Mina upplevelser här hemma
Jag tänkte bara skriva av mig lite om märkliga saker jag märkt här hemma. Enda sedan jag var liten så har jag känt mig iaktagen när jag varit ensam i ett rum. Dessutom kan jag ibland gå in i mitt rum och få en obehaglig känsla som att något inte riktigt stämmer och andra gånger kan det kännas hur lugnt och bra som helst. Så det verkar vara lite periodvis också. Saker som hänt här hemma är bla annat när jag var liten kunde jag känna som någon strök mig över armen när jag skulle sova ibland, en gång så kändes det som någon blåste mig i ansiktet, en annan gång kändes det som någon drog i en slinga från mitt hår, en annan gång när jag städade krossades en glas precis bakom mig och det kunde omöjligtvis ha ramlat ner och om det nu hade gjort det hade det inte hamnat där det gjorde…
På senare tid har det varit lite lugnare men min pappas nycklar försvann och var borta i flera månader sen helt plötsligt låg dom helt uppenbart på hans skrivbord, haha. Min hund hade även fått en ny boll också och den hade vi lagt i en skål av någon anledning men sen när pappa kom hem så hängde den (den hade ett snöre på sig från början) i trappen till källaren. Min gitarr har även låtit av sig självt vid två tillfället. Första gången knäppte nån bara på en sträng eller hur man ska säga och andra gången var det som tre, fyra toner som spelades om och om igen, då blev jag livrädd och sprang ut ur mitt rum. Min katt som oftast sover i min säng på natten kan ibland få hur stora ögon som helst och se ut att följa något med blicken. Man känner ju igen hur katten ser ut när den ser någon rörelse eller något intressant normalt sett så man märker ju att det är något men han brukar kunna titta på något som jag inte ser…
Ursäkta det här röriga inlägget men det är så mycket saker som jag kommer på nu när jag skriver om det här, haha. Jag är iallafall ganska säker på att vi har en besökare här men det skulle vara intressant att höra era tankar om det här :)
Jag tror med att ni har besök ut av någon där du bor.
Är det ett gammalt hus?? Ibland kan det vara ex. ens nära och köra som är på besök eller så kan det även vara en platsbunden ande.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Nej huset är inte särskilt gammalt det har bara bott två familjer här tidigare. Ett äldre par, och innan dom den som byggde huset har jag för mig. Men, det kan ju mycket väl vara en släkting eller så =)
Kan ju vara en släkting helt klart eller någon som har haft en anknytning till platsen kanske innan huset ens har funnits.
Om du upplever det hela jobbigt kan du ju be dem att ex. att lungna ner sig.
Jag säger som Mirjami….Att ni har besök.
Spännande.
Berätta gärna mer om vad som händer.
Kram
Jo nån är det nog allt som besöker oss här, haha.
Det verkar däremot som det mest händer saker för att rikta uppmärksamhet mot mig, kanske för att jag är känslig och lite öppen för sånt här men när jag känt mig skrämd om kvällen när jag försökt sova så har jag tänkt "nu vill jag sova, så stör mig inte" och det brukar kännas bättre då. Kanske inbillar man sig och blir lugnare av att tänka så eller så kanske det funkar jag vet inte, men spännande är det ju. Däremot är det inte lika kul ibland när man faktiskt blir rädd.
Ska försöka få tag på någon nu under det här året som kanske kan komma hit och iallafall kan berätta vem det är man har besök utav, det vore ju intressant att veta! =)
Jag skriver mer om det händer något nytt, haha!
Ja helt klart ska du ta tag i det om det är skrämmande/obehagligt för ditt hem är dit hem och i ens hem ska man känna tryghet.
Jag tror att det helt klart kan fungera att säga ifrån till dem när det blir för mycket att just nu behöver man vara ifred och så brukar det bli lungnare.