Vad hände?
Min mamma är otroligt medial och har hjälpt många under årens lopp. Hon ser saker hela tiden och ibland är det nästan jobbigt….hon ser vad jag gör eller har på mig osv.
MEN det jag skulle komma till är att hon vid senaste tillfället blev så sjuk efteråt. Det har inte hänt på detta viset någon gång förut. Hon blev otroligt trött och fick 40 graders feber. Efter ett par timmar försvanna det.
Hon är visserligen snart 80, men å andra sidan borde hon ju vara van tycker man. Denna gången hade hon en ung flicka hemma hos sig och den flickan hade många svåra problem. vet att mamma tyckte ortoligt synd om henne och la ner väldigt mycket energi på henne. Men kan någon förklara vad som hände eller kan ha hänt??? Eller var det bara tillfällighet?

Min uppfattanig av det här är att din mamma har blivit starkt påverkad av flickans energier. Även om man är van så är man aldrig fullärd. Nya oförklarliga saker händer oavsett hur långt man har kommit.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ok, det är väl vad jag trodde själv, men skall hon undvika att träffa henne mer då? Eller finns det sätt att "stänga" ute liksom?

#2 Hon behöver inte undvika men hon bör kanske se till att hon har beskydd kring sig så att hon inte får på sig dessa energier själv.
Elisabeth

Jag förstår.
En annan sak som jag undrar krign detta med min mamma är att hon säger att hon inte kan "gå" förrän jag kan "ta över". Men jag har inte samma kontroll som hon har. När jag får mina saker, syner, skrifter osv så bara kommer de. Jag kan visserligen pendla och lägga kort emmellanåt men inte sitta som henne och ha någon framför mig och få buskap så att säga på beställning. För mig händer det när det händer. Visserligen ganska ofta men inte av en slags konrtoll.
Hon har så många som går till henne eller ringer så hon vill inte svika dem. Så hur bär jag mig åt? Eller kommer det bara till mig den dagen då hon faktiskt lämnar detta liv?

#4 Om det är menat att du ska arbeta som din mamma så kommer det till dig. Det viktigaste är ju att du själv följer dina egna känslor på vad som är sant och rätt för dig. Hon verkar vara en väldigt ödmjuk person som känner att hon inte vill svika dem men det behöver ju inte betyda att du måste ta över efter henne. Det kan bara du själv avgöra. När hon lämnar så är jag övertygad om att hon kommer att hjälpa dig!
Elisabeth

Jo, det är ju helt rätt. Jag brukar ju själv alltid säga att det som skall bli det blir. Men tänk att sådant glömmer man ofta när det kommer till en själv…

#6 Ja man har lätt att säga saker man vet till andra men själv glömmer man ibland när det gäller en själv :-)
Elisabeth

Var på ett seminarium för en massa år sedan med Kaj Pollak, han sa att:
"Det man behöver lära sig själv är det man lär ut till andra."
Kanske ligger något i det. Jag mår i alla fall bättre inuti mig själv när jag hjälper andra. Så för mig funkar det väl.

#8 Ja många gånger är det så. Jag mår också så otroligt bra av att hjälpa andra.
Elisabeth
Du kanske skulle gå någon kurs?
Det är ju så att vissa människor är bra på det de gör men kan inte lära ut det. För din mamma kanske det är lika naturligt som att andas men du kanske behöver känna lite extra stöd och hjälp, både för att komma igång och som stöd i framtiden.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

#10 Jo, men du har lite rätt i det att hon tycker det är så busenkelt. Du gör bara så…..säger hon. Och jag känner att jag måste göra något fel för det funkar inte så för mig. Ändå vet jag att jag har det för jag ser så mycket, får så mycket och har alltid gjort/fått så jag vet det finns där.
Sedan är det också så att jag kan få saker till mig men vill gärna få det bekräftat från henne att det är rätt det jag fått fram. Som om jag inte riktigtl litar på att jag kan klara det själv. Vi har så gott som alltid fått fram samma saker, men det är såååå enkelt för henne hon är som en öppen kanal som alltid är "on". Tänk att kunna det! Mitt kommer som sagt när det vill precis när som helst ofta med buller och bång, ofta på natten.
Ops, nu blev det långt. Skall just hämta mor och åka till landet över helgen, skall bli mysigt!! Men tips på seriösa bra kurser emottaget med tacksamhet förstås!!!
Ha en bra helg!
Anett

#11 Du kanske inte behöver gå en kurs men istället delta i en cirkel där du får bekräftelser, för det verkar som att det är det som du behöver jobba med nu. Jag vet att många av Iris Halls elever har kurser och cirklar. Har för mig att det finns en i Stockholms.trakten som heter Anette Bengtsson som jag har hört är duktig. Sök på nätet efter henne, eller sök på Iris Hall så kanske du hittar där.
Lycka till!
Elisabeth

Jo du har nog rätt!
Kollat på nätet och hittat henne, Anette Bengtsson. Hennes kurs verkar vara precis vad jag behöver. Får kolla vidare där, tack!! För det är sant, jag litar mer på min mammas professior än mina egna.
Nu senast så ringde min faster och var nere. Hade haft en nära dödenupplevelse precis som min far innan han dog. Så jag tänkte att jag måste åka och hälsa på henne nu genast. Men min mamma var tveksam och sa att jag måste ringa henne igen och höra efter vad hon egentligen vill. Så visade det sig att hon inte orkade just nu.
Ibland har jag svårt att känna vad som är min egen vilja/ångest och vad som egentligen skall vara……

#13 Jag tror som sagt på att hennes kurs eller cirkel passar dig så jag vill önska dig all lycka till på vägen!
Kram/Elisabeth
Elisabeth