Drömtydning?
Ja har lite svårt att tyda en dröm som jag hade inatt, ja höll som i en låda eller något och helt plösligt var det en orm vid min arm/på min arm min som visade tänderna och fräste ja blev livrädd , efter det där var det dom att allt började om ifrån början och exakt samma sak hända igen och det upprepades yttligare några gånger. Nån som kan ha någon aning om vad det kan betyda?
Nej, inte tyvärr.
Jag tror att de symboler som finns i våra drömmar är högst personliga och därför kan bara du själv tyda men jag kan försöka hjälpa dig lite kanske.
Du skriver att du höll i en låda, vad kände du då du i drömmen höll i lådan, vad tror du den innehöll.
Ormen som fräste, ingen kul känsla där. Men med tanke på min första fråga om lådan, varför tror du att ormen kom in i drömmen och reagerade så?
Lite mot min egen princip men för min del betyder ormar i drömmar något positivt även om jag i allt och då menar jag allt är vettskrämd för allt vad ormar heter. Minsta lilla kopparödla skrämmer slag på mig mellan varven
Hoppas du kan finna svar på vad drömmen vill säga dig. Stort lycka till!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Nu när ja tänker efter så tror ja att jag höll som i en vit plast back/ låda så jobbigt för minns inte säkert vad ja höll i för nåt :/ trodde ja skulle komma ihåg. Men det känns som att det är nånting med ormen.. Kanske bara en slump att ja höll i lådan/backen hmmm ja vet . Jag är inte rädd för ormar i verkligheten, det som gjorde mig chockad var att den inte gjorde nånting mer än fräste, den rörde sig inte och försökte inte bita mig.
Klura vidare och var öppen för dina drömmar, skriv upp dem så fort du vaknar om du är på det analytiska sättet till din person.
/ Skogshumblan
Okej tack, ja brukar skriva upp men just drnna dröm skrev ja inte upp kändes verkligen som att jag skulle minnas precis allt. Det var en sån stark dröm och den återupprepades några gånger. Jag försöker verkligen att tänka efter vad det där med ormen kan betyda men har verkligen ingen aning..
Ge det lite tid, jag tror att saker vi ska få till oss och som kommer via drömmar går om och om igen, kanske i olika tappning för att vi ska fatta, men ändå, tills vi fattat. Har själv varit med om följetonger i drömmar för att orka vidare eller komma vidare när livet varit kärvt.
Hoppas som sagt det går bra för dig att få svar på vad ditt undermedvetna vill säga dig.
/ Skogshumblan
Tack för ditt svar får försöka klura lite på det:)
Så lite så,
/ Skogshumblan
En liten tanke.. I natt drömde jag att jag in igenom en port. Då var det många kvinnor i förd heltäckande kläder och för håret, kan ha varit nunnor, till vänster om mig ser ja två kvinnor som står med ett varsitt gevär de riktar det mot mig jag blir livrädd men ja går förbi dom och upp för en trappa tror hela tiden att snart kommer de att skjuta mig men inget händer. Kan det ha en koppling? De båda drömmarna , nu när ja börjar funderar kan de kanske vara att ja är väldigt rädd för något men att jag inte behöver vara det?.. Bara en liten fundering jag hade :) nån annan som kommer och tänka på annat?
Inte någon annan kanske men det låter ju som du klutar rätt bra kring de här betydelserna. Spännande att få följa dig och drömmarna.
/ Skogshumblan
Aa, men undrar om sjäva gevär och ormen har någon betydelse ? Eller är det bara för att få fram att jag är rädd för något men att ja behöver inte vara det. Så egentligen har ormen och geväret ingen betydelse?
Jag är verkligen ingen inom detta område men jag tror att olika saker i drömmar symboliserar något och just det där med symboler är i min uppfattning personligt.
Gå på känslan DU får kring symbolerna och drömmen gav dig.
Jag tror det mycket väl kan vara så att du drömmer olika teman med samma budskap i drömmen tills du fattar vad drömmen vill säga.
För mig är det så att sen jag började meditera, började känna in min intuitiva ledning från andliga sidan drömmer jag inte då mkt och tydligt så länge som jag mediterar och lyssnar in regelbundet. Så drömmar vill absolut sägs ngt!
/ Skogshumblan
Låter så sant. Får helt enkelt försöka fundera sjäkv vad det kan nu röra sig
Om personligen tror att jag kan ha en liten aning men inte säker , funderar lite på symbolerna någon som är bra på sånt och vet vad det kan stå för? Gevär känns inte som något possitivt men det kanske det e ? Jag har faktist ingen aning :/