , lite som att få helium i händerna, sen blir jag lite som kolsyra i huvudet o ser el hör ibland svaren inom mig, Sen hjälper man till via att ha rätt attityd, rätta tankar höga glada tankar, för andevärlden använder våra energier vid kommunikationen på detta sätt.
Våra energier påverkas av våra tankar så var entusiastisk o positiv, var övertygad om att det funkar , det underlättar enormt!! . Hjärtans lycka till. /Susanne

Vill berätta att jag gjort det med gruppen som jag har. Men som sagt det krävs endel förkunskaper och man ska kunna känna vem och vilka som kommer igenom. Man ska också som näms ovan, ha skratt och glädje med och endast inbjuda till det positiva, och jag ber också alltid bön för att lägga skydd över gruppen innan vi börjar. kan vara att jag gör det under tiden också om det skulle behövas.
Det är viktigt med positiv energi då detta görs, men även kunskaper. Jag rekommenderar er också att alltid ha en bra kontakt med era vägledare, innan man arbetar med det fysiska.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör