Min teori om Jesus!
Nu sticker jag nog ut som tusan å får kanske lite "skit" om de. Men.. jag skulle nog vilja veta lite om eran syn på saken om den här. Jag har alltid tänkt på de här… å nu när jag hittat en sajt med lite annorlunda tänkande … så måste jag bara fråga.
Är det någon mer än jag som tror att Jesus var en man healande krafter å att han va som vi pratar om idag… ett medium .Jag tror ju inte på gud på det vanliga sättet men har full respetk för dom som tror just de. Jag tror på universum. Ber så hemsk mycket om ursäkt om jag "trampar" någon på tårna med min fråga men jag har alltid undrat om de här… om de e fler som tror som jag.
Hejsan Lara.k, jag tror inte utan vet att Jesus var en stor healer och ett stort medium, som verkarde här på jorden för två tusen år sedan, jag är själv inte bokstavs trogen kristen utan tror som du på ett underbart Universum, med guider och änglar. Jesus gick ju här och predikade om universum (kärlekens) härlighet, sedan är det ju vi människor som har tolkat bibelns ord som vi vill. Så fortsätt att bejaka det som du tror på och känner i ditt innersta…
Kramar/Roger

Jag är inte kristen och jag tror inte att Jesus var annat än en man…. Mitt största problem ligger väl i att jag inte kan ta till mig ett dyft av Bibeln utan tycker mest är fiktion.. Det är bra att du har en åsikt om det och att du tänker..det är människans viktigaste tillgång..
Det är lättare tro på universum osv. Ångesten att avslöja sig som troende" om ifall man uttalar som Lara sa om Jesus. Tänk på att tankesättet har vi här i norden. Världen är större en så. det spelar egentligen ingen stölle roll, om man tror på det ena eler det andra. Det viktiga är att man tror på sin sak, ängel eller annat. det är endå samma sak. Har skrivit om det tidigare i fokus
h/Medium

Hej Lara.k!
Jag skulle säga ungefär som Gwydion, jag är inte kristen men att jag vet att Jesus fanns här som healer och medium. Jag har ända sedan jag var liten en stark kontakt med en guide som jag fick namnet på, namnet är Sananda. Många år senare fick jag veta att Sananda är Jesus andliga namn! Min bror som är väldigt skeptisk till det här jag jobbar med ville ha seans en dag. Hans tjej var med och jag hjälpte dem hur dem skulle göra för att själva kunna se. Brorsan ser några andar och sen säger han plötsligt till mig att han ser självaste Jesus bredvid mig! Då blev jag ju glad för det bekräftade ju ännu mer att han verkligen är den guiden Sananda.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
MÖJLIGTVIS har han funnits och då kanske han var en person som hade några slags krafter…men jag tror inte på Bibeln alls. En del låter bra men det mest är rätt hemskt, om man läser Gamla Testamentet till exempel.
Jag kan nog sätta mitt huvud på att hade det funnits internet och datorer för 2000 år sen, så hade garanterat också Jesus haft en liknande sajt som denna…
Jag har också träffat "stormästaren" själv. .så jag vet vad han "går" för… vi skulle nog ha en hel del gemensamt med honom här på sajten tror jag… Kram från Carina 
Nu hänger inte jag med detta. talar ni om det det stora egot eller vad…..
#7Vadå för ego???? Det har väl inget med nåt ego att göra för att man tycker at Jesus var en stor medial man av sin tid…Jag tror att Jesus var nog bland de minst egoistiska människor som vandrat på denna jord…Sen vad de som skrivit bibeln och vad kyrkan alltid försökt "tuta i" folk under årens lopp..Det har absolut inget med Jesus att göra…Kan tänka mig att högst 20 % är sant av det som står i bibeln..mycket är tyvärr förvrängt, just för att kyrkan skulle kunna ha "kontroll" på människorna….
Lara.K…Tycker inte att du sa behöva uräkta dig för at ha kommit till en sådan vettig insikt som du just gjort
Själv tror jag inte heller på jesus. Men hur som hellst, jag har några teorier. Antingen var han en lurendrejeare som lurade folk, han kan ha varit en man som enbart hade tur att folk vart friska när han rörde vid dom eller så va det någon (inte jesus) som hade tråkigt och satt och hittade på denna historia (typ som astrid lindgren med pippi långstrump)
Jag är inte värdig bedöma. men tycker egot styr kanska mycket det sk mediala området. Men måste rätta till att det finns säkert universella lagar ,det kan man kalla vad man vill.det är sant det är en gammal skrift, men det är endå beundransvärt hur människan kunde tänka på dem banorna redan då.
Jag håller just nu på att läsa en bok som heter "Svenskarna och deras övernaturliga upplevelser". Där är det en man som berättar om sin nära döden-upplevelse. Jag ska inte gå in i detalj, men han berättar i alla fall att när han var precis på gränsen mellan liv och död hade en gestalt uppenbarat sig och sagt ungefär såhär: "Stopp! Inte ett steg till! Du har saker kvar att göra på jorden". Mannen frågade vem gestalten var, och den hade svarat: "Jag är Jesus Kristus, men också en del av dig själv". Inte vet jag om denhär mannen bara hittar på.. Men jag tror i alla fall att Jesus har funnits. Han kanske inte har gjort allt detdär som det står i Bibeln, men jag tror inte att det är någon som bara har hittat på att han har funnits.
Skulle vilja berätta en sak som är sann. Är inte religiös . När jag är 16 år . Var helt ensam i livet, nästan utan släkt. Meningen var, lifta till skåne ifrån Stockholm. Får lift, kommer till Södertälje, föraren stannar till en mack, menar jag kunde lifta vidare därifrån, men hade varit bäst gå runt till huvudvägen. är trött men beslutsam. Istället för att gå runt den långa vägen. tar genväg via skogen istället. Går kanska långt o märker snart hur vilse jag gått. Då blir jag rädd. Stannar till djupt in i skogen, då ser jag Kristus gestalt framför mig, två lärjungar står bredvid. Jag tittar på dem, böjer mig ner o ber hastigt. Då kommer rädslan att jag ska dö. Springer med mina ägodelar en kasse med kläder o annat. Springer o springer, vågar inte titta bakåt. Till slut kommer jag till en liten förrådsbyggnad, det är redan mörkt Vågar inte stanna där, springer vidare.
Hittar slutligen en "lämplig" plats att lägga mig på rygg. är totalt slut, väskan var tung. Lade väskan under huvudet o somnade genast. Vaknar till ljudet av en bil. reser mig snabbt upp, fryser i hela mig. Det visar sig, hade sovit mitt på en grusväg. Lyfter instinktvis tummen upp, får skjuts tillbaka till Stockholm.
Händelsen berätta jag sedan första gången på en tågkupe, dem som satt sig där blev oerhörd tagna av det. Efter det blev det ingen mer uttalanden från mig om händelsen.
Har under många år undrat vad var syftet med det.