Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 6770 ggr
emy87
0

Mord!

Det har skett ett mord nydligen, jag kände offret.

Jag har en bild på den som är misstänkt. det finns många teorier..

Får, kan jag be er om hjälp här? ni kanske ser nått som ingen annan vet.. (medium).. för tillfället står utredningen stilla det finna inga direkta bevis..

mejla mig om du är ett seriöst medium & känner att du kan hjälpa..

[mia-38]
0

Det är säkert ok om nån vill hjälpa dej…Men tänkt på att inte visa kortet på den som du misstänker är skyldig. För så länge som inget är bevisat så är denne oskyldig. Och då är det inte rätt att hänga ut den personen.

Kram

emy87
0

Han är redan ganska uthängd över nätet, det finns bilder på honom överallt…

[mia-38]
0

Det tycker inte jag är rätt då det tydligen inte bevisats att det är han som gjort det. Tänk om det inte är han….då har han blivit utpekad för något som han inte gjort.

emy87
0

Men då borde väl den som läser av känna det isåfall? det är ju lite det jag är ute efter.. Det är ju faktiskt en person som blivit mördad & det finns många frågor utan svar..

[mia-38]
0

Går det att läsa av utan kort? Eller vad ska de läsa av?
Man måste ha tillåtelse av den som är på kortet att den vill bli avläst.

Jag kanske är tråkig men så är det. Känns inte rätt att be någon läsa av ett kort på nån som inte godkänt det och sedan kanske blir oskyldigt anklagad.

Tror nog att polisen och kriminalarna kan ta hand om detta.

Jag skriver inte detta för att vara elak….Utan i bästa välmening.

[asamaria]
0

Ur ett andligt perspektiv så sker ingenting utan ett syfte. Om det är meningen att brottet ska redas upp så gör det det. Om inte så är det så. Vårt ego tycker att saker och ting ska vara på ett vis eftersom vi är uppfostrade att se det så, men ur ett andligt perspektiv sker det som ska ske och det är ingenting vi kan göra ett dugg åt. Har svårt att tänka mig att någon som är seriös vill åta sig att se det du vill. Det får helt enkelt framtiden utvisa. Det svåra i tillvaron är att enbart betrakta det som sker utan värderingar.

Kram

emy87
0

Ja fast alla har inte samma väderingar kring ödet som du har & jag tror att man kan förändra & hjälpa till.

Jag kan länka till en annan sida där det finns bilder på honom, allt finns ju ute på nätet.. vare sig man vill eller inte, det finns väl inga regler på vad man får tycka & tro..

[asamaria]
0

Nej det vet jag att det finns olika värderingar. Det är just värderingar som ställer till problem. Det som sker det sker.

[mia-38]
0

#7 Klart alla får ha sina värderingar och tycka vad man vill.
Men i detta fallet är det nog svårt att få fram något specifikt.

Det finns inga regler på vad man får tycka och tro, nej.
Du får tycka det du vill om detta.

Men det är ju inte säkert att du kommer att få den hjälp du vill ha i denna frågan.

Länka du men på denna sajten lägger vi inte upp bilder på andra fär att få de misstänka för ett mord som de inte ens kanske har begått.
Alla är oskyldiga tills motsatsen har bevisats.

nagithas
0

Nyfiken men handlar det om Eva?

Stellster
0

Emy87… Jag vill inte lägga mig i med tanke på att det är en sådan personlig fråga, men jag tänker göra det ändå. Och självfallet utan att försöka motbevisa dig på något sätt, anklaga, eller något liknande.

Jag förstår att du går igenom en djup sorg nu. och utan att låta som någon slags psykolog så tror jag att du så gärna vill veta vem mördaren är (självklart) att du använder alla sätt att nå fram till svaret. Jag tror att du gör det på fel sätt. Smo någon anna redan sagt så visar framtiden allt. Du kanske inte har samma värderingar som mig eller andra här, alla tänker på olika sätt MEN du är i ett andligt forum. Missbruka aldrig någon annans förmåga för att få fram saker för "egen vinning" på det sättet. MISSFÖRSTÅ MIG RÄTT! Återigen, jag vill inte vara elak på något sätt, det är det sista jag vill. Men det du bär på nu är mycket frustation och ilska för din vän, vilket är förståligt. Men tiden kommer att visa. Och den här killen som har blivit uthängd… Ja, det kan vara han. Men det skulle kunna vara personen du minst anar också. De andra må redan ha hängt ut honom, men fortsätt inte på det spåret själv. För du vet faktiskt inte.

Här spelar egot in något extremt. Inte att du är egosistisk. det är skillnad. Mem vårt ego tar ofta över. Du vill så gärna få veta vem mördaren är så att du kan få ro på ett sätt. Men det jag är rädd för är att andra åtgärder tas. Inte kanske av dig men av andra vänner. En mördare ska sitta sitt straff men alla är människor.

Blev ett långt inlägg! Och jag är rätt säker på att du är en väldigt brstämd person och antagligen inte kommer att vilja ta in allt med tanke på situationen. Men läs igenom det som sagts av alla och tänkt igenom nu.

Stellster
0

Kom ihåg att du måste vara ödmjuk. Om du verkligen vill få reda på vem mördaren är, gå till ett medium. Men om egot tar över och du vill ta reda på det för att ge igen på något sätt eller vill ta ut all din frustation på den här människan, kommer du inte få några svar.

Om du istället vill ta reda på sanningen för din väns skull och för att få ro, är det en annan sak. Så fundera på vilka av dessa två det är. Det gör stor skillnad.

JonasDuregard
0

#6 Du menar att även mordet tjänat ett andligt syfte? Att försöka förhindra framtida mord är lönlöst? Den sortens fatalism du förspråkar leder bara till apati.

#0 Hur hjälper det om du får ett svar från ett medium? Oavsett om mediumet svarar ja, nej eller kanske så kommer du väl tvivla på riktigheten i svaret? Om du går till flera medier och alla svarar samma så kanske du känner dig säkrare, men det kan bli en dyr historia (och det finns en uppenbar risk att de ger olika svar).

/J

emy87
0

Nej du missförstår isfåfall, det är inte för mitt eget vinnande, jag kände personen men det var ingen "vän" det var mer som en "lärare" eller någon som alla i staden visste om.

Jag tycker bara det är hemskt det som hände & det finns så många teorier kring mordet så jag blivit nyfiken. & för hennes familj & alla som höll av henne så kanske det kan hjälpa med lite nya ledtrådar.. om man får en ledtråd av ett medium så kan man ju alltid kolla upp det OM man kan..

Poliser kan inte lösa allting.. det funkar inte så.. & jag ser inga fel i att försöka hjälpa.

#13, ja men dom kanske säger saker som man inte tittat på förut & som man kan titta över en extra gång.. Man söker alltid svar, men man vet väl aldrig om svaret alltid är det rätta.. de kan man aldrig veta..

Stellster
0

Jonas, man går för det första inte till ett medium om man inte tror på att man kan få hjälp. Och hur man vet om svaret är riktigt eller inte, ja det vet man väl inte. Där kommer magkänslan in. Om man ska anlaysera på det sättet kan man aldrig lita på någon och aldrig veta vilket svar som verkligen är riktiga. Man ska inte behöva gå till ett flertal medium för att "jämföra" svaren. I så fall är det bättre att låta andevärlden vara och gå på polisens fakta.

Det svaret du gav #6 tänker jag inte lägga mig i. Ja, det är ett forum, men alla har fortfarande olika meningar och det är inte rätt att göra påhopp. Men det är bara vad jag tycker.