Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 6990 ggr
Pomperipossa
4

Rysningar??

Dagarna igenom, hela tiden får jag rysningar. Alltså inte så att det är just obehagligt som när det drar kallt, men känner hur det går som vågor och man får "tuppskinn". Varför? Nån som vet?

Elisabeth-J
0

Det är energier du känner av, kan vara någon från andevärlden som söker din uppmärksamhet.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Pomperipossa
0

Men jag tycker jag skärmar av ganska duktigt… Hrm… Måste undersökas.Glad

mosterMimmi
0

Jag har fått lära mig att rysningar är bekräftelse från andevärlden. Ryser du när du tänker eller säger en sak så är det verkligen sant enligt andevärlden!

Så rys på!Skrattande

Pomperipossa
0

#3 Tack för det.. Men det är lite jobbigt när det är hela tiden. Alltså det är inte så att det är lungt en timme eller så utan det är precis som vågsvall mot en strand. Tänkte vänta tills lillan somnat så jag får vara ostörd.

Igår vet jag inte vad jag såg. Låg på soffan, och var halvdåsig. Hunden stod och tittade ut i hallen när jag ser "nåt" vitt, ca30-40cm högt som viker av mot ytterdörren. Hann aldrig se framifrån utan det var bara en del av "baksidan". Min första tanke var att det var lillan, men hon satt i fåtöljen bredvid mig…??

Elisabeth-J
0

#4 Du kanske har en del aktiviteter hemma? då är det kanske de du känner av och ser.

När min äldsta son var 4 år såg jag en vit skepnad i min hall varje kväll. I hallen fanns en man som sonen såg väldigt tydligt och han beskrev hur mannen såg ut, han var otrevlig för han skrämde alla barn som kom hem till oss. Sonen såg honom tydligt och jag såg honom som en vit skepnad. Andevärlden kan visa sig för oss på olika sätt.

Elisabeth 

Pomperipossa
0

#5 Jo men jag har aldrig varit med om små vita skepnader förut. De brukar vara mer naturliga, se mer mänskliga ut… Jag brukar ha en väldans aktivitet här hemma men det har varit ganska lugnt ett tag ( förutom att en plasttallrik och en snusdosa försvann på 2 minuter, då höll jag på att bli knäpp)Glad

Elisabeth-J
0

#6 Andevärlden visar sig som jag skrev på olika sätt och det kan också bero på vem det är. En del är inte så starka i sina energier så att de kan materialisera sig lika starkt så att du får se en mänsklig gestalt.

Elisabeth 

kath
1

Hej Pomperipossa..  Skrattande

Dessa rysningar som går i vågor fick jag den första gången som jag mediterade (nyligen) Fick samma förklaring av Elisabeth som du nu… att det är energier.. Dessa rysningar har jag nu börjat känna även utan Meditation.. en härlig känsla nu när jag vet vad det är, upplevde det nu precis när jag skrev här..

Oskyldig

Tiia
0

Tänkte på att ofta spökar det  i hallen,hos min syster och i många tv-program är det oftast i hallen man sett aktivitet

Jag har själv också sett saker i ögonvrån i hallen

Tiia
0

Jag ryser också,men bara i benen,det är bara ett ben åt gången och bara under knät eller över knätFörvånad

Pomperipossa
0

Jag har tyvärr inte kunnat få en lugn stund idag så jag kunnat satt mig ner och tagit det lite lugnt. Full fart på ungarna. Rysningarna går från nacken ner till fotknölarna, alltså hela vägen, och ut i armarna. Brukar inte meditera men är väldigt mottaglig för energier.

I hallen är ett av de ställen jag brukat sett "tanten". I regel så står hon och tittar på en när man går upp på övervåningen. Detta var förr i tiden ett tvåfamiljshus så hon tror nog vi flyttat in. Känns inte som att hon vill nåt speciellt

helenaK
0

det är ju i min hall det håller på….jag har ju tydligen två gamla gubbar där som tjaffsar om mina skor och hur dom ska stå….om man ställer sig vid min skohylla så känns det precis som en virvel där..svårt att förklara.Min kompis var här och skulle hämta mig och när hon skulle ta på sig skorna så fick hon så fruktansvärt ont i levern….så hon måste ut..hon kunde inte andas sa hon…min man dog i levercancer och det har jag inte talat om för henne att det var i levern…

Pomperipossa
0

#12 Wow…. Det måste ju ha varit det som din kompis kände…. Det är otroligt vad man får vara med om ibland. Man undrar hur det överhuvudtaget kan finnas dom som tvivlar..

helenaK
0

jamen jag gnällde lite på han..det var väl onödigt att hon skulle få så där ont..Glad jag kommer aldrig hem till dig så länge du har det så där i din hall…sa hon

Fdtr
0

Om de inte får bekräftelse så tar de ibland i ännu mer. Säg det helt enkelt högt -Nu känner jag att det gör ont här och här så var snäll och ta bort det nu.

Det är något jag ibland tycker är konstigt när man ser program på tv. De känner av värk/hur personen gått över och det blir ibland så starkt så de måste sätta sig men de säger inte -Det räcker nu, ta bort det. Nu menar jag inte bara svenska medier utan även utländska program jag tittat på.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Elisabeth-J
0

#15 De kanske inte säger det högt men kanske telepatiskt? Jag vet hur det är när man står framför en kamera, allt pratar man inte högt om då. Vissa saker kan ju skrämma men om det är så så kan de ju istället förklara tycker man ju. Men det är klart, man förklarar mycket både framför och bakom kameran och allt kommer ju inte med, det klipps ju för att passa tidsmässigt med programmen.

Elisabeth 

Fdtr
0

Det är ju möjligt att tv-producenter ser det som underhållningsprogram men jag tror att det väcker stor nyfikenhet ute i stugorna (eller väcker en latent nyfikenhet) och många kanske själva vill prova och öppnar upp för mycket utan att ha någon kunskap alls. De ser tv-programmen som "lärobok" och tänker inte så mycket på konsekvenser.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Elisabeth-J
0

#17 Jag har inte upplevt att människor ser det som "lärobok" utan de flesta som är intresserade kontaktar redaktionen och oss för att få hjälp att lära sig. Men det skulle behövas ett program där man pratar mer om det här bara och där man kan berätta och förklara mer utförligt vad det innebär o.s.v. Men visst finns det en del som vill lära sig fort och öppnar upp för snabbt och gör saker på fel sätt, men det har alltid funnits. Men idag är det mer upplyst så det är fler som nu vågar att prata om det och söka hjälp. Tidigare vågade man ju knappt prata om det och det är så till en del fortfarande. Tack vare tv-programmen så vågar människor idag att öppna sig och förstå att dem inte är ensamma om det här och de söker de svar eller hjälp dem behöver. Det är mina erfarenheter av hur det ser ut idag.

Elisabeth 

cranello
0

Intressant, jag måste bara fråga då… Jag håller på med att be om hjälp o råd ibland till Gud el mina vägledare.. när jag lägger kort o ber om gudomlig vägledning… o när jag ber om det så oftast får jag en slags rysning som jag tolkar som "ja mitt barn jag är med dig…" Det känns gott o bekräftande i alla fall..Vad svarar ni på det? Vad säger Elisabeth? Mvh Susanne W

Elisabeth-J
0

#19 Det är precis det du beskriver. En bekräftelse på att dem är med dig.

Elisabeth 

Thinka
0

Vilken tur att jag kom in på den här sidan, det här med rysningar händer titt som tätt och nu förstår jag ju vad det är. Efter mitt första inlägg för en liten stud sedan. Skulle jag gå ut på trappen för att röka och då kom det igen både varm och kall samtidigtoch gåshud om ni förstår vad jag menar. Jag är inge duktig på sånt här. Bara skönt att inte "tolkas" som knäpp.