GUD i Universum!
intressant ändå, det där. Medvetande i hjärnan, medvetande i universum.
Guds himlarike i varje stund, plats och andetag. Guds kraft i varje livsgnista.
Måste nog säga att gud är en påhittad man av någon påhittig person som upptäckte att människor tycker om att ha en axel att luta sig mot när saker känns svårt. Jag tror inte på gud jag tror att han är påhittad.
Får frågan rätt ofta. "Är du kristen, tror du på gud?" Jag vet inte är väl det jag har att säga. Ändå är jag egentligen inte agnostiker eller ateist. Jag tror på universum. Jag tror på en högre makt som är större än oss. Men jag tror inte att gud är en gubbe uppe bland molnen som står i receptionen när vi checkar in till andra sidan. ;) Jag tror snarare att vi har ett antal vägledare och skyddsänglar från andra sidan som är med oss.
Ingen av oss kan väl egentligen säga om gud finns. Förutom de som haft nära döden upplevelser kanske? I don't know just med tanke på att jag inte är död. :D
Det läskiga är att såna här frågor kan man fortsätta med huuur länge som helst utan att komma fram till något bra svar. Man blir ju bara knäpp! ;)
Men Gud=Universum, Universum=Gud låter väl rätt okej, eller? ;P
man kan ju se gud som en forskare som experimenterar med labråttor också, vill han väl?