behöver svar
hej jag villb veta om någon mer än mig har varit med om att en vän eller nåt har blivit besatt eller vad det nu heter och om ni har råd som får det att sluta
tacksam för svar

Hej!
Ställer mig lite frågande till vad du menar med "besatt". Är det så att du menar att man skulle kunna bli "besatt" av någon ande, så är detta en helt galen uppfattning. Man blir inte "besatt" av någon från andevärlden.
Däremot så kan man ju få besök från andevärlden, vilket är ganska vanligt. Det brukar oftast vara en nära anhörig eller vän som kommer på besök, kan också vara en ande som är knuten till platsen på något sätt. När någon från andevärlden kommer på besök så vill dom påkalla uppmärksamhet för att vi skall upptäcka att dom är där.
Andevärlden vill oftast visa att dom finns, hjälpa och stötta oss i vår vardag. Ibland har dom något som dom vill ha sagt (budskap) till oss. Dom brukar komma till oss med mycket kärlek och värme.
Det man kan göra själv för att stilla sin oro är att bekräfta deras närvaro, och fråga vem det är. Man kan då få svar iform av en tanke eller en mental bild av andepersonen. Händer också att man kan höra besökarens namn. Ibland kan det lugna ner sig när dom blivit bekräftade.
Känner din vän obehag av besöket, så är mitt råd att kontakta ett medium.
Med vänlig hälsning:
Peter