Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 6736 ggr
izabella3
0

Andra sídan....

I vilket tillstånd befinner sig en avliden människa?

Hur ser en ande ut tror ni?

Tror ni att de saknar jordelivet/familjen när de väl gått över?

Tror ni att de ser och hör oss hela tiden, eller endast när de besöker oss och jorden?

Kram från lilla mig :)

[Starman]
0

Hej, våra tankar styrs av elektriska nervimpulser och våra känslor till stor del av kemiska signalsubstanser.

När materian dör, när våra kroppar slutar att fungera, så upphör den här verksamheten. Det är därför väldigt orimligt att tankeverksamheten skulle fortsätta, eftersom att det inte längre skickas någon information mellan nerver och hjärnan.

Det är vad jag tror om första frågan, vilket i viss mån även ger svar till hur jag tänker kring de övriga.

- Starman

[mia-38]
0

Izabella…jag ska försöka att svara på dina frågor…fast de är svåra.

Jag vet inte i vilket tillstånd en död människa befinner sej i. Men jag hoppas den är i ljuset.

Och jag tror att en ande ser ut som en orb…en boll av energier som far omkring. De kan manifestera sej och visa sej nästan hela fast liksom i en dimma.

Jag kan tänka mej att de saknar jordelivet och de som är kvar. Men var personen svårt sjuk och led kan det samtidigt vara en befrielse att vara död. Men saknaden finns nog…

Jag tror att de ser och hör oss när de själva vill. De kommer till oss när de vill se oss.

Detta är vad jag tror om dina frågor…skulle vara kul att se hur andra tänker. Skrattande

Merlin-pappa
0

Jag är helt övertygad om att det finns en fortsättning efter döden. Det är inte bara en övertygelse, utan också ett resultat av mina egna erfarenheter …

I livet här på planeten har vi en sorts medvetande, och ett annat (tidlöst) medvetande efter döden. Det är lika naturligt som ett liv innan födseln.

Tillståndet i livet efter detta har jag ingen större hum om, men en erfarenhet är att där råder ett STORT lugn, och ett tillstånd av Lycka.

Hur en ande ser ut vet jag inte, men jag misstänker att anden ör osynlig, alt kan man ana den i ögonvrån.

Ett spöke däremot kan uppträda på olika sätt, ex v som en mjölkvit dimma, en mörk skepnad, eller en grå slöja.

De saknar inte oss, men de är mycket, mycket måna om hur vi har det, hur vi mår  o s v … De besöker oss i bland, garanterat!!

Några av dem, ex v skyddguiderna/änglarna ser oss (nästan) hela tiden, det kan jag ge mig den på ….

Hoppas dessa rader kan ge dig viss vägledning - det är mina erfarenheter ….

Merlin-pappa
0

Lustigt Mia-38, vi svarade nästan i samma minut ….

[mia-38]
0

hahahah ja jag såg det merlin…Skrattande

Merlin-pappa
0

Vi är nog rätt nära "sanningen", eller vad tror du Mia?

[mia-38]
0

Det är min "sanning" iallafall…Skrattande

Merlin-pappa
0

Låter som en klok sanning ….

En sak är i a f säker, och det är att spöken är lättare att se äm andar ….

[Starman]
0

Merlin, anser du att "er" oprövade och ickeverifierbara hypotes om sanning är mer värd än den faktiskt objektiva, mätbara, fysiskt påtagbara, verifierbara och öppet tillgängliga sanningen?

Det låter för mig som den snobbigaste formen av dåligt grundad elitism. Mest för att det som faktiskt är objektiv, mätbar, fysiskt påtagbar, verifierbar, öppet tillgänglig och beprövad teori faktiskt är sant, medan er hypotes om "sanning" inte ens låter sig prövas. Varför tror ni det är så?

Obestämd

Ursäkta om det lät lite elakt, men jag tycker det är taskigt att upphäva sig själv och förkasta andras idéer, särskilt då de andras idéer grundas i beprövad forskning och när er egna idé om "sanning" grundar sig mer i en önskan att det är så.

Går det inte att nöja sig med att glädas åt att ens materia blir energi vid förmultning/kremering? Man blir ju ett evigt ett med kosmos ändå, trots att man inte kan spöka för sina efterlevande (förutom i deras hjärnor, förstås *jk*;)).

mvh

- Starman

[mia-38]
0

Starman.

Vart förkastar vi de andras ideer och vart upphäver vi oss själva?

Jag har min sanning och du din. Är det att förkasta andras ideer menar du? Jag skrev innan att jag vill höra vad andra anser och tycker i detta.

Merlin-pappa
0

Hejsan Starman.

Bara för att vi har olika åsikter/erfarenheter betyder ju inte det att du har fel. eller hur? Jag har aldrig påstått att jag har rätt, däremot att det är min tolkning av det hela. Som du kanske såg så satte jag sitationstecken (" ") runt ordet sanning …. (" sanning ") ….

Hur som helst bäste Starman, så ta inte illa upp för min "sanning", det är inte mening att reta dig, jag lovar …

Som du vet så har forskning och vetenskapen sina begränsningar …. Inget fel med det, utan det handlar om vetenskapens metoder.

Om man skulle intervjua de som är lika oss mediala personer, skulle man garanterat få likartade svar på de olika frågorna … Vilket vore ett annat sätt att närma sig vetenskapen på.

Vetenskapen börjar mer och mer närma sig de frågor vi ställer, med liknande svar ….

Ta inte illa upp Starman!! Vi är inte här för att reta gallfeber på dig …. Vi bara talar om vad vi tror utan att förhäva oss!

yamher
0

av min erfarenhet så har man en ganska fast kropp där fast här hos oss upplevs den svagare och mer som ren energi. När du dör går du vidare och först och främst bearbetar du ditt liv.Du får se och lära vad dina val har haft för konsekvenser.

Har du lärt dig och förstått det och de uppgifter du haft på jorden får du en paus och du har en egen vrå där uppe, en slags lycklig plats eller minne som är din alldeles egna men även träffa de du vill och sina nära och kära här på jorden förstås. Tills det är dags för nya uppgifter. De som inte har lärt sig det de ska få leva om sitt liv. Andra som behöver förstå vad de har gjort mot andra får bearbeta den biten.

Starman, allting går inte att ge resultat. Hur mycket jag än har varit på andra sidan  så är det omöjligt för mig att kanske kunna bevisa det för dig, just dig, om du inte är öppen för möjligheten? Be om bevis? Tja, jag skulle också tycka det var förbannat tråkigt att hela tiden bevisa min existens till skeptiker på jorden. Det är ju ändå vi som har förstört det från början. Dessutom vetenskapen kan halt den med rent mattematiskt. Åtminstone om du utgår för sannolikhetsläran.

Allra bäst och för den enskilde skull bör var och en få finna tröst i sin egen sanning, en dag blir vi varse om vad som är sant, förr eller senare.

Alis volat propriis Oskyldig

Merlin-pappa
0

Man kan också säga så här ….

Starman - I stället för att ifrågasätta "oss" och att vi ska bevisa något, så kom med starka motbevis!!

Jag för min del är inte det minsta intresserad av att komma med några bevis för det som är baserat på mina erfarenheter …

yamher
0

håller med dig merlin-pappa, jag har heller inget behov av att bevisa mig så motbevisa mig istället.  Jag vet vad jag upplever o ser. Jag kan tycka det e komiskt med tanke på den dagen skeptikerna ska vandra över…

Merlin-pappa
0

Instämmer helt!!

Iliam
0

Hej izabella!

Svarar utifrån min egen erfarenhet:)

När vi dör så lämnar vi den fysiska kroppen(skalet) här och vår själ/ande/energi färdas vidare.Tror att anden kan visa sig på många olika sätt, beroende på hur öppna vi är. Kanske en mental bild, en skugga i ögonvrån, en smekning på kinden, en doft, en dröm, en inre röst..osv.

Visst kan man sakna jordelivet/familjen om man gått bort hastigt och inte förstår att man är död. Själv så fick jag hjärtstillestånd för ett antal år sedan. Såg mig själv liggandes på sängen medan jag själv satt ca. en meter ovanför. Det var en skrämmande upplevelse men samtidigt så försvann min rädsla för döden. När vi har förstått att vi gått vidare så finner vi även ro.

Visst kan andar höra och se oss om vi kallar på dem. Men som jag brukar säga "De har annat att göra än att springa i hasorna hos oss".

Kram från Maili

[Starman]
0

Hej merlin-pappa, tack för svar :)

Det jag retar mig på, är att du till synes använder ordet sanning lika löst som vore det ordet "hej". Men då du förklarat att det enbart var menat som en metafor för "jag tror", så vill jag gärna förklara varför man inte bör använda ordet sanning så lättvindigt.

Vetenskapen är föränderlig; nya rön förändrar gamla. Det går inte att säga att något är en "absolut sanning", för då stagnerar tankeverksamheten och man kommer bara stå och stampa i marken.
Tro på religiös vidskepelse har visat sig behöva vara föränderlig, därför att man annars skulle uppfattas som konstig om man gjorde uttalanden som gick emot etablerad kunskap.

Förr i tiden var det allmänt känt Noah samlade all världens djur i en ark innan syndafloden*, men nuförtiden vet vi ju bättre, men vi har valt att börja tro på saker som är allt mindre konkreta och allt mer eteriska, saker som inte "kan gripas av intellektet". Det följer med vetenskapens bana, ju mer orimligt saker som människor tror på visar sig vara, desto mer orimliga saker kommer de att hitta på att tro på i dess ställe.

Du har säkert märkt hur många "på er sida" (ursäkta min generalisering) har börjat använda sig av ord som "energier" och "vibrationer" på sistone, och alltsom oftast hänvisar till "det kan bero på kvantfysik". Det är ett rätt steg att gå, att försöka hitta orsaker till upplevda fenomen, men det finns ändå flera hinder att överkomma. Det första hindret är att merparten av troende oftast på rent kiv vägrar att sätta sig in i det som de avfärdar upplevelserna med.
En ande måste vara en väldigt komplex varelse; hur fungerar den? "Njä, vet inte riktigt, kanske kvantfysik, egentligen bryr jag mig inte.." blir ibland svaret, ofta följt av just "men det är vad jag tror på och det är sant för mig."

Det är just i den här bemärkelsen som man bör fråga sig; är min tro på vad som är sant lika nyttig för människans utveckling, som saker som ter sig mer sannolika? Bör jag verkligen hänvisa till något som jag inte är insatt i, för att det rent psykiskt är lättare för mig än att forska vidare?

Jag trodde länge på andar och andra grejer (bekände mig till religionen Wicca), men gav upp det då jag upptäckte att världen är mer komplicerad än vad en troende hjärna kan föreställa sig. Och det är min drivkraft i dagsläget; att lära mig saker och hålla sinnet öppet för ny kunskap.

Jag tycker det är lite oschysst, trots förmodade goda meningar, att fara med ordet sanning om saker som inte har blivit bevisade trots rigorös testning; det föreligger nämligen massor av evidens för fenomen som NDU/UKU, hemsökelser och dylikt, men inget som tyder på att det skulle vara annat än att det händer i hjärnan, tyvärr, och de enda "bevisen" som finns för livet efter döden är ju just tidigare nämnda NDU/UKU-upplevelser, som i sig enbart är anekdoter vilka varken bevisar eller motbevisar något. Inte ens för personerna som har haft upplevelserna.

Jag skulle definitivt tipsa dig om att läsa Raymond A Moody's "Ljuset ur tunneln - nya rön om nära-döden-upplevelser" (förvisso är den lite gammal men det har inte kommit till så mycket mer konkreta förklaringar till fenomenen sen dess) där de psykologiska aspekterna kring NDU förklaras på ett väldigt bra sätt.

Missförstå mig rätt, jag önskar också att livet skulle fortsätta efter döden ibland, men den kunskap jag sitter på säger något helt annat, och den kunskap jag sitter på baserar jag inte på personliga upplevelser (har faktiskt haft ett antal som jag själv har haft svårt att förklara, men det innebär inte att de per automatik blir en bevisning för något paranormalt, inte ens för mig personligen (längre)) utan på verifierbar teori, alltså det närmaste sanning man kan komma om den värld vi lever i.

Jg skulle heller inte vilja påstå, som du gör, att vetenskapen har sina begränsningar. Jag skulle snarare säga tvärtom; det finns inte nog med tid att disponera i vårt solsystem för att lära oss allt som går att lära sig. Jag tror att det enda som begränsar vetenskapen är människor som håller hårt vid sin övertygelse trots påvisbar orimlighet (och det är inte bara syftat till religiösa personer, utan även många forskare har varit av det slaget).
Efter Darwin så har en snöbollseffekt satts i gång, som kommer medföra landvinningar i årtusenden som kommer, och det enda som kan hålla tillbaka det är i min uppfattning den allmänt utbredda stagnationen av tankeverksamhet som kommer med att påstå sig sitta på ett definitivt svar.

Så här ligger det till; om en sak inte kan bevisas så kan den heller inte motbevisas. Andars existens kan inte bevisas, och det är inte den som inte tror på dem som måste bevisa att de inte finns.
Jag är inte heller, som du, här för att bevisa eller motbevisa saker och ting, enbart för att väga upp och ge personer en höjd medvetenhet om att det finns en naturlig/logisk/lite enklare förklaring till upplevda fenomen, förklaringar som inte stänger locket på genom att avfärda saker som spökerier eller inverkan av Gud eller annat.

Och för att klargöra en sak; ingenstans i #9 eller i #1 avkrävde jag någon som helst på bevis. Det var helt och hållet din subjektiva uppfattning om att jag gjorde så, men så var inte fallet. Därför ovanstående paragraf (även om jag skulle slippa tjafsa om bevis/motbevis ;)).

Sen är det alltid svårt att bekräfta eller avskriva anekdoter, mest på grund av människans imperfekta minne, att invand uppfattning ofta leder till att man tolkar saker på ett sätt som stödjer ens invanda uppfattning och av en mängd andra anledningar som är för många för att gå in på just här.

Om vi skulle fråga mediala personer vad de tror om saken? Vi skulle få statistik om vad mediala människor tror, men vad vetenskapen skulle ha för nytta av sådan statistik… har jag svårt att se, ärligt talat. Glad En analogi skulle ju vara att vi frågade alla AIK:are i Sverige vad de tycker om AIK, men statistiken skulle ju bli helt värdelös för vetenskapen… :p

mvh

- Starman

* beror på vilken del och tid i världen personen som trodde på det levt, men det går att byta ut exemplet mot vilket myt eller avskriven föreställning som helst.

Merlin-pappa
0

Hej Starman!!

Först vill jag tacka dig för ditt långa svar, och din syn på det hela. Alla synpunkter är värdefulla och intressanta …

Hur som helst, tänker jag inte diskutera vad som är "sant" och inte sant, det leder absolut ingen vart. Jag har min uppfattning om vissa saker, och du din, samt de flesta andra sin uppfattning.

Tack för boktipset, alltid intressant att läsa en ny bok.

Jag vill också tacka dig Starman att du håller en hövlig ton, och det håller jag styvt på att man ska göra …

Jag är mycket tacksam för att jag lever, vilket är ytterst otroligt, med tacke på alla incidenter jag har varit med om. Jag får väl ursäkta min uppfattning om vad som är "sant" (eller rättare sagt, vad som är sant för mig!!) och vad som inte är det, med alla dödliga incidenter jag har varit med om.

Var rädd om er alla "därute", även om hr . Starman.

yamher
0

Du har rätt starman, och för att inte glömma finns det ganska många som bluffar, tjänar pengar och vill bli kända samt är lekmän i ämnet. Dessutom bör vi ta med att de på andra sidan kan djävlas väldigt mycket med många mediala som är så naiva och tror på vad som helst för de kan ju inte bevisa att det inte är exp ärkeängel mikael. Dessutom har både kyrkan och vetenskapen genom tiderna motarbetat allt med det övernaturliga. Blir  inte bättre att kalla det för sinnessjukdom.

så med tanke på allt detta är det konstigt att det som är sant och riktigt kommer fram överhuvudtaget.

Av det jag har läst och följt rent generellt, kontra erfarenhet kan man plocka små pusselbitar av sanningen precis överallt gällande allt om man bara är tillräckligt öppen men oxå kritisk.

och en bra bild av andra sidan får man av den som har varit där och då bör man antingen vara död eller en medial person med just de gåvorna som gör det möjligt att vistas på andra sidan.

Merlin-pappa
0

Jag kom på en sak ….

Vi använder ord som "vapen", andra kastar bomber på varandra … vilken skillnad!!

Så låt oss alla fortsätta att vara artiga mot varandra, oavsett åsikt!!

izabella3
0

Tusen tack för alla era svar :)

Det uppskattas :)

Melin P, Vad menar du?

"Ett spöke däremot kan uppträda på olika sätt, ex v som en mjölkvit dimma, en mörk skepnad, eller en grå slöja"

"Några av dem, ex v skyddguiderna/änglarna ser oss (nästan) hela tiden, det kan jag ge mig den på …."

Är änglar, spöken, andar för dig/ ER helt olika begrepp/varelser eller vad vi nu ska kalla dem ?

Yamher, vad menar du?

"Har du lärt dig och förstått det och de uppgifter du haft på jorden får du en paus och du har en egen vrå där uppe, en slags lycklig plats eller minne som är din alldeles egna men även träffa de du vill och sina nära och kära här på jorden förstås"

Menar du inte att du träffar alla de som gått över till andra sidan?

Förstår inte vad du menar?

Kram på er alla :)

Fler som "vet" tror? ??????

izabella3
0

Starman :)

Är född i en familj där vi alla läst medicin.

Min pappa var också läkare och trodde absolut inte på att där fanns ett liv efter detta…

Men innan han lämnade oss så lovade han mig att ge mig ett Tecken om där fanns något efter döden…..

(berättade för honom innan han dog vad han behövde göra för att vi skulle veta att det var ifrån honom)

Så gissa om jag och min bror samt mamma (alla läkare) blev förvånade när budskapet/beviset kom fram från just pappa.

Man kan inte gissa sig till denna händelse/ egenskap.

Efter det så besökte vi ytterligre ett par medium.

Ett riktigt dåligt och ett annat som var så pricksäker så att det var skrämmande. Gissade till och med rättt på det ovanliga namnet.

Ingen info hade de om oss tidigare.Inget telefon nr gav vi heller ut, så de kunde inte få fram något om oss heller!!!

Merlin-pappa
0

Hej Izabella3!!

Hur "de" ser ut, (grå, mjölkvita mm) det är min och en del av mina vänners gemensamma erfarenheter. Visst kan vi kollektivt ha tagit fel i ett givet ögonblick, men det är inte så sannolikt.

Roligast med detta var när en granne som alltid häcklat mig för mina erfarenheter, upplevde en (för honom) skräckfylld, kall, mjölkvit, diffus skepnad, mitt i natten, som väckte honom. Efter det trodde jag han skulle bli mer ödmjuk, men så blev det inte ….

Men när om "de" hälsar på, är jag inte så säker på … Om "de" är hos oss hela tiden eller bara när de har "tid" ….

Hoppas du fick ett någorlunda begripligt svar av mig ….

KRAM

eggebanroth
0

"23

Tiden existerar nog inte där.

Hur man kan (alla människor) se hur det är där: Drömmen den nattliga är på samma frekvens , det man ser där , det ser man när man sk är död med.  Skillnaden är alltså inte stor m jordelivet.

eggebanroth
0

Lika lite som man kan påverka seende i drömmen kan man göra på andra sidan, ser du.

Merlin-pappa
0

Du har säker rätt bäste Eggebanrot …. Jag vet inte så mycket om det, men har mina trubbiga toerier ….

Tids nog lär man ju bli klokare på det hela, förhoppningsvis på andra sidan 90-årsgränsen …..

yamher
0

#25 om du kan befinna dig på andra sidan kan du i stort sett göra samma saker som här. Men alla kan inte vara på andra sidan. Det är skillnaden. De flesta mediala kan bara förnimma och befinna sig eller se/höra/känna det som är i den dimensionen jämte vår här nere på jorden.

De som har den gåvan är vara på andra sidan kan i regel gå vart som helst. Beroende på hur mycket man själv är villig/vågar att gå och hur mycket av gåvan man fått.

De har tid på andra sidan också, det åldras där med bara att ett år för oss är något helt annat för dem. Det intressanta är nära våra tider möts eftersom vi uppfattar tiden rak är den egentligen ganska flexibel.  Så de på andra sidan kan vara här i en timme och när de går tillbaka är det ett ögonblick. Hos grannen om de är där i en timme kan de har varit borta i en vecka. och tvärtom.

# 21 Izabella

"Har du lärt dig och förstått det och de uppgifter du haft på jorden får du en paus och du har en egen vrå där uppe, en slags lycklig plats eller minne som är din alldeles egna men även träffa de du vill och sina nära och kära här på jorden förstås"

Vi har en cykel på jorden att uppfylla och den tar x antal liv att fullfölja. Ingen har hittills gjort det. Men för varje liv ska vi uppfylla eller lära oss olika saker. Alltfrån stora förutbestämda saker till små . En del finns som jag skrev redan skrivna innan vi föds andra skrivs in under vårt liv och kan förändras beroende på valen vi gör i våra liv.

Det hela är inte så komplicerat som vi tror utan det kan vara att man ska leva som kvinna och få barn, eller att allt bara ska flyta och man har ett rikt liv med lyxen eller lika så tvärtom att man inte kommer att kunna avancera i arbetslivet och att man bara kommer att ha så mycket pengar att klarar sig. Någon som jag vet om har att lära sig att se och förstå utifrån den andres perspektiv vid tex bråk. Men som sagt det kan vara hur stort och hur litet som helst.

Och har man inte uppfyllt det väsentliga i sitt liv om det tex skulle vara att vara snäll mot djur då får du troligtvis leva om. Har du varit riktigt elak då får du bearbeta ditt egna liv och har du klarat av det får du en semester kanske man skulle kunna uttrycka det. I regel är man på andra sidan 50-200 år innan du kommer ner igen men det beror på så mycket. Där uppe har du en egen liten vrå som är ditt alldeles egna och du kan träffa andra om du vill och dem som fortfarande lever.

Merlin-pappa
0

#27# Yamher ….

Det är nästan så att man längtar dit till andra sidan …. hahaha.

För min del är jag så otroligt trött på mina defekta ögon och att det är otroligt svårt att komma in på arbetsmarknaden ….

Men felet på ögonen är det priset jag fick betala för att leva här en vända på jorden, så jag ska inte klaga …

KRAM, Stefan

yamher
0

det är ju därför vi inte minns något efter det vi fötts för risken finns att många skulle begå självmord. Det många har här går inte att jämföra heller med andra sidan för det kan vi bara uppleva här så allting behöver inte bara vara kanon där på andra sidan. 

Ibland undrar man hur mycket av "priset" man ska betala för att vara kvar egentligen…. Men det e beundransvärt med de som har en sådan brinnande livslust! Behåll den stefan!

Merlin-pappa
0

TACKAR!

Jag kommer att behålla LivsLusten, jag lovar!! LÄNGE!

Jag och några vänner tror oss veta hur gammal jag blir, och stämmer det, så har jag minst 40 år kvar …. Om livslust är sexigt

, så ….. hahahahaha

(Nu stack jag ut hakan igen …. )

Kanske är det därför jag har overlevt många gånger?? Vem vet ….

yamher
0

man blir det när man har mött döden i vit ögat. oavsett vad andra säger så njut i de där små och stora underverken, det e det som gör en lycklig. själv önskar jag att jag också bara fick vara lycklig o fri och njuta av livet!

izabella3
0

Yamer.

Låter så sorgligt, vad menar du?

"önskar jag att jag också bara fick vara lycklig o fri och njuta av livet"

yamher
0

det e så jag  önskar att få vara lycklig, fri o njuta av livet. Mitt liv ser inte så ut även om jag e oerhört tacksam för det lilla jag har. Jag önskar att få leva det liv jag e ämnad för.

Merlin-pappa
0

#33# Livet är en mycket tuff skola, betyget får vi efter vi är klar med "kursen" …

Fast innan dess kommer du bli lycklig!! Lita på det ….

Iliam
0

Hej izabella3!

Hoppas du fick lite svar på din fråga innan det spårade ut;)

Kram

Merlin-pappa
0

Instämmer med Illam #35#.

Även om jag är en av de skrivglada syndarna ….

izabella3
0

Tack alla ni:)

Men vad tror ni om detta?

Vart jag än läser så skrivs det mkt om att vi har en viss uppgift här på jorden. Utbildning kallar vissa det.

Det jag menar är att vi vet ju alla att vi ska vara snälla, omtänksamma, inte lura/bedra, göra andra illa. mörda/starta krig m.m

Förstår ni vad jag menar?  Jag vet hur man ska vara som "god"  människa. men jag själv tycker att världen bara blir ondare och ondare .Alla de som är "onda" måste de då leva om sina liv?

Eller räcker det med att veta att man gjort fel för att bli "godkänd" på andra sidan?

Trevlig kväll på er!

Merlin-pappa
0

Djupa frågor!!!

Världen skulle vara fredligare om alla var som Nalle Puh och lilla Nasse!

Jag tror stenhårt på reinkarnationen, och att om man för mycket elaka saker (ex v mord/dråp) så får man leva om sitt liv (inte samma liv …. tänk så överraskad ens gamla fru skulle bli - haha) och göra bättre …

Ex v min senaste lärdom, en inre känsla, är att ta motgångar med jämnmod, och inte härskna till, eller tappa lusten …

Jag tror vi har många små saker att lära oss …. förhoppningsvis får vi lite "bonus" på vägen (barn, en och annan miljon, hälsa, en charmig fru, humor, mm) ….

Nu har jag svamlat till det igen …. direkt från hjärtat och dessutom ocensurerat ,,,,

Merlin-pappa
0

På tal om en "ny charmig fru" ….

Kan ni "se" vad jag hittar henne ???

PS! Bara en dumt inlägg av mig, nästa helt på skämt ….

izabella3
0

någon annan som har lust att skriva :)

puuush
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag, min syster och vår gemensamma kompis disskuterade vad som händer efter döden och kom fram till att all energi som finns inom oss kan inte bara dö ut/ försvinna. Jag tror att när hjärtat slutar slå och hjärnan slutar fungera, dras man ut ur sin kropp och jag tror att själen har sådana starka energier för att "leva" som om man fanns. Det finns youtube klipp som handlar just om personer som har dött och sett sig själv och till och med varit på andra sidan (länkar längst ner). När jag såg de klippen så är jag inte rädd för döden längre. För att dö ingår ju i livets cykel och jag tror att döden är nästan det bästa vi kan vara med om (missförstå mig inte haha). Med det menar jag att på jorden går vi igenom olika saker, positiva och negativa, ibland får man kämpa mer och ibland inte, men jag tror att människan söker efter lycka på jorden och när man dör och kommer till andra sidan så känner man dessa känslor man alltid har strävat efter på jorden.

Vad gäller om de saknar sin familj och andra personer tror jag att man saknar på ett visst sätt, men man kan ju alltid hälsa på dem. Men iof är det ju inte samma sak som om man vore mänskligt levande, jag tror att de har det bättre där uppe än nere på jorden,  men det kanske varierar från själ till själ.

Sen ifall de kan höra oss och se oss tror jag att när dom är på andra sidan, så kan de inte göra det, men när de är mitt bland oss tror jag det!

Kan man göra så att man ser döda människor eller är det bara något man föds med?

Videon som jag länkar till, är 3 delar, och denna är 1a delen Glad

attvaraellerintevara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Följer med spänning det ni diskuterar,tror stenhårt på ett liv efter detta. Jätteintresant ämne,har hört  4 avsnitt nu om nära döden upplevelser …,men måste gå och sussa- Kram! AstridBirgitta