Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 6456 ggr
[RussinsMusli]
0

Tanten Greta?

Hej.
Jag har kikat in här under en längre tid men inte vågat skriva det här inlägget. Varför vet jag inte. Kanske är rädd för vad någon kommer skriva? Jag vet inte heller vad jag förväntar mig för svar..

Iallafall, i november 2004 flyttade min syster, min mamma och jag från Norge till lägenheten vi bor i nu. Första dagen vi var här var det oerhört kallt och det kändes på något sätt "oroligt" eller vad man ska säga. Alla 3 kände det här. Däremot lugnade det ner sig efter någon vecka. Men det började hända olika saker. Oförklarliga saker. 
En gång när jag och min syster var ensamma hemma, mitt på dagen, så började kranen rinna. Någon måste ha satt på den, och vi var ensamma.  Vi har alltid känt en slags närvaro här. Ingen elak eller som om hon, som vi tror det är, vill oss något ont. Hon kommer "närmare" och verkar finnas här mer "intensivt" när någon mår dåligt. 
Att vi tror det är en hon kommer av att innan vi flyttade in bodde det en tant här, vid namn Greta. Hon vart dålig, men ville inte flytta till hem och dog i lägenheten av hjärtinfarkt. Hon hade bott här i 23 år och enligt grannar älskade hon den här lägenheten. Hon pysslade om den väl och inredde den fint.
Tillbaka till det jag ville komma till, det har hänt mycket här. Speciellt i min mammas rum. Jag känner mig aldrig ensam där, även fast jag är ensam i hela lägenheten. För att testa mig själv (är psykisktsjuk med bla vanföreställningar, men eftersom alla har känt det här så kan det inte bero på det) så la jag mig i hennes säng och tog med mina råttor in. Jag har hört att djur reagerar mer på andar. Råttorna vart oroliga, gick omkring och tittade runt. Det var inte pga den plötsliga flytten, det är jag säker på. Den ena lugnade ner sig och drog upp hakan och knastrade, som hon gör när någon klappar henne.. Valpen vi hade hemma ett tag höll sig också borta från mammas rum, ställde sig ibland och skällde in mot hennes rum och såna saker.. 
Både jag och mamma har känt att någon har satt sig i sängen när vi sover. Det sjunker ner, blir en tyngd och en lätt känning av någon som rör en vid benet. Min syster flyttade tillbaka till Norge 2006 av olika anledningar men bla pga detta.
Än en gång när jag var ensam så hörde jag ett litet dunk i badrummet. Som om något ramlade ner i badkaret. Mycket riktigt såg jag när jag skulle på toa senare, tvålen som stod på handfatet låg i badkaret. Detta är omöjlig då handfatet står snett framför badkaret med ett mellanrum.
Lampan i hallen har också tänds när ingen varit vaken förutom jag, min mamma låg och snarkade och det är en gammaldags lampa med en knapp man måste trycka in för att den ska tändas. Också omöjligt.
Eller tex. när jag var vaken sent och mamma hade lagt sig, stod jag i köket och gjorde en macka hörde jag en låg kvinnoröst sa "borde inte du sova nu?" och jag svarade "jo, men jag kan inte.." men insåg att ingen var där. Mamma sov tungt, snarkade än en gång, ingen var alltså där.
Skuggor är vanligt här. Oförklarliga skuggor av en vad jag kan se kvinnokropp, som går på väggen sammtidigt som man ibland kan höra fotsteg från någon som inte går på golvet. Jag kan också se när jag släcker lampan en människa som står där. Jag ser det, men jag ser inte tydliga ansiktsdetaljer eller kroppsformer, men jag vet att det är en människa. En natt vaknade jag upp av en mardröm och såg att en soldat, i uniform och med gevär stod framför mig. Jag vart livrädd och skrek, han backade lite och försvann när mamma tände lampan. Drömmen förövrigt handlade om min morbror och allt han gjort mot mig, och han har ingen koppling till militären.

Jag kommer inte på mer att skriva, och känns som att texten vart lite för lång. Jag vet inte vad jag vill ha för respons på det här heller, kanske någon som tror mig och inte tror jag är allmänt sjuk i huvudet kanske? Jag vet inte.

En fråga har jag iallafall. Hur gör man så allt det här försvinner?

[mia-38]
0

Hej på dej.

Jag tror på dej och tror inte alls att du är sjuk i huvudet..*L*
Men man tror ju det när allt börjar. Jag vet själv hur många gånger jag ställde den frågan till mej själv..

Men man känner med sin känsla. Du ska gå på den.
Känner du att du har tanten där så är det säkert så. Och så med alla grejer som händer.
Djuren känner av mycket mer än vi…så dina råttor såg säkert tanten.

Om du vill ha bort henne så kontakta ett medium som kan hjälpa er med att få över tanten till rätt sida.

Kram

[RussinsMusli]
0

okeej tack. känns jobbigt att vara om allt, hehe..