Drömtydare tack!
Skrev ett inlägg här förut som inte blev besvarat, så försöker igen då jag inte släppt min dröm än.
Jag minns att det var krig. Min "sida" hade den södra sidan på "fältet". Vi hade iallafall en sån där tunnel/källare som de hade i andra Narniafilmen och skulle göra som dem, alltså riva pelarna som höll upp taket så att motståndarna föll ner och inte klarade sig. Jag stod vid öppningen till källaren och väntade. Jag minns också att motståndarna var långt borta och att det var sand och grus på fältet. Iallafall sprang jag ner och ställde mig precis där de höll på att riva pelarna. Jag hörde hur pelarna föll och långt bota hördes skrik och jag var livrädd. På något sätt låckades jag ta mig ut om jag sprang längs väggen och stod alltså i själva "salen" när man kom ner i källaren. Jag såg att min bror om min pappa stod bakom två pelare och väntade. Då gömde jag mig också. Efter bara någon minut så kom det ner två människor eller möjligtvis alver ner i källaren. Det var en kvinna och en ung pojke i min ålder (12 år) och jag visste att det var mor och son samt att de inte var på vår sida. Bror och pappa spände sina pilbågar och jag gjorde detsamma. Bror sköt kvinnan i ryggen så hon föll, och då kolalde jag på deras kläder ordentligt. Kvinnan hade en lång blodröd klänning och svart midjelång rakt hår. Pojken hade lockigt svart hår och Robin Hood-liknande kläder. Iallafall spände vi pilbågarna mot pojken som liksom "slog" bort pilarna med sin egen pilbåge. Sen var det min tur att skjuta och på något sätt kunde jag inte spänna pilbågen, den blev helt mjuk som att den var gjord av gummi så åileen landade någon meter framför honom. Då ramlade jag och han ställde sig över mig och sköt av en pil - sen vaknade jag.
Vad kan det betyda?
Vänliga Hälsningar Lina