Drake
Hej hej!
Så fort jag stängde ögonen för att meditera över mina tarot kort så kom det upp en bild. Först är det en kinesisk drake som kommer mot mig. Den ser inte så himmla farlig ut och den lysser ifrån sina tagar som är tänder, men även från skinnet. Den glider en bitt ovanför vattenytan som är mörkblå/svart och himmelen är mörk. När den var precis framför mig så öppnar den minnen och vissar en rad med tänder som den tänker bita mig med. Då ser den inte längre snäll ut och den ser inte häller längre ut som en snäll drake, utan den ser ut som att den vill mig illa. Då öppnar jag ögonen. Det är igentligen ingen läskig grej utan käns mer som en utväklig eller något jag måste gå igenom för att allt ska bli bra. Eller vad tror ni deta betyder?
Hällsningar
Jag föreslår att du köper en drömbok! Jag äger inte en själv men jag vet att mitt medium använder sig av "tydningsböcker". Vet egentligen inte om jag kan kalla det för drömbok men det är en bok som beskriver alla slags "symboler" man kan få unde Meditation, under en läsning, en sittning… Gå till en spirituell bokhandel och fråga om en sådan bok! Jag ska försöka ta reda på vad mitt mediums bok heter så kan jag återkomma! :)
Böckerna är av Carina Solöga och de heter "Djurens språk" och "Växternas språk." Vet inte om just drake finns där men det borde det göra. :) Böckerna är ändå bra att ha om man mediterar och drömmer mycket. De är billiga och finns på nätet. :)
http://www.prisjakt.nu/bok_kategori.php?fid=143149&fname=H%F6gman%2C+Carina+Sol%F6ga
Googla lite på bäckernas namn så kan du säkert hitta en bra beskrivning också. :) Lycka till!
Hej hej, tack så jätte mycket för informationen och bökerna.
Dom ska jag genast kolla upp.
Jag tror inte att det var min guide, men det är klart att det är möjligt att det är någon sårts ande. Eller bara någonting jag behöver veta.
Hällsningar
det är ju mera så att vad du tänker inför just denna drake? vad kände du då draken blev hotfull?
Om du ställer dig frågor som; vad är det som vill uppsluka mig i mitt liv? vad vill jag fly från?
Det är något i ditt liv som du är rädd för och behöver bearbeta om till annan energi, som du kan hantera.
Energin kan vara i form av känslor, händelser.
Du skulle ha fortsatt att prata med den…
U R us
Hej akumas 7.
Draken står oftast som ett beskydd i de asiatiska länderna.
"Den ser inte så himmla farlig ut och den lysser ifrån sina tagar som är tänder, men även från skinnet. Den glider en bitt ovanför vattenytan som är mörkblå/svart och himmelen är mörk."
- Det lyser från dess taggar och även tänderna kan symbolisera på att du är försiktig av dig, du säger inte ifrån då du vill.
"Den glider en bitt ovanför vattenytan som är mörkblå/svart och himmelen är mörk."
- Vatten står för våra känslor och himmelen för vår fria vilja.Kanske har du upplevt sorg/besvikelser som har med din barndom/realation och göra. Du tar på dig en skuld som igentligen inte är din.
"När den var precis framför mig så öppnade den minnen och visar en rad med tänder som tänker bita mig med."
- För mig så symboliserar detta med dina tidigare minnen som inte alltid är så positiva och där du känner en skuldbörda. Att säga ifrån eller att stå för det man sagt är viktigt nu.
Kram Maili;)
Hej hej.
Tack så mycket för svaret. Jag vet exackt vad det handlar om när du förklarar det för mig. Det är dock mycket svårare att förstå när det bara är symboler. Jag kanske borde lära mig att tyda symboler. Tack för hjälpen i alla fall ;)
Hällsningar
#7 Ska kanske tillägga att du har en gåva som som du ska vara rädd om(medial o healing).
Symboltolkning är väldigt spännande och framförallt så himla kul. Det finns massor av detta på internet men framför allt så ska du lystna på dig själv och din tolkning av de olika symbolerna.
Ett litet tips på hur du kommer igång utan att göra det krånglig:
- Investera i en mysig anteckningsblock och en penna eller fler(fler färger om du föredrar detta)de som tilltalar dig.
- Om du är bekant med Tarotkorten så dra ett eller två kort från en tarotleken, hur ofta bestämmer du själv. Får du ett väldig negativ kort(3, 5, 9, 10 i Svärd) så ställ "Narren, Stjärnan brevid", för mig är dessa kort absolut inte negativa om de inte kommer upp i en kombination av andra kort. På kvällen så går du tillbaks om vad som hänt dig under dagen och försöker att koppla ihop detta med symbolerna i korten. Slå upp i tarotböcker om du vill:) Har själv massor av olika böcker hemma men de som gett mig mes är "Ylvas Trollstiernas# böker, så länge man läser mellan raderna och litar på sin egen känsla:)
- Skriv ner dina drömmar i en följd av 2-3 veckor(En annan antekningsbok) så detaljerat som du kan. Ta upp symboler, känsla, färg, doft, syner osv. Gå inte tillbaks och läs det du skrivit förän efter ca. 2-3 veckor! Då kommer du att hitta en röd tråd;) Du verkar vara den som drömmer, så kanske är detta något för dig.
- Skriv ner dagligen dina känslor och vad du känner kommer att hända(en ny anteckningsbok igen). Det kan vara allt ifrån att bussen går sönder, där du sänder energi till att den ska starta, att datorn krånglar, att en viss person ska ringa o.s.v..
Välkommen in i en spännade värld där man alldrig blir fullärd:) Har själv hållit på med detta i snart 15 år och är fortfarande i startgroparna:)
Massa kramar till er alla där ute;)