Meditationsrum
Hej o god söndag på er….vill ha lite hjälp från er…..det är så att jag håller på att söka större lägenhet…….så ett lite rum kommer blir mitt eget Meditationsrum….nu undra jag villken färg på tapeterna o villka färger ska jag har detta rumm….ska jag ha en skönt säng eller en skön fåtölj..eller båda….jag kommer att ha mycket levade ljus…men jag vill ha en skön o harmonisk atsmofär där…vill att ljusen ska göra sig fin o härlig reflex på tapeterna….sen glas-skålar en flytande blommor i….härliga färgade skålar o ljus-stakar……själv känner jag för en härlig färg av rött…..den känns bra……men är även nyfiken på andra färger……..grön är ju min färg annars….men känns inte bra i sådant rum…..men lila då….det är mest tapet o ljus effekten som jag är mest intressad av….men tar så klart imot alla tips….ett tips här o ett där..kan bli ett jätte myssigt harmoniskte rum…tack på för hand…
Hej drutten53, tycker du kan möblerar ditt rum med en soffsäng som du både kan ligga i och sitta i, kanske lavendelblå färg på väggarna. och inte minst massor av STORA HÄRLIGA KUDDAR som du kan ha mysig i. Gillar din idé med massor av levande ljus, kanske stående på glasskivor som reflekterar ljuslågan.
Lycka till med ditt meditationsrum/Roger 

jag har köpt en shässlong (kanske felstavat) på Ikea som är jettehärlig att ligga i.

Jag håller på och inreder ett meditationsrum. Tapeterna valde jag i lila färg som bilden visar. Möblerna har jag inte fått hem än men det blir 2 resårmadrasser med många kuddar i och mjuka plädar, då har jag dem som gästsängar också. Sedan blir det 2 fåtöljer och 2 bord i rummet. En lampa som är i glas och formad som en stjärna målas med glasfärg i olika färger. En stor mjuk matta i 3 olika lila nyanser. Det blir mycket ljusstakar på väggarna, fönstren, borden och hyllorna. Lägger ut bilder på rummet när allt är klart, vore kul om ni andra också gör det med era meditationsrum-eller plats. Då kan vi dela med oss av ideer och inspiration. :-)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

hej elisabeth…kul att du oxå håller på med ditt rum..ser att du har lila tapeter..var inne på detoxå..men stannar vid min första tanke..RÖD..en röd färg som det strålar rött ur..kul om man har olika färger..så lila blir din….härliga månar det var oxå….ska bli kul att fixa rummet bara jag hittar snart en lya..längta så..kram

Tänk om man kunde ha ett eget meditationsrum…..
Drutten, det är ju inne med schäslonger nu, har du IKEA-katalogen ser du en på sid 7, har sett finare men den är säkert skön att sitta-ligga 1.

#5 Ja visst är det roligt?! Kul sen att se våra resultat 
Elisabeth

Jag har varit inne på tanken om ett eget meditationsrum men det får väl vänta till den dagen vi har köpt hus.
Just nu finns det inget utrymme kvar då vi bor 4 pers i en tre rummare :o/
Jag velar mellan en djup röd färg tror jag…alternativt en mörkare lila…en skön stor fotölj alt. en soffa med massor av stora härliga kuddar i mm mm :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jag köpte en sån sofia på Ikea och den är jetteskön..

#10 Vad coolt det ser ut 
Elisabeth

Oh, vad underbart med ett meditationsrum. Om jag skaffar hus i framtiden så ska jag ha ett sådant rum också. Där jag kan vara för mig själv. Lycka till med era rum. Blir spännande och se hur det kommer att se ut.