Är jag redo?
Hej hej! Är helt ny här och det känns somm att jag har en miljon frågor. Jag tar det från början helt enkelt.
När jag var väldigt liten så hade jag min första "mediala" upplevelse då jag såg en dam stå i mitt rum - lika tydligt som vilken levande människa som helst. Efter det här blev jag väldigt rädd och tror att jag på nåt sätt stängt ner mig. Hela mitt liv har jag haft väldigt svårt att sova då jag hela tiden känner att någon är i rummet med mig. Jag vaknar ofta upp med ett ryck och pulsen i hundraåttio och tänder lampan fort som bara den. Nu för tiden måste jag ha en lampa tänd så fort jag sover själv. Har ofta återkommande mardrömmar osv. Ibland innan jag somnar (det här låter helt sjukt) är det som att jag "hör röster" väldigt tydligt i huvudet, fast oftast är det bara nåt ord och förut blev jag väldigt rädd och stängde ner mig ännu mer.
Trots detta har jag alltid varit överdrivet intresserad av "spökvärlden" och innerst inne har jag kännt att det är något som inte får ta den plats den behöver. Någonting vill mig nåt men jag har blivit så van att stänga av eftersom jag alltid blivit så himla rädd. Oftast handlar det bara om en väldigt stark känsla av att jag inte är ensam.
För några månader sen var min farfar med om en väldigt dramatiskt bilolycka och omkom någon vecka senare. Detta har tagit fruktansvärt hårt på mig eftersom han ar som en andra pappa för mig.
Redan innan den här olyckan har jag i flera år gått och funderat på att gå till ett medium för att kolla om jag har några mediala krafter som vill fram eller om jag helt enkelt bara är knäpp. Pga den gärningsman kom jag i kontakt med ett medium (fast det visste jag inte från början). Hon kände i alla fall av min farfar och sa att han så himla gärna ville ta kontakt med mig vilket också självklart är min störas önskan också (börjar få mer och mer Tecken från honom). Har alltså alltid kännt att något stått och "knackat mig på ryggen", men inte på det klassiska viset att jag ser skuggor och sånt. Skillnaden nu är jag inte längre är rädd och känner mig redo att släppa på alla spärrar jag jobbat upp sen jag var liten..Jag har nu i alla fall bokat in mig på en rekommenderad kurs men sen är inte förrän i februari nästa år och här kommer alltså mina frågor…
Vad har jag att förvänta mig? Hur kan jag förbereda mig själv? Hur kan olika Tecken se ut/kännas? Hur skiljer man egentligen från inbillning och ett Tecken? Hur känns det i kroppen när man får kontakt med någon? Hur vet nan egentligen om man är medial? Är jag knäpp? ;)
Har också börjat se auror mer och mer efter att jag blrjat meditera då och då. Hur utvecklar jag det?
Supertankern för alla svar jag kan få! Är också väldigt glad om du orkat läsa ända ner hit… ;)
In i bilden.
Skriver från iphonen och den gillar att ändra mina ord lite här och var.. ;)
*gärningsman = händelsen
*supertankern = supertacksam
*störas = största
Det är nog till individen hur den uppfattat allt här i livet.
Men att gå på kurser och cirklar rekomenderar jag, om man förstår mer blir man tryggare. Inte så att man blir av med händelser av övernaturlig art, utan man förstår bättre och kan möta sådant med mindre rädsla, för man är alltid rädd för det man inte förstår.

Åh vad jag känner igen mig i alla dina frågeställningar!! Och ju mer man läser på/är med om desto mer vill man veta och desto mer och mer frågor.. precis som du har jag ett stort intresse för det övernaturliga och är nästan pinsamt nyfiken på allt 
Jag har oxå sedan barnsben trott att det finns nåt mer och vart fullt övertygad om att det är så. Nu är jag betydligt mer eftertänksam och försöker alltid hitta rimliga logiska förklaringar till alla "knepiga" saker jag upplevt, kanske en del i utvecklingen?
Jag gick en helgkurs i medial utvecklig och fick svar på mycket men som sagt, lika många nya frågor dyker upp 
Prata med likasinnade, skriv här, läs böcker, kolla olika tvprogram mm. Spännande med kursen du ska gå =) Lycka till!
# 0 Att du hittat hit är ju ett bra steg tycker jag. När jag påbörjade min mediala utveckling ( har varit medial sedan jag var barn) för två år sedan så var det just här på ÖN. Genom att samtala med andra likasinnade får man en del svar och andra svar finner man själv genom sin resa på vägen.
Läs lite av de artiklar som finns här, kika in på grannsajten Medialt som också har en massa information och sen är det ju bara att ställa de frågor man har så svarar vi efter bästa förmåga 
Kram
Amor Vincit Omnia
Tack för alla tips! Läser runt här på sidan hela dagarna nu. ;)
Kram Celina
Vill också lära mig, är också super intresserad av andra sidan…..
Någon som har tips på kurs/bok m.m?
Tuva C
Vad är det för kurs? Var?
Kram
Det beror på vart du bor i landet, sedan är det så här vissa kurser passar just den individen, så det kan hända att man måste prova olika lärare. Men det är rätt kostsamt dvs dyrt att gå kurser. Men jag tycker man kan kosta på sig, man kan må mycket bättre efter man gått några kurser. Om du skriver på hållet vart du bor, är det säkert någon som kan ge dej tipps, men det är bäst dom skickar pm, för annars kan det vara reklam.
Tack,
Malmö :)
puff :)
Jag ser helt enkelt att du har kommit långt med ditt mediala. Precis som du så såg jag människor när jag var liten som jag inte visste om att de var döda då.
Som Mads skriver så kan man få bra hjälp att stöta och blöta och lära sig härinne på ÖN…