Behöver hjälp..
Nu är det så att jag har ett problem..
Har en dotter på tre veckor som panik skriker på våran övervåning. Hon blir stel i hela kroppen när man går upp dit kvälls tid.. Vet inte hur vi ska göra.. Jag sover med henne på undervåningen nu..
Tror det är något på övervåningen..
Jag vet inte vad jag ska skriva mer..
Hoppas att någon kan hjälpa oss. det är inte roligt att vara särbo i ett hus.. Gubben sover uppe och jag på undervåningen..
MVH Jenny
// Nyfiken Jenny
Anlita ett medium för att kolla för säkerhets skull. Det skulle jag göra för att utesluta att det verkligen är något där och är det något där kanske han/hon kan rensa bort det åt er.
Sker detta varje gång, direkt när ni precis kliver upp på övervåningen? Eller är det bara ibland? Känner du eller din man själva av någonting där uppe?
Barn så små, om jag förstått detta rätt, befinner sig fortfarande i en mellanfas. De kan vara i sina kroppar samtidigt som de kan återvända till andevärlden. De ska även ha all kunskap om "den andra sidan" kvar. Det är först i 5-6 års ålder som det börjar försvinna då vi vuxna prackar på dem våra tankar.
Men ett sådant litet barn borde inte se en sådan sak som en ande i huset som något konstigt, utan som något naturligt.
Annars kan du ju tillkalla ett medium och undersöka saken. :)

det är bara på kvällen och natten som det händer.. hon blir helt stel när vi kommer upp. och får panik..
jag ska nog leta reda på ett medium..
varken jag eller min man känner något.. inte min mamma eller min äldre dotter heller. hon är 9 år.. Vi har bara bott i detta hus i 4 månader.. men min mamma har bott här i 23 år..
// Nyfiken Jenny
Ett annat förslag är att se om hon reagerar på olika platser på övervåningen. Blir det lugnt någonstans?

jag har testat vårat sovrum och min äldre dotters rum.. ska kolla med det sista rummet i morgon kväll. så får vi se.. Vill inte fresta för mycket,..
Tycker så synd om henne.. Hon kan ju inte säga vad som är fel..
// Nyfiken Jenny
Ja, det är riktigt hemskt när de låter så där hjärtskärande. Min son var en snäll bebis, men det hände ett par gånger att han gallskrek. Det var hemskt.
Hoppas det löser sig för er!

Tack snälla..
// Nyfiken Jenny
Om hon mår dåligt att vara där uppe ska du nog undvika det alla fal tills ni har kunnat kolla upp det hela om det finns något där.
Hur reagerar hon om ni åker iväg och hälsar på någon osv. Reagerar hon enbart bara på övervåningen??
Jag vet att det är mycket jobbigt när ens barn reagerar på de sättet då känner man sig maktlös.
Jag hoppas att det hela ska lösa sig!!
Styrka till er för att orka frammot.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

det är bara på våran övervåning hon reagerar..
i natt ,har hon sovit med mig nere från halv 3 till 8.. inga problem..
det är skönt att jag kom underfull med att det var övervåningen.. och inte försökte massor..
// Nyfiken Jenny

Men snälla ni. Hon behöver närhet och trygghet. Kanske inte har att göra med övervåningen eller övernaturligheter över huvud taget? Hon behöver nog ligga nära en vuxen för att slippa bli rädd om hon vaknar på netten. Oroliga familjeförhållanden känner småbebisar och småbarn av hur mycket och lätt som helst men de kan inte sätta ord på det. Prova sova med henne på övervåningen en natt för att se om problemet kvarstår? Om problemet är kvar så kan du kanske gå vidare med medium, annars är det vuxen/trygghet hon ska få tycker jag.
Krama bebis och lycka till med allt. Crowone

men du.. närhet och trygghet får hon..
har ju testat att låta henne ligga i våran säng på övervåningen och allt.. men det hjälper inte.. men nere kan hon ligga i vagnen och långt i från mig..
Tror du verkligen inte att jag ger henne närhet och trygghet,.. hmm..
// Nyfiken Jenny
Om hon är lung nere men inte uppe så tror jag att det kan ha med huset att göra.
#11 Som du skriver att nere kan hon ligga i vagnen och långt borta ifrån dig utan problem men uppe fungar inget. Jag är helt övertygad att ni ger henne närhet m.m det hon behöver så det är det inte det handlar om utan att det nog finns annat som påverkar henne och får henne att inte må bra.
Skickar styrka till er för att ni ska orka ta er vidare i detta hela.

#11 crazydream:
Nä så klart jag inte menade att du skulle vara dålig på närhet. Förlåt mig för jag skrev så knasigt,. Nu när jag läste det förstår jag hur du tänkte, förlåt förlåt förlåt…..<3
Jag syftade på din egen text:
"det är inte roligt att vara särbo i ett hus.. Gubben sover uppe och jag på undervåningen.."
Jag menade ju att även den minsta bebis känner av om allt inte är harmoni runt omkring dem. Det betyder inte att ni skulle vara sämre som föräldrra för det.
Hoppas allt löser sig för er och att bebis får sovro.
Jag lovar att hålla tummarna. =) KRAM! <3
Hej. Vissa små barn skriker och får panik, så är det bara. Det är förmodligen ett rop på hjälp i ensamheten och en vädjan till närhet.
När barnet skriker så får ni helt enkelt trösta. :)
mvh
- Starman
Jag tycker du är något vettigt på spåren.
Kanske finns det helt naturliga orsaker till att barnet är ledset? Har ni varit hos en läkare?
Kan vara bra att fundera över naturliga orsaker innan man börjar dra slutsatser om spökerier. Särskilt när det gäller späda barn.
Det kan ju faktiskt också vara så att ert barn är sjukt.
- Starman
#16 Men om Barnet är sjukt så hade det väl mått dåligt på nedervånongen med?
Nä detta tror jag är något annat!
#0 Har du prövat att ligga bredvid henne när hon ska nattas tills hon somnar?
Skriker hon direkt när ni går upp eller hon vaknar helt plötsligt o skriker?
Imed hon är så liten så förstår hon ju inte så mycket inu! Jag har svårt att tro att hon vet att det är på övervånongen som det händer saker o skriker i förväg, utan att hon känner av spänningen direkt ni kommer upp!
Aja hoppas det löser sig för er!
Det måste vara något som påverkar barnet negativt på övervåningen så det kan vara bra att prova att ta reda på vad som finns på övervåningen.
Hoppas det ordnar sig snart..
En naturlig sak kan vara att det har något med strömmen att göra om ni har många elledningar t ex.
Nu har jag inte läst igenom hela tråden.. men kan det inte vara kolik? då brukar barnet bli helt stela & skrika, nästan exakt samma tider på dygnet..
Hon kanske inte vill sova där uppe ensam.. har du testat att ligga med henne på övervåningen?

Nu är det så att vi har fått hjälp med vårat problem.. och det var någon på övervåningen.. men som nu har fått hjälp att gå vidare. så nu är det frid även uppe..
// Nyfiken Jenny
Åh vad skönt att höra.
Bra att ni fått hjälp. Vet du vem det var som var hos er?

ja lite.. jag ville inte veta så mycket.. Det var en tant som hade bott i detta hus.. och hon ville gå vidare.. men behövde hjälp.. så därför försökte hon med min lilla flicka.. för att få uppmärksamhet.. Det var så han förklarade som hjälpte oss..
// Nyfiken Jenny
Jättebra att ni har fått hjälp!!
Så skönt att ni fått hjälp, jag känner ändå att du i alla fall funderar på något, stämmer det?