Bevis nog för oss
Pappa har ju börjat med en cytostatika där hälften är japansk alternativmedicin och andra hälften är vanlig skolmedicin.
Han har tagit detta i tre omgångar och ska starta sin fjärde nu i veckan.
Tro det eller ej…men hans tumörmarkör har gått ned till hälften. Så hans cancer har minskat betydligt med denna behandling.
Innan har han enbart kört på vanlig skolmedicin i cytostatika…men det hjälpte inte utan cancern höll sej på samma nivå hela tiden.
Detta är ett bevis på att alternativmedicinen fungerar…..
När det är så märkbart som det blev nu.
Härlig att höra detta Mia!
Har själv alltid förespråkat det alternativa. Förstå hur mycket det finns i naturen som vi kan använa oss av. Nu säger jag inte att vi ska strunta i läkarna, tror att det är viktigt att vi får en diagnos och även behandling. Men i många fall så kan behandlingen kompliteras med alternativ behandling precis som du beskriver detta.
Själv så har jag gått och haft ont i min vänstra axel i ca. ett år. Har bara kunnat lyfta armen rakt fram eller rakt åt sidan, skrikit rakt ut av smärta då jag gjort hastiga rörelser eftersom det kännst som att axeln hoppar ur led. Har fått en läkartid för detta, Cortison sprutor och massor av piller mot inflamation tror de ska hjälpa, skulle även prova sjukgymnastik.
Nu har jag hittat en lösning som verkligen fungerar!:) Jag löser upp Himalayan salt i ett glas vatten, salthalten håller en alltid 26 procent. Blandar en tesked saltlösning till 2 dl. vatten och dricker detta på fastande mage varge morgon. Har druckit detta nu i ca. en vecka och idag så kan jag lyfta armen rakt upp utan smärta;) Smärtan är som bortblåst! Kuren ska pågå i minst 3 veckor så jag kommer att fortsätta med detta. Imorgon ska jag ringa och avboka min läkartid:) Har även skölt munnen med koncentrerad saltlösning och blivit av med infektionen i tandköttet, tandstenen börjar ge efter samt att jag fått vitare tänder!
Mia-38 en stor kram till dig och din pappa:)
Iliam…
Man måste våga testa olika alternativ.
Har man inte ens försökt så kanske man missar chansen att kunna leva lite längre….som nu i pappas fall.
Jag kanske skulle testa ditt recept. Jag har också problem med en axel.
Vart får man tag i det saltet du nämner?
#2 Kolla i Hälsokost affärerna, annars så går det att beställa på nätet. Köp det grovkorniga saltet i så fall. Har du en saltllampa hemma så kan du karva en liten bit från den;)
Kram
Tack. Ska kolla Hälsokostaffären…*L*
#7 Japp! Helt klart " Det visar bortom rimlig tvivel". Har jag blivit hjälpt av detta, en så simpel och naturlig kur och som inte kostar mycket heller!
En läkarkontroll o diagnostik är viktigt!! Hittar man någe alternativt som fungerar så är detta upp till en var! Att pumppa min kropp med kemiska ämnen är inte riktigt min grej när det finns allternativa som fungerar kanske ännu bättre! Om du vill använda kemiska läkemedel så är det upp till dig! Vi som vill kombinera eller väljer att använda alternativa läkemedel, så är väl valet vårt..:)
Kram
#10 Förenklad eller ej….Det fungerar iallafall med det han får nu.
Så att förskasta alternativmedicinen helt som en del gör är ju fel.
Visst…man gör ju som man själv vill. Men testar man inte får man aldrig veta.
Behandlingen gäller inflamationen på min vänstra axel då jag inte kunnat röra armen normalt. Då jag genom ett intag av en sked saltvatten(Himalayan salt) blandat med två deciliter vatten varge morgon på fastande mage har uppnått dessa härliga resultat. Måste påpeka att det vanliga saltet som du köper i affären inte fungerar, den gör mer skada än nytta;)
Mias berätttelse är verkligen en väckarklocka till alla som tvivlat!
Kram till er alla;)
Jag hade mjäl liknande exsem i hårbotten när jag var liten. Det var väldigt illa i mellan och då tog mamma mig till en som hade alternativmedicin och de vi fick från han hjälpte. Jag vet inte vad det var för något vi fick men jag blev helt klart bättre. Det läkarna erbjöd oss vad kordisonshampo ut av något slag som skulle även fördärva mitt hår och mamma ville inte använda detta på mig.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
# 14. Tack för din berättelse!
Kram
Dessutom så är det läkarna själva som sagt att det beror på den formen av behandling han tar nu. Han hade inte blivit bättre annars. Den cancerformen han har läker inte av sej självt.
Helt klart blir det biverkningar precis som med skolmedicinen. Tyvärr.
Men denna behandling är lite skonsammare för kroppen.
Det är OK om ni inte tror på att det fungerar. Jag låter er tro det.
Jag tänker inte överbevisa er. Men som jag sagt innan så är detta ett bevis för oss att alternativa behandlingar fungerar. Kanske olika på olika människor.
Vägsalt innehåller minst 97 procent ren natriumklorid, NaCl. De resterande tre procenten är till största delen fukt och gips, CaSO4. I saltet finns också mindre än en hundradels procent av natriumferrocyanid (Na4Fe(CN)6 x 3H2O).
Natriumferrocyanid finns även i vanligt bordssalt (E535) och är tillsatt för att saltet inte ska klumpa ihop. I ämnet är den annars giftiga cyanidjonen mycket stabilt bunden till järnet. Därför är ämnet ofarligt. Vägsaltet innehåller ingen dieselolja och inga påvisbara mängder tungmetaller.
Jag pratar om ett rent salt(får ej förväxlas med saltet vi köper i affären) som är kemiskt obehandlat. Den är fri från alla tllsatser och ej heller joderat.
Att placebo effekten är stark är det ingen tvivel om..Om man nu blir frisk/känner sig bättre så kan detta ju alldrig vara fel.
Massa saltiga kramar till dig:)
Mia jag hoppas att det fortsätter i den riktningen med tumören så att den kanske försvinner helt…..kram!
#36 Men tråden handlar ju om allternativ mediscin! Mias härliga pappa har ju blivit hjälpt av detta, att andra ska kunna känna till olika alternativ kan ju inte vara helt fel. Att det blir diskuationer kring ämnet kan ju alldrig heller vara fel.
Trodde att Ifokos var en diskuations forum där vi kan utbyta tankar, ge råd och utbyra tankar.
Kram
Det är ju så att diskusitioner är välkomna här….men då på ett plan där man inte ska behöva bevisa saker och ting och bli kallad för att man eventuellt ljuger.
Jag skrev att detta var ett bevis för oss och då menar jag för oss inom familjen. Att det sedan ska tragglas sönder om hur och varför och att läkarna eventuellt ljuger och har fel m.m , det är just detta som vi inte vi ha på sajten.
Man kan föra en diskution på ett annat plan än att behöva bli ifrågasatt hela tiden oavsett vad man skriver.
Som Medarbetare här så kan jag inget annat än att bara hålla med Mia i alltihopa.
Tack Jeremina. Det är på rätt väg iallafall. Och de proppar han fick är på väg att lösas upp nu.
Vi har regler…..är man inte villig att följa de så har man inte här att göra. Hårda ord men så är det. Passar inte reglerna så finns det andra sajter där ni kan husera.
Dessa regler vi satt upp har vi varit tvungna att ta till. Det är inget vi satt upp bara för att vi tycker det är kul att vara hårda i vår moderation.
#49 Så skönt vännen 
Övernaturligt I Fokus vänder sig till troende och övertygade om andevärldens existens och ett liv efter detta. Vetenskaplig skepticism hör således inte hemma på detta forum. Vi är alltså inte ett debattforum där för och emot ska resonera sig fram utan vi inriktar oss enbart på medlemmar som är "för" det mediala.
Jag kan bara hålla med er Jeremina och Mia i det ni skriver.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Härligt att höra Mia.
Vad säger läkarna? Det går ju emot deras filosofi/tro gällande naturläkemedel…
De måste ju vara chockade att tumören börjar dra sig tillbaka.Och inte är det deras behandling som gjort det.
#57 När det gäller ihop blandat så får de köra med det. Det är inte emot deras regler.
Det var faktiskt pappas läkare som föreslog denna behandling.
Och helt klart är det det som gjort att cancern minskat.
Jag låser härmed tråden då det tydligen är svårt att hålla sej till ämnet.