Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 7873 ggr
Fayt
0

2012 - vad händer?

Nått medium som kan svara på vad som händer nästa år? Detta har ju inte bara dykt upp av ingenting, mycket som har hänt de senaste åren BEKRÄFTAR att något stort är påväg att hända - men vad?

Det som låter mest troligt är att vår nord och syd pol som byter plats… men då kommer ju vi alla o dö? Eller iallafall de flesta av oss! Åh, man börjar få rätt mycket ångest när man bara tänker på det!

[Hellion]
0

Detta har ju inte bara dykt upp av ingenting, mycket som har hänt de senaste åren BEKRÄFTAR att något stort är påväg att hända - men vad?

Vad är det som har hänt som bekräftar att något stort är på väg att hända?

Det som låter mest troligt är att vår nord och syd pol som byter plats…

Varför låter det "mest troligt"? Jag tycker det låter absurt, rent ut sagt.

"men då kommer ju vi alla o dö? Eller iallafall de flesta av oss! Åh, man börjar få rätt mycket ångest när man bara tänker på det!"

Vad är det som får dig att tro att allt det här är något annat än ren och skär vidskepelse?

Fayt
0

**Vad är det som har hänt som bekräftar att något stort är på väg att hända?

**Titta i tidning o tillbaka 10 år. Vulkanen på island, Jordbävningar, Tsunamin 2004, Skogsbränder, översvämmningar, titta bara på vårt egna väder? Speciellt nu de som har varit!

**Varför låter det "mest troligt"? Jag tycker det låter absurt, rent ut sagt.

**Fåglar dör av ingenting, hittar inte dit de ska osv.  Det har ju o göra med Jordens magnetiskastrålning som de navigerar sig med. Fiskar som dör mer än vanligtvis. Vädret har blivit extremare med åren som går… känns som allt pekar på det.

**Vad är det som får dig att tro att allt det här är något annat än ren och skär vidskepelse?

**Känns som alla bitar bara läggs på plats inför den kommande stunden… hoppas att allt bara är ren skär vidskepelse, men jag börjar starkt tvivla på det….

[Hellion]
0

"Titta i tidning o tillbaka 10 år. Vulkanen på island, Jordbävningar, Tsunamin 2004, Skogsbränder, översvämmningar, titta bara på vårt egna väder? Speciellt nu de som har varit!"

Men naturkatastrofer har väl alltid förekommit genom alla tider? Även långt innan människan dök upp. Varför skulle det bekräfta att "någonting stort" är på väg att hända?

"Fåglar dör av ingenting, hittar inte dit de ska osv."

Vilka är de här fåglarna som dör av ingenting och inte hittar dit de ska? Var kan vi läsa om dem?

"Fiskar som dör mer än vanligtvis."

Var har du hört det?

"Vädret har blivit extremare med åren som går… känns som allt pekar på det."

Global uppvärming förekommer, det är riktigt. Men att det skulle peka på att "någonting stort" är på väg att hända håller jag inte med dig om.

"hoppas att allt är ren och skär vidskepelse,"

Du kan nog vara lugn. Det är vidskepelse.

yamher
0

Det som låter mest troligt är att vår nord och syd pol som byter plats…

Varför låter det "mest troligt"? Jag tycker det låter absurt, rent ut sagt.

Det scenariet har vetenskapsmännen pratat flera år om och har hänt i jordens historia flertal gånger. Ingen absurt med det, bara fakta. Problemet blir när rörelsen slutar och vi inte längre har en rotation.

Alis volat propriis Oskyldig

[mia-38]
0

Jag tror med att något händer..men inte med vår planet..
Utan jag tror mer på nåt själsligt….Att vi alla kanske upptäcker en ny dimension….

[mia-38]
0

Hellion…Kom med dina tankar själv om 2012 istället för att bara bena upp andras inlägg och ställa en himla massa frågor om dessa.

Vad är DINA tankar om det hela?

[Hellion]
0

Vad som var absurt var att olika företeelser i naturen skulle vara Tecken på att 2012 skulle innebära "någonting sort." Ser nu att jag uttryckte mig något otydligt.

När 2012 är över kommer 2013 att ta över. Det är vad jag tror.

yamher
0

jag e inte heller direkt övertygad om jordens undergång 2012. Naturkatastrofer händer hela tiden med eller utan vår hjälp. Men visst som vår värld ser ut idag med konsumtion och tredje världen på väg upp nu med sin industri etc, tja det kan aldrig vara bra för något levande i längden, men hur det slutar och om det slutar så vet vi i alla fall inte det nu. Tvivlar på att någon forskare kan ta med allt i sina beräkningar om det en inträffar och hur det kommer att påverkar allt levande och klimatet etc.

Alis volat propriis Oskyldig

Fayt
0

Om det nu skulle vara så att polerna byter plats, så hoppas jag att det sker under en längre tid så vi människor kan anpassa oss, så det inte sker över 1 natt :P

sven-g
0

Domedags profeter har alltid funnits, inte sker det så dramatiska händelser. Jag har hunnit överleva flera av domedagar, och lär nog överleva några till.

Mirjami-78
0

Flera gånger har man ju hört att jorden ska gå under osv. m.m Men personligen tror jag inte det. Det kan vara som sagt att något händer men tror inte att det kommer hota mänskligheten och vårat liv här på jorden.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Howliten
0

Jag tror inte något särskilt kommer hända 2012, möjligtvis att vi blir bättre människor. Kanske.

Vad gäller utrotning av mänskligt liv så tror jag inte att på världsomspännande naturkatastrofer såsom polskifte mm. Däremot tror jag att naturen kommer skapa en sjukdom för att rensa ut bland oss. Det sker naturligt inom djurens värld. När det blir för många individer så kommer en utrensande sjukdom. Och vi får inte glömma att i naturens universum är vi djur lika mycket som vilka andra.

Sen till det lite ironiska, t.o.m. komiska, är att vi skapat sådana sjukdomar redan, i laboratorium, för krigsföring. Vi är de intelligentaste av djur på den här planeten och det är just den intelligensen som förmodligen blir vår undergång. Vår största tillgång blir vårt fall. Fler som känner igen det där? Titta på mänsklighetens historia, de stora imperierna faller så småningom i bitar pga av, ja just det, det som var deras största tillgångar.

Jag är glad. Är du?

[Starman]
0

Tvivlar på att någon forskare kan ta med allt i sina beräkningar om det en inträffar och hur det kommer att påverkar allt levande och klimatet etc.

Det är ju just därför som forskare samarbetar världen över, det är en gemensam strävan efter att hitta lösningar på problem. Om en forskare skulle behöva göra allt själv skulle vetenskapen inte fungera särskilt bra. ;)

Min egen teori om vad som händer 2012; människor kommer i större utsträckning vakna upp till ett högre medvetande (allt tack vare vetenskapens framsteg) och slutar hålla sig med löjliga vidskepelser, tack vare besvikelsen i att deras auktoriteter visat sig vara pengahungriga lögnare (typ Kiesha Crowther, usch vilken hemsk person).

- Starman