Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 4456 ggr
cissi95
0

skrämmande

jag drömmer jämt om vatten det började för ett halv år sen tror jag. men iaf jag drömmer jämt att jag är ute mitt i havet på en ö fullt med folk och det är djur med drömmen björnar,rävar m.m o hela drömmen e klar och ljus men den är ändå skrämamnde för att jag inte vet vad den handlar om. jag vill gärna ha hjälp med att tyda den skrämmer mig jävligt mycket

[Starman]
0

Om du går till en freudiansk psykolog (svårt att hitta) så kan du få vägledning att tolka din egen dröm.
Andra utan insikt i hur din hjärna fungerar kommer bara tolka din dröm utifrån sina egna erfarenheter, och det säger dig inte ett smack om varför du drömmer den drömmen.

Återkommande drömmar är vanligare i tonåren, så om några år (om du är född 1995 som din nick antyder) så går det förhoppningsvis över. :)

mvh

- Starman

[Starman]
0

Fast en klargörning också; psykoanalys är inte en fullständigt bevisat effektiv terapiform, mycket kritik har riktats mot Freud's teorier.

Ett annat sätt att få reda på vad drömmen handlar om, är ju också att anteckna den så noggrant som du minns. Då kommer du alltid ha anteckningarna att luta dig tillbaka mot, och således alltid veta vad drömmen handlade om. :)

- Starman

cissi95
0

Det som står i mitt nick så är det rätt jag försöker hitta en väg att kunna tyda mina drömmer på bästa sätt jag kan men jag vet inte hur jag ska göra lite råd? Det är så svårt att beskriva den så gott som jag kan för den kändes verklig och jag vaknade upp skrämd av drömmen jag har återkommanden drömmar om vatten och djur jag börjar bli rädd för det.

Mirjami-78
0

Jag tänker på om du har upplevt något nyligen eller tidigare som kan påverka dig som kan ha haft med vatten att göra??

Drömmar kan även ha en innebörd ut av något som kan komma att hända eller har hänt, men det gäller ju att kunna tolka dem.

Jag hoppas att någon kan hjälpa dig med det hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

cissi95
0

Min kompis tror min dröm kan betyda att min mamma försöker stoppa mig från att träffa min partner och att min partner är vattnet medans jag är fast på en ö.

Mirjami-78
0

Kan vara så. För många gånger så kan man få fram saker när man börjar tyda sina drömmar.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

cissi95
0

Jag tror min kompis har rätt för att jag får knappt träffa min partner o jag hatar det :(