Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 6853 ggr
[Jeremina]
0

Mannen utan huvud

Bergsgården är en gammal släktgård som min svärmor är uppvuxen på. Hon har berättat en del men även andra som bott där.

Det mest intressanta är kanske mannen utan huvud och det har berättats om att en man blev hängd där på 1700-talet då han hade stulit mat när han var hungrig.

En del har sett honom gå mellan huset och bakom ladugården till utedasset. En del har sett honom gå upp i skogen.

Men den mest intressanta historien är när en pojke som var bara 3 år låg och sov i kammaren innanför köket. De vuxna satt i köket och pratade och spelade kort samt drack kask.

Pojken som hette Ulf kom utspringande i köket och ropade: Mamma, mamma en farbror utan huvud. Då reste sig alla upp för de blev chockade för vissa av dem hade inte trott på den där historien.

Han sa att farbrorn går mellan min säng och bordet, fram och tillbaka, sedan den natten tordes Ulf aldrig ligga ensam inne i kammaren.

Jag bor nedanför och har aldrig sett honom men vet inte om jag vill heller om jag ska vara ärlig. Han kan stanna där uppe eller så kanske man skulle prova hjälpa honom att få ro, svårt beslut!

Merlin-pappa
0

Vilken härligt klassisk spökhistoria. Sen är det kanske inte så kul att träffa denne vålnad ….

Tack för din historia.

Stefan

Mirjami-78
0

Jeremina spännande historia. Kan det vara som så att han kanske bara visar sig vid vissa tillfällen? Vad hemskt att ha blivit ihjäll tagen bara för att ha tagit mat för att slippa vara hungrik.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
0

Ja, Mirjami visst är det ruggigt?!

Mirjami-78
0

Mina….Ja det är det!! För var det sämre tider och även värre tider med tanke på hur lätt man kunde blir avrättat. Tur att sådant inte sker längre!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool