Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 4293 ggr
[Myy2000]
0

Min son får inte sova ifred.

Så fort jag öppnar mig det minsta lilla medialt, så vaknar min lilla ettåriga son och skriker skräckslaget. Jag kan inte ens se en film eller prata om något med andligt innehåll. Det börjar att bli lite tröttsamt eftersom jag behöver få bejaka den andliga sidan också, för att känna mig hel.

Vad i hela friden kan det bero på?

sven-g
0

Min hund reagerar på samma sätt, så dom känner nog den förändrade stämningen

[mia-38]
0

Barn och djur är känsliga så därför känner nog din son av när du öppnar dej.

JonasDuregard
0

Konfirmeringsbias?

/J

[Myy2000]
0

Tack, för era svar.Glad Jag misstänker att lillkillen har ärvt lite extra känslighet, från sin mor och far. Det kan vara det som ställer till det. Ingen av de andra ungarna har reagerat på det här viset, så det utesluter konfirmeringsbias, tycker jag.Flört

JonasDuregard
0

Ingen av de andra ungarna har reagerat på det här viset, så det utesluter konfirmeringsbias, tycker jag.

Menar du att alla barn kan förväntas bete sig likadant? Eller menar du att människor inte kan utveckla nya konfirmeringsbias, som de inte haft när deras tidigare barn varit små?

Det mer vedertagna sättet att utesluta bias är att mananstränger sig för att anteckna både positiva och negativa utfall. I det här fallet skulle det innefatta både tillfällen då barnet vaknar av sig själv och tillfällen då du 'öppnar dig' utan att barnet vaknar.

Jag förväntar mig inte att du kommer göra några kontrollerade tester direkt, men jag vill påminna om att det är bra att hålla sinnet öppet för alternativa förklaringar.

/J