Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 6910 ggr
LinaIsabell
0

Underliga meditationsupplevelser

Jag och min kompis mediterade med hjälp utav Hasse Nylanders (?) vägledda medition.

Jag och min kompis blev riktigt varma. Det kändes som att jag nästan brann, och min kompis började svettas. 

Det gick ändå bra under hela tiden han pratade, men när man själv skulle meditera i tystnad medan man tänker att man möter en person i en oas i en park, så gick det dåligt. Både jag och min kompis tappade fokusen totalt.

Min kompis pendlade mellan att frysa och svettas, och kände sig rastlös och var tvungen att öppna ögonen. Hon blev väldigt illamående, och vi båda började frysa som tusan.

Jag blev bara kallare och kallare och till slut såg jag mig själv mitt i en snöstorm och jag frös så mycket att jag darrade och hackade tänder. Hade gåshud över hela kroppen. Är det normalt?  Vad beror det på? Ska det verkligen gå till så?

Eriadn
0

det var värst. Fråga Hasse

[Tussilull]
0

Bra fråga, har mediderat många gånger och aldrig varit med om något som du beskriver. Det lät riktigt otäckt.

Min enda tanke är att jag har fått lärt mig att om man får påhälsning från andevärlden eller att någon finns kvar. Så är "själen" eller känslan varm när det är någon som gått över redan och kall om den är jordbunden. Om det kan ha nåt med sånt och göra kanske?

Eller om ni lyckades få igång kroppens egna mekanismer på ett mer uttalat sätt, knepigt.

LinaIsabell
0

Någon annan som vet eller varit med om detta?

Stellster
0

Det jag kan tänka mig är att du och din vän påverkade varandra. Jag kan ha det problemet ibland att jag inte "stänger" mig ordentligt. Med andra ord drar jag på mig andras känslor utan att alltid veta om det. det är något jag måste öva mer på.

jag kan tänka mig att någon började känna sig varm och den andra liksom hakade på. Med andra ord är någon av er extremt mottaglig, eller så är båda det! Det kanske också vara en själ/ande/spöke (vad man nu föredrar) som var närvarande och ni båda kände av.

Kom ihåg att när det gäller Meditation kan vad som helst hända. Men det ska självfallet inte vara obehagligt! Man är i ett helt annat sinnesstånd och i en helt annan värld. jag blir oftas väldigt yr när jag mediterar vilket ibland kan leda till illamående pga att det snurrar så mycket. Men det är pga alla energier och går över snabbt. Samma sak med att ni först var varma och sen kalla. Energier!

Hoppas det har varit tll någon hjälp. Var inte rädda för att meditera igen! Bli inte rädda och bara avsluta, efter snöstormen kanske det kommer viktig info som gör någon klokare. :)

eggebanroth
0

Meditation är, om det utförs riktigt, som nattlig drömm. Olika  fenomen  sker , utan vår medvetna kontroll. Man har gjort mätningar på det området som styrker påstoendet.

När man vägleder en person är man mottaglig precis som i drömmen…

Mottaglig för olika vibrationer, för allt vibrer o är i rörelse.

Man tillåter med andra ord "ledaren"  styra det undermedvetna, som lättats sker i meditativ tillstånd.

Allt det du beskriver kommer inifrån er själva. Med er tillåtelse, observera det medvetna vet inte om det.

Precis som i drömmen får du titta på o tolka den signalen vad det nu kan betyda. Om det är symbolspråk eller annat.

Egge