Spök-nytt!!!
Halloy alla vänliga själar.
Två kul saker hände ikväll!
Ikväll hälsade jag på en gammal kompis. Det har blivit en sorts tradition att vi träffas nästan varje helg. Lugna och fina (trötta kanske??) som vi är, så såg vi en medelmåttig film, efter att ha ätit god mat med gott vin.
I vardagsrummet hörde vi båda två en röst från ingenstans. Det lät som en ung mansröst, eller en grabb i tonåren. Det var en snabb mening, ungefär som en hälsning. Vi är säkra båda två att det inte var hennes båda taxar som just hade lärt sig svenska!
Nu sent på kvällen när jag kom hem, så slog jag på datorn. När jag var inne på Facebook, så fick jag ett sms från en annan god vän. När jag läst klar sms:et hade datorn helt själv klivit in på min sms:ande väns sons Facebooksajts fotogalleri - tänk vilken duktig dator jag har!!
Frågan är om dessa två händelser hör ihop?? Det skulle inte förvåna mig ett dugg. För jag har ju en susning om vems röst det var.
Vad tror ni?
Nästa steg är väl om datorn börjar prata med mig - hahahahahahaha ……
//Stefan
Jadu….Mycket du fick uppleva ikväll
Häftigt är det med och troligen inte sista gången….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Vad häftigt.
Jag har aldrig lyckats höra röster.
Men säger som Mirjami att det var nog inte sista gången du hörde rösten.
Stämmer, detta är nog bara början. Undrar vad våra Skeptiker säger om detta??
I min gamla kompis Marias lägenhet händer det saker, någon är där. Ofta så flyttas hennes glasögon och mobil iväg på små vandringar i lägenheten. Det kan ju vara en yngling, som är lekfull??
Spännande, är det i a f ….
Kan tro att det är spännande…*L*
Nån som busar….
Berätta gärna mer när det händer nåt..
Det är nog så ….. Jag återkommer när det händer ytterligare saker …..
- "Undrar vad våra Skeptiker säger om detta??"
Dokumentera, rigga upp kameror, "spela" in vad som händer i datorn osv.
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/
Det var kul och intressant och vi får se vad som händer sedan 
#6#
Även om vi skulle rigga upp kameror och spela in ljud, skulle du aldrig tro oss ….
Jag hade en gammal kompis sen tonåren, vars pappa spelade in (E.V.P.) och han fick fram en hel del. Man kompis lyssnade lite på det hela, blev livrädd, och kastade hans livsverk ….