Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 3901 ggr
Skolelever
0

LÄS DETTA

Hej vi är några gymnasieelever som ska ha ett arbete om spiritualism. Vi vill ha så många förargument och bevis för spiritualism som ni kan hitta. Var snäll och skriv ner dem här nedan. Vår uppgift är att argumentera för spiritualism och vill ha er hjälp.

I arbetet om spiritualism ingår följande:
- Medium
- Andar
- seans
- healing
m.m
// Vi uppskattar all hjälp vi kan få, Tack i förväg!

Merlin-pappa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kul att ni engagerar er!

Just bevisfrågan kan ni få det svårt med. Folk, inklusive mig själv, är inte intresserade av att bevisa någonting. För oss är dessa mediala gåvor lika naturligt som att lära sig att gå, när vi var små. I våra ögon framstår de som är skeptiska (om de är nedvärderande och kränkande) som enfaldiga. Visst är det ok med att vara kritiskt, bara de inte kommer med personangrepp …

Vi, som kallar oss mediala (nästan alla människor har det mediala i sig!), har varit med om så många olika märkliga saker, att vi inte behöver något "bevis". Många av oss, har varit med om liknande saker, och vi har liknande värderingar.

Det bästa ni kan göra, är att ställa frågor, ex v i detta medium, så kanske någon svarar. Läser ni de olika inläggen också kan det också ge lite ledtrådar …. Ni kan också läsa några böcker, av olika sort.

Lycka till med ert skolarbete/forskning!!!

Berätta gärna om era resultat, det är alltid intressant!!!

Min slutsats av allt jag har varit med om, är att reinkarnationen verkligen existerar. För det kan jag gå in i döden för ….. hahahahaha!!!!

Vänligen, och lycka till, Stefan

Denna kommentar har tagits bort.