Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 7725 ggr
[Tussilull]
0

Susande

Hej allihop!

Ny medlem på denna sida och jag hoppas någon kan ge mig ett svar. Detta har hänt 4 gånger hittills och 3 av dom i år. Jag hör susande i mitt vänstra öra, det varar ca 1 minut, ibland längre. Har fått för mig att jag håller på och få en stroke eller nåt, men frågan är om det inte har med andevärlden och göra. Jag känner mig inte fysiskt sjuk när det händer, bara att det är otäckt då jag inte vet vad det beror på.

Någon som kan hjälpa mig?

[mia-38]
0

Hej Tussilull och välkommen.Skrattande

Jag hör också ofta sus i vänster öra. Har fått reda på att jag har en mörk gestalt på den sidan som alltid är med mej. Därav suset i örat, tror jag.

Kan det vara så för dej med att du har nån med dej just på vänster sida?

[Tussilull]
0

Hej Mia och tack för ditt svar.

Ja den tanken har slagit mig, då det har hänt oftare på sistone. Andra gången det hände, vart så intensivt att jag blev rädd (därav fråga om sjukdom) Min farmor hade precis gått bort och jag hade sovit i hennes sovrum och vakna helt bortkommen. Reste mig upp och det vart sånt oljud. Samma susande återkomm hemma efter en resa till den orten där hon bodde. En annan gång nu i december när jag skulle på seans. Jag kan känna av vissa andar och mina nära och kära är välkomna hemma hos mig. Har 4 st vad jag vet nu.

Kan man utveckla sig på något sätt, så att man kan höra dom. Vill ju inte det ska kännas otäckt

kram

[mia-38]
0

Detta susande jag har kan hålla i sej ett bra tag. Jag kan även få lätt yrsel precis som om man är lätt påverkad.

Det verkar som om det är så med tanke på din farmor. Hon kanske håller ett vakande öga på dej.

Jag själv är i utvecklingsstadiet och har inte riktigt lärt mej än att höra de…men jag märker av deras närvaro på andra sätt.

Jag hoppas någon här inne kan hjälpa dej med vidare utevckling.

Kram

[Tussilull]
0

Ja det vore helt fantastiskt och kunna utvecklas mer. Ja jag kan inte heller höra dom, även om jag önskar det. Men jag kan känna närvaron, ibland starkare. Jag har blivit yr två av gångerna det hände. Första gången susandet dök upp, fick jag med mig en ande från jobbet. Hade bara inte tänkt på att susande kunde ha med andevärlden och göra.

darianka
0

#1 Oj vad kul att höra vad susandet kan betyda! Hör det ofta också i vänster öra. Tänkt bara kolla om det kunde vara ett Tecken på tinnitus (vet inte hur man kan kolla det). Det kommer och går, ibland när jag ligger och är avslappnad så kan susandet gå över till något ljud som jag uppfattar som kyrkklocka som ringer oavbrutet. Ibland kan det bli så starkt som brusande. Ska kolla om det kan vara någon hos mig:-)

[Tussilull]
0

Kul och höra att det är fler som har det som mig. Tror inte det är tinnitus som jag har, då brusandet kommer väldigt sällan och det pågår inte så länge heller. Antingen så håller jag på bli knäpp, får en stroke eller så kanske andarna vill snacka med en

nagithas
0

Jag har haft så där länge men har tagit det som tinnitus.

[Tussilull]
0

Visst kan det vara tinnitus med en lite konstigt sätt i sånt fall med tanke på första gången det hände så fick jag med mig en ande hem från jobbet. (arbetade på sjukhus) andra gången dan efter min farmor avled, tredje gången när jag kom hem från och ha ordnat saker i min farmors hem, fjärde gången samma dag jag skulle på seans och min farmor kom till mig då. Så jag väljer och tro att det är nåt annat än tinnitus, då jag har inga andra besvär. Jag har fyra spöken hos mig från och till, farmor och farfar (farfar har jag sett) farmor stökar runt. Min mormor kollar efter blommorna och drar ner tavlor från väggarna och min sambos bror flyttar saker. Kom på att jag har en femte här, min sambos pappa, detta kom fram efter en seans med Terry Evans (mitt femte spöke alltså).Flört

alexandra09
0

#8 så har jag med det. Dock har jag aldrig tänkt på att det kan vara ngt övernaturligt…? kul i så fall. Jag hör tjut, ringande i örat en kort minut, sedan går det över och detta är inget som kommer regelbundet. Har som ngn ovan tolkat detta som typ tinnitus, men tinnitus kanske är mer kvarstående tjut och ringande? för ljudet kan bara komma för mig när jag sitter tyst ex läser…Jag har ingen aning om detta har med det övernaturliga att göra?

[mia-38]
0

Det kan ha med tinnitus att göra med. Men detta sitter i längre och är mer ihållande. (pappa har det så han har berättat hur det är)

Jag börjar undra vad 17 det är med mitt vänstra öra. Det susar och slår lock titt som tätt.

Kanske ska uppsöka läkare…*L*

Shamana
0

Jag har aldrig lidit av tinnitus men på senare tid i högerörat fått många sus och tjutande ljud,nu kan jag med örat uppfatta andevärlden dock mestadels min guide,andra är det lite mer komplicerat med:-)men jag undrar om inte tinnitus är det som permanent susar tjuter som havets brus.Min mor lider av det och jag som adopterad kan inte fått ärva det efter henne,så min slutsats är att andevärlden skojar runt med mig för ibland kan ljuden låta som flöjt med riktiga melodier och i nästa kan det vara helt tyst men kan pågå allt från en minut upp till 10 ca.

För min mor är det konstant tjut och sus och hon får svårt med sömnen,långt ifrån min egen upplevelse,men jag vet så lite om detta med tinnitus men kan bara utgå från mig och med melodier så skyller jag det på våra underbara vänner på andra sidan:-)ska erkänna att jag gillar skarpt när vackra melodier kommer,en sorts frid och lugn infinner sig.

[Tussilull]
0

Ja det är därför jag inte heller tror att det är tinnitus då det har dykt upp väldigt sällan och i annorlunda situationer. Och när jag hör detta susande så är det väldigt högt och så försvinner det rätt snabbt. När min kära farmor avled höll susandet i sig säkert en kvart. Jag var jätte yr så jag klara inte av och vara uppe utan gick och lade mig ner igen. Har arbetat många år inom vården och min första tanke var då att jag måste vara sjuk på riktigt, sen gick det 4 månader tills nästa susande. Sen har jag märkt att det finns ett speciellt ställe som jag går förbi varje dag till jobbet där susande har dykt upp. Folk tror nog att jag är hel knäpp som snurrar runt på gatan och letar ljud. Alltså susande har dykt upp 2 ggr på samma ställe, senast förra veckan. Jag hör inget susande, pipande eller annat när det är tyst. Får dock en känsla av att någon försöker prata med mig när jag ska sova. Är mörkrädd (en riktig tönt) så jag måste tala om för mina spöken att dom får inte hålla på i mörkret.

Någon som vet förresten varför det ofta spökar nattetid?

nagithas
0

Nattetid är väl troligtvis för att det blir tyst och lugnt runt omkring en och man troligtvis varvar ner mer under dagen då man troligtvis har massor att göra att man inte tänker på nått annat. Annars finns det nog hela tiden.

Har alltid haft knas med mina öron, slår lock, susar, piper och knastrar men läkarna hittar ingenting.