Min historia
Jag tänkte berätta om min historia när jag blev hemsökt, när jag bodde hemma hos min mamma och styv far på landet. När allting började så trodde jag att det var logiska saker som hände men jag hade även börjat få konstiga rysningar i nacken som jag inte hade haft innan..
Mamma och min styv far bor fortfarande kvar men jag flyttade där ifrån för ca ett år sedan. Huset är gamalt men nyrenoverat. Alla dörrar som är i huset är väldigt tröga att stänga men får luta sig emot dörren och knuffa till dom ordentligt!!
Det hela började med att när jag vaknade på morgorna så var min sovrums dörr öppen ca 2-3 cm (som ni ser på bilden nedan, så det röda rummet är mitt sovrum och det turkosa är finhallen). Min styvfar åkte till jobbet tidigt så jag trodde att det var vindpust ifrån ytterdörren.. Ibland kunde jag vakna av att min sterio var igång med samma låt, om och om igen.. Men yrvaken som jag var om nätterna så stängde jag av den, utan att reflektera över det.
Det gröna rummet som är på bilden, heter faktiskt gröna rummet och det var "mitt" tvrum, när jag låg i shaslongen (stavning?), så kände jag mig alltid iaktagen, fick rysningar, fick för mig att det satt ngt i stolen brevid mig, ngn stod i fönstret ovanför tvn osv. Det vita rummet är TV/kök och den dörren är även jätte trög att stängas men den började så småningom knarra och dörren gled sakta upp..
Tillslut kunde jag inte vara i gröna rummet för då hade jag förstått att där var något som pågick och det var väldigt intensivt!
Det gråa rummet är badrummet och där är en liten pytteliten hall utanför som leder till en garderob (mörk blå) och stallhallen (brun), tvättstugan (vit)
Utanför badrummet så knarrar golvet fruktansvärt mycket, och när man stod i badrummet så hörde man hur golvet knarrade till. Då brukade jag alltid öppna dörren och sticka ut huvudet och ropa på mamma. Men jag fick aldrig något svar..
Sen när mamma väl kom hem, så var jag väldigt sur. Varför hade hon inte sagt hej när hon kom hem?!
Men varken min mamma eller styvfar hade varit hemma..
Tiden gick och det hade lugnat ner sig bra.. tills en kväll/natt.
Eftersom det hade hänt så mycket så sov jag inte bra, vaknade för det minsta lilla ljud.
Jag hör hur min sovrums dörr, knarrar till och sakta glider upp… Kände hur hela min kropp frös till is och kände hur hjärtat började bulta snabbare och snabbare. NÅGON satte sig på min sängkant, kände det hur tydligt som hellst! Det blev att man började "rulla" över mot rygg och hur någon drar en hand, sakta över mitt hår.. Det var som att få en elektrisk stöt igenom kroppen. I det ögonblicket, trodde jag att jag hade blivit knäpp. Detta är inte verkligt, jag bara drömmer! Jag bet mig själv i tummen så att det började blöda, det var knappast en dröm.. Jag vågar inte röra mig, ropa på mamma eller kolla på min väckarklocka. Jag låg i samma obekväma ställning hela natten tills klockan ringde.
I nästan en vecka gick jag rundor som en zombie, sov inte eller åt. Tillslut fick jag berätta för mamma och jag bad henne faktiskt att lägga in mig på psyket!
Mamma frågade om hon skulle sova inne hos mig (hade dubbelsäng), men jag tyckte "äääääh, jag e ju faktiskt 19 år. Jag e väl ingen barnrumpa HUMPF"
Hela jag var ett stort kaos! Jag vågade inte att vara ensam hemma, tvingade min stackars pojkvän att sova hos mig osv.. Det slutade med att jag bytade rum (röd till rosa, det rosa var min systers gamla rum men hon hade flyttat hemifrån för ett tag sen då)
När jag skulle sova, så lyssnade jag på CD bok, för att inte höra något eller ligga och fundera på spökerierna.
En natt, när min kille sov över.
Mitt i natten, så springer han över mig i sängen och tänder taklampan & börjar gråta.. Någon hade tagit på hans ben..
Dagen därefter satt vi inne på mitt rum i sängen och spelade kort. Jag hade alltid mina rullgardiner nere, för grusvägen gick precis utanför så man kunde se lätt in.. Vi blev lite ovänner när vi spelade kort och plötsligt är det som om någon slår på fönstret så rullgardinen fladdrar till. Vi springer ut skrikandes ut rummet och slänger oss i soffan, där mamma och min styvfar sitter.
Då fick mamma nog, och hon kontaktade en väninna till henne som tror väldigt mycket på änglar osv. Som i sin tur kände ett medium.
Dagen kom när mediumet skulle komma och jag hade fått stanna hemma ifrån skolan, för att vara med..
När mediumet kom och tog mig i handen, så sa hon direkt ; Ja, jag känner att du är mottaglig.
Sen fick hon gå en runda i huset (så som dom gör på tv)
det visade sig att ;
1: vi hade inte ett spöke utan flera!
2: Det spöket som var mest aktivt var en gammal avlägsen släkting till mig, via farmor sida och det visade sig att det var vår grannes farmor. Så hon gick mellan våran hus för att vaka över oss.. Och att den farmorn har bott i det huset som jag bodde i då.
Så, mitt gamla sov rum (röd), Var hennes gamla sovrum. Det rosa rummet, där hade hon vävstol, sina peruker osv. Det gröna rummet sov hennes man i.. Så hon gick där i mellan för att leta efter honom i andevärlden och samtidigt vakade hon över mig eftersom jag var så bekymrad över skolan och om jag skulle få jobb osv.
Vi pratade sen med våran granne och hon hade även känt att där var någon.
3: Min morfar var även där. Han dog när jag var sex år, så jag har nästan inget minne av honom. Han tyckte att jag var lat för jag tittade på tv på kvällarna. På hans tid så hade han gård med grisar, så han jobbade jämt och ständigt. men han ville bara säga Hej!
4:Vi hade en tant som gick i köket, därav det knarrade utanför badrummet.
5: Glömde att skriva innan att jag hörde ofta fotsteg utanför (grusväg + singel på gårdsplanen), det var min styvfars far, som gick för att hålla koll på gården och på bygget i maskinhallen. Han tyckte att det var för stort..
Min styvfars far har nämligen bott huset efter oss men gick bort för ca 2-3 år sen.
Mediumet berättade att den avlägsna släktingen, märkte att jag blev rädd men det var verkligen inte meningen att skrämma upp mig utan hon ville bara ha kontakt. Vi bestämde att hon får lov att vara kvar om hon själv vill men hon behöver inte skrämma skiten ur mig varje gång. Dom konstiga rysningarna, (enligt medium) var när hon kom nära mig.
Nu när jag tänker tillbaka, wow vilken upplevelse! Men i den stunden var de inte alls kul, så jag känner verkligen med andra människor som har varit med om liknande.
Och, jag kan fortfarande idag. När jag bor i lägenheten, få dom rysningarna..
Oj, vad långt det blev