Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 5066 ggr
izabella3
0

Vad är skillnaden?

På ande, spöke, skyddsguide, ängel  m.f?

Är det inte samma sak/benämning på en själ som gått vidare men som ibland besöker oss?

Kram på ER!

yamher
0

spöke kallar vi den som inte kommer vidare från dimensionen jämte vår här på jorden, andar kallas ibland de som är från andra sidan men som kommer och hälsar på fast båda två är mänskliga själar.

Guide är den som ska lära dig saker, exp om du e medial att utveckla dig och behärska dina gåvor om du e öppen för det.Men det finns andra typer av guider.

Skyddsängel är oftast en mänsklig själ som får en ängels status för den tid som den person som de ska följa lever eller tills de blir utbytta. Du kan ha en eller flera. Om personen har ett liv som gör dem utsatta, ja, att de har gått igenom svåra saker kan de under en tid eller genom resten av livet få en ängel som skyddsängel. Ju attraktivare du är, dvs de finns mediala på vår jord som har många och medfödda gåvor som behöver otroligt starkt skydd, får ärkeänglar från de föds och genom hela livet. Det handlar inte om värde utan om hur stort behov av skydd just du är.

Änglar är en egen "art" där uppe, liksom ärkeänglar. Deras främsta  uppgifter är att skydda oss människor.

det är min erfarenhet men det kommer att finnas andra som ser det på ett anorlunda sätt. men jag hoppas att det kommer att hjälpa dig lite iaf:)

Alis volat propriis Oskyldig

Iliam
0

Hej izabella3!

Håller med yamher!

Kram

Iliam
0

Tack Helena-K för länken! Hoppas den får vara kvar:)

Kram

[mia-38]
0

#1 Helt ok…den får vara kvar…:-)

izabella3
0

Tusen tack för era svar!

Är nyfiken.

Så hur bli man en ängel då?

Spöke/andar är alltså själar (som varit männiksor) och som gått över till andra sidan?

Tack för att ni tar er tid!

yamher
0

mig vetligen kan du inte bli en ängel, de e en art för sig, o vi e mänskliga själar men jag vet att andra hävdar det

Alis volat propriis Oskyldig

izabella3
0

Någon mer som har lust att dela med sig .)